הדג נחש, שוק מחנה יהודה (צילומים: אוהד רומנו, ארנון בוסאני)
הדג נחש, שוק מחנה יהודה (צילומים: אוהד רומנו, ארנון בוסאני)

תרבות, קולינריה וכנס בינלאומי: שוק מחנה יהודה חוגג 100 שנות פעילות

בימים ראשון עד שני, 02.07-03.07, יחגוג שוק מחנה יהודה 100 שנות פעילות ביומיים גדושים שייפתחו באירועי תרבות לכל המשפחה ובכל רחבי השוק. מבין האירועים: ג׳קו סטריט ומיטב השפים הירושלמים יתחרו על מנת המאה, אורי בנאי ישוב להופעה בה הכל התחיל עבור משפחתו, הדג נחש יארחו את זהבה בן ושולי רנד, ולצדם יופיעו אמני רחוב, מוסיקאים ולהקות מחול

פורסם בתאריך: 28.6.23 11:35

הלב הפועם של ירושלים ומדינת ישראל מציין מאה – מחניודה, ג׳קו סטריט ומיטב השפים הירושלמים יתחרו על מנת המאה, אורי בנאי ישוב להופעה בה הכל התחיל עבור משפחתו, הדג נחש יארחו את זהבה בן ושולי רנד, ולצידם יופיעו אמני רחוב, מוסיקאים ולהקות מחול שיחגגו ביום חגו של שוק מחנה יהודה, כאשר למחרת יתקיים כנס שווקים בינלאומי ראשון מסוגו שיקבץ לתוכו 21 ראשי שווקים מרחבי העולם שידונו בעתיד השווקים והאתגרים הניצבים בפניהם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 5 חדרים בהר חומה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בימים ראשון עד שני, 02.07-03.07, יחגוג שוק מחנה יהודה 100 שנות פעילות ולרגל הרגע המכונן, הכינו בעיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים וועד סוחרי שוק מחנה יהודה יומיים גדושים שייפתחו באירועי תרבות לכל המשפחה ובכל רחבי השוק, בבמות הגג, במרפסות, בשוק הגרוזיני, העיראקי ובבית עיני וייחתמו בוועידה בינלאומית בהשתתפות 21 יו״ר שווקים מובילים מרחבי ישראל והעולםֿ, בהם לה-בוקריה מברצלונה, וצ׳נטרלה הוותיק מפירנצה שבאיטליה.

יומו הראשון של החגיגות ייפתח באירוע הכולל מגוון סדנאות יצירה לילדים עם שישה הרכבים מוזיקליים ועשרה אמני חוצות שיתפרסו ברחובות השוק, החל מהשעה 18:30 ועד לשעה 20:00 יתקיימו בשוק הגרוזיני גם הצגות ילדים.

לאחר מכן, יתרכזו מיטב השפים הירושלמים בכיכר ואלרו, שם יכינו את ״מנת המאה״, מנת אוכל שעבורם מספרת את סיפורו של השוק. ״מנת המאה״ תיבחר על ידי חבר השופטים שיורכב משפים מובילים – שלום קדוש, מאיה דרין, עזרא קדם והשף-קונדיטור קרן קדוש. במקביל, ישיר הזמר אהרון פררה שירי לדינו מבית אביו, לאחר מכן תעלה להופעה סוחפת ומרהיבה שתתקיים בשלושה סבבים ובתוך משאית פירות וירקות להקת המחול הירושלמית ״קטמון״, גוף תרבותי צעיר, שמקיים דיאלוג מתמשך עם הקהל הירושלמי על כל גווניו.

 

בשעה 21:00 תעלה להופעה בבית עיני הלהקה הירושלמית ״הדג נחש״ ואורחים מיוחדים: הזמרים זהבה בן ושולי רנד. הזמר אורי בנאי יעלה להופעה בשוק העיראקי, בסמוך למקום בו הסיפור של משפחת בנאי החל ומשם צמחה השושלת המפורסמת מרחוