אוטובוס אגד, דוח שניתן לנוסעת (צילומים: אגד, פרטי)
אוטובוס אגד, דוח שניתן לנוסעת (צילומים: אגד, פרטי)

"אגרסיבי ומשפיל": התלונות על יחסם של המבקרים באגד אל הנוסעים בירושלים

רבים מבין תושבי העיר שנסעו בקווי האוטובוס של אגד, מתלוננים על יחס משפיל מצד המבקרים של החברה. "הם ביזו אותי ליד אנשים רבים, חשבתי שעוד רגע לוקחים אותי למעצר", מספרת גאולה מפסגת זאב, והיא לא היחידה. אגד: "התפתח טרנד חדש בקרב נוסעים שמסרבים לשלם – הגשת תלונות שווא כלפי המפקחים של אגד, למשרד התחבורה, למשטרת ישראל ולאמצעי התקשורת, בניסיון להלך איימים על המפקחים"

פורסם בתאריך: 21.6.23 19:43

בחברת אגד נלחמים בתופעת האזרחים שלא מתקפים עם עלייתם לאוטובוסים, ולשם כך הם תגברו את מערך "מבקרי דרכים" שתפקידם לאכוף את התופעה וגייסו מבקרים רבים (באישור משרד התחבורה, כך נמסר ל"כל העיר"). יחד עם זאת, הגיוס לצורך צמצום תופעת המסתננים שעולים על קווי התחבורה ללא תשלום, גורם לאגרסיביות יתר מצד אותם מבקרים – כך לטענת אזרחים רבים שמרגישים לאחרונה שיש הגזמה מצידם. ל"כל העיר" הגיעו מספר פניות של תושבי ותושבות ירושלים, אשר התלוננו על יחס לא הוגן וכוחני.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד


מחפשים דירה בקטמון הישנה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"לפני כחודש חזרתי מקרית שמונה עם בעלי והכל עבר חלק. אז עליתי על אוטובוס מקו 67 בדרך לביתי ותיקפתי. ולאחר כ-20 דקות עליתי על קו אוטובוס המשך – קו 68 בדרך הביתה", מספרת ציונה בביאן, תושבת רמת אשכול בשיחה עם "כל העיר", וכובלת על היחס של המבקרים (כאמור מבקרי דרכים) או הפקחים על פי רוב. "בקו 68 עלו חמישה פקחים, כאשר בהתחלה פקח אחד היה עליי ועוד ארבעה סביב מקרה אחר של ילד בן 9 שבכה ללא הרף לצד הפצרות האזרחים האחרים שרצו לשלם עליו. בסופו של דבר, ארבעת הפקחים האחרים הגיעו אליי כדי לחפש טרף אחר, אחרי שסיימו עם הילד. הם התנפלו עליי ודיברו בצורה אגרסיבית ולא מכבדת. הם פשוט מחפשים קורבנות. בעלי העביר את הכרטיס שלו שעבר ואילו שלי לא עבר לטענתם, זאת למרות שבעלי ניסה לתקף בשלושה מכשירים שונים באוטובוס את הכרטיס שלי, כיוון שיש לי קושי פיזי כי אני אישה לא בריאה. בסופו של דבר יש לציין כי הכרטיס כן תיקף, ולמרות זאת קיבלתי דוח. אנחנו אנשים מבוגרים, לא צעירים ומכבדי חוק וביקשו לתת לי דוח בטענה לא נכונה שלא תיקפתי. הם נתנו לי תחושה שאני גנבת בזמן שאני שילמתי. זו היתה חוויה נוראית".

איך הרגשת באותו הרגע?
"היחס היה משפיל ומעליב. מאוד מעליב. הפקחים ביניהם דיברו ואמרו 'אלה הדתיים כל הזמן גונבים'. עמדתי ובכיתי כששמעתי את זה. אני אישה דתיה בת 57, איך אפשר לדבר כך? אני במצב כלכלי לא טוב ורוצים שאשלם קנס בזמן ששילמתי על כרטיס. יש לי אפשרות תוך 20 דקות לעלות על קו נוסף וכך היה, עובדה שזה עבר בקו 67. איזה אינטרס יש לי לא להעביר? הדבר האחרון שאני רוצה זה דו"ח. הם פשוט רוצים לסמן וי ולקבל פרמיה על כל אחד שהם תופסים. ערערתי על הדו"ח ואני מקווה שהוא יתקבל, אבל את ההשפלה שעברתי אי אפשר לתקן. אני פשוט מפחדת לעלות על אוטובוסים. גם לפני שבוע קיבלתי דו"ח נוסף".

מה היה במקרה השני?
"לאחר שחזרתי מהרופא עליתי על אוטובוס בדרך הביתה. תיקפתי בשני מכשירים ראשונים וזה לא עבר, זאת למרות שבכרטיס היו 97 שקלים, דבר שלאחר מכן התברר בבדיקה של אגד. ביקשתי את עזרתה של מבקרת הדרכים ליד המכשיר השלישי ואמרתי לה שיש כסף בכרטיס, אך הוא לא עובר והיא מוזמנת לבדוק. היא ראתה באמת שזה לא עובר ואמרה למבקר דרכים אחר 'לטיפולך'. אזרחים אחרים ניסו לסייע לי ולהגיד להם שניסיתי לתקף וזה פשוט לא עבר. במקום לעזור לי הם נתנו לי דוח, תוך כדי שהמבקרת מעקמת את הכרטיס ופגעת בו למרות שיש בו כסף 'ערך צבור'. גם כאן היו שלושה מבקרים וגם פה הם דיברו אליי בצורה לא נעימה. יש לציין כי לאחר מכן החליפו לי באגד את הכרטיס הלא תקין ושמרו את הערך הצבור על סך 97 שקלים שהיו שם. אני אישה חולה וככה הם מתנהגים? אנחנו אנשים נורמטיביים, שומרי חוק. יש המון מקרים כמו שלי. אין לי כסף מיותר לשלם קנסות מיותרים. הם צריכים להיות יותר אנושיים. חייבים לעבור קורס באנושיות. התחושה היא שנשים מבוגרות הן טרף קל עבור הפקחים שרוצים את הבונוס שלהם".

 

 

מרים פנחסוב, תושבת שכונת הבוכרים כבת 57, נפגעת פעולות איבה, מספרת סיפור דומה. "יש לי כרטיס שנתי, כך שאין סיבה שלא אתקף. כבר שילמתי מראש למשך שנה שלמה ולמרות זאת קיבלתי דוח", היא אומרת בתסכול רב בשיחה עם "כל העיר".

תספרי את השתלשלות העניינים.
"באמצע חודש מאי עליתי על קו 22 מפסגת זאב לכיוון מרכז העיר. הפקח טען שלא תיקפתי, למרות שכן תיקפתי והסברתי לו שיש לי מנוי. זה לא עזר לי וקיבלתי דו"ח. איזה סיבה יש לי לגנוב? אני אישה דתייה, מצייתת לחוקים".

איך היה היחס של אותו פקח?
"יחס מבזה. היו סביבי מספר פקחים והרגשתי כמו שמתייחסים לכלב. הפקח דיבר בטון תוקפני, בצורה לא יפה. פשוט גועל נפש. אמרתי לו שהוא רוצה לתת לי בכוח דוח בגלל הבונוס שהוא מקבל והוא רוצה רק את הכסף. אמרתי לו שהוא יכול לבדוק את הכרטיס שהוא שנתי, אבל הוא לא בדק. כבר הספקתי לשלם את הקנס כי רציתי להימנע מריביות ולכן לא ערערתי אפילו. זה פשוט לא הוגן. היחס הוא נורא יותר מהדוח אפילו. הרבה מאוד נוסעים מתלוננים עליהם ואומרים שכל מה שמעניין אותם זה הבונוס שהם מקבלים מכל דוח".

גאולה, תושבת פסגת זאב כבת 61, היא אישה נוספת שמתלוננת על היחס של מבקרי הדרכים ומספרת את הסיפור האישי שלה: "עליתי על קו 27 מהר הרצל בדרך לביה"ח הדסה עין כרם. יש לי כרטיס חופשי-חודשי ובנוסף גם 90 דקות מעבר. פגשתי מכר באוטובוס ושכחתי לתקף ולאחר שהפקחים עלו, הם בדקו אותי ונתנו לי דו"ח ולא היו מוכנים לשמוע את ההסבר שלי".

אם לא תקפת – על מה התלונה?
"על היחס המשפיל וחוסר ההתחשבות. אני אישה מבוגרת שיש לה כרטיס חופש-חודשי, כלומר על הנסיעה כבר שילמתי. אני לא מאותם אנשים שמנסים להסתנן בלי לשלם. הם צריכים לתפוס אותם ולא לבוא לאנשים שמשלמים. זה מקרה שקורה להרבה אנשים ולא צריך לעשות מזה סיפור, פשוט להעיר ולתקף. אני לא מסתננת ולא גנבת כמו היחס שלהם. הם עלו צוות של 3 או 4 פקחים כאילו מדובר בצוות לחימה. הם היו אגרסיביים מאוד ותוקפניים בצורה מוגזמת כלפי אישה מבוגרת. אני חייבת לציין שאגד אכן ביטלו את הדוח אחרי שהגשתי ערעור, אבל חשוב לי יותר להבהיר את היחס של הפקחים, שהוא נורא יותר מהדוח עצמו. הם ביזו אותי ליד אנשים רבים, לא שמעו אותי ולא ניסו להבין. גרמו לי לאי נעימות. חשבתי שעוד רגע עוצרים אותי. יש בעיה עם הפקחים והגישה שלהם ובאגד צריכים לתת על זה את הדעת. זה פשוט לא הגיוני וכמוני עוד רבים עוברים את זה. הם פשוט אטומים. שיחפשו את אלה שבאמת לא משלמים ולא קורבנות תמימים שטעו בתום לב. עובדה שביטלו לי את הדו"ח, אבל היחס המשפיל נשאר עמוק בתוכי".

מחברת אגד נמסר בתגובה: "לצד נתוני אי התיקוף בעיר ירושלים כמו גם בשאר היישובים והערים בישראל, הוכפל ואף שולש מספרם של מקרי האלימות כנגד פקחים בקווי אגד. פנים רבות למקרי האלימות כלפי מבקרי החברה. אלימות מילולית, יריקות, דחיפות, ואלימות פיזית קשה שבה נאלצת משטרת ישראל להתערב ובחלק מהמקרים הפקחים המותקפים מפונים באמבולנסים לבתי החולים. לאחרונה, למרבה הצער, התפתח טרנד חדש בקרב נוסעים שמסרבים לשלם עבור הנסיעה – הגשת תלונות שווא כלפי המפקחים של אגד, למשרד התחבורה, למשטרת ישראל ולאמצעי התקשורת, זאת בניסיון להלך אימים על המבקרות והמבקרים שאוכפים את הנחיות משרד התחבורה באשר לכללי הנסיעה והתיקוף בתחבורה הציבורית. המקרים שבהם עוסקת הפניה אלינו, הן חוליה נוספת באותה השרשרת. אחת התלונות שהועברה אלינו נבדקה על-ידי משרד התחבורה ונדחתה ולגבי התלונה השניה, אחרי שיחה עם המבקרת במקרה הנ"ל ולאחר צפיה במצלמות הגוף שלה, מתבררת תמונה שונה לחלוטין שממנה עולה כי המבקרים פעלו ללא דופי ועל-פי הנהלים, שמחייבים הזמנת משטרה כאשר נוסעים לא מתקפים ומסרבים להזדהות. אנחנו נחושים למגר את תופעות 'נסיעות החינם' בתחבורה הציבורית ודורשים מכל הגורמים הנוגעים בדבר לגלות אפס סובלנות כלפי מקרי אלימות נגד עובדי אגד לרבות תלונות השווא הללו".

 

תגיות:

תגובות

11 תגובות
  1. משה לאון

    לא לתת לפקחים תעודות זהות או תעודות מזהות אחרות !!!

  2. המומה מהביזיון

    מה הבעיה לשלם יא פראי אדם?? 30 שנה בתחב"צ ובחיים לא פספסתי תיקוף!
    מה הבעיה לשלם כמו שאמורים כלל בני האדם??? עשרות פעמים ראיתי פקחים מסכנים מץמודדים עם אנשים חיים בסרט שלא רוצים להזדהות, לשלם את הקנס, בורחים, מקללים, מבזים את הפקח, העיקר שלא ייתפסו ולא לקחת אחריות.
    לא מעניין אם אתם ילד ערס ח*א בן 14 שלא רוצם לשלם או אמא עם 3 ילדים שחושבת שלא צריך לשלם על הילדים. אתם אלה שמייצרים את הביזוי של כספי הציבור.

  3. ירושלמית תושבת פסגת זאב

    אפשר לבקש שיסתכלו במצלמה של האוטובוסים אם ניסית לתקף או לא

  4. שיר

    המפקחים נוראים נכנסים בכזאת התלהבות לתפוס מישהו לא משנה להם אם זה תייר או אמא שנכנסה הרגע ולא הספיקה לשלם, גם ברכבת אותו לא דבר לא מעניין אותם אם קניתי או ניסת רו יש לך ולא הצלחת לתקף מעניין אותם לעשות דוחות על גב האנשים הטובים וזה מזעזע לראות את זה, הרבה תיירים קונים כרטיס ולא תמיד יודעים שהם צריכים לתקף אבל בשביל הפקחים האלה זאת חגיגת דוחות= אז מה אכפת להם להשפיל את התייר ברגע הראשון שהגיע לארץ לאיים עליו במשטרה והתייר המסכן והמבולבל שלא יודע מה לעשות, חווה ככה את ישראל יופי לנו יופי לכם,

  5. אריאלה

    זה נכון המבקרים ממש צועקים על הנוסעים ומפחידים אותם ולפעמים מדובר בנערים צעירים וילדים וזה ממש לא יפה

  6. תושב ירושלים

    לי אישית פתחו תיק בהוצאה לפועל לפני שבועיים על כנס שלא ידעתי שקבלתי, ללא התראה וגם לא קבלתי אף פעם דו"ח מהם… פשוט שלמתי כי אין ברירה, זה או לשלם להם או לשלם לעו"ד שייצג אותי.
    פשוט חוצפה!!!

  7. אחת שיודעת

    הפקחים פשוט בזיון. היום היתן לשלם באפליקציה. אם עלית ובטעות לקח לך יותר מ20 שניות לשלם ופקח לידך..אכלת אותה הנה דוח.
    מצד אחד אומרים להתקדם טכנולוגית ומצד שני מביאים פקחים אלימים מפיונרים מאיימים ומתנהגים בצורה מבזה כשלעניות דעתם לא שילמת מספיק מהר והם רוצים לתת דוח. קודם שייתנו זמן לשלם ובמידה ונשתמטים לתת דוח!! אבל באגד זה בעיה. מישהו צריך לשלם על זה שהפסידו את המונופול שהיה להם…

  8. אני

    בנווה יעקב הם לא מעיזים להתקרב .רק בפסגה הם חוגגים ורק על חלשים!!!בושה.

  9. ירושלמי

    ביזיון. חוסר כבוד בפניה לנשים מבוגרות ותיירים, התנהלות בריונית ואטומה שמשפילה נוסעים על טעויות תמימות ותקלות טכניות.
    התנהלות הפקחים ברכבת הקלה ובאוטובוסים היא פשוט ביזיון, ולא ייאמן שזו תגובת אגד לתלונות!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר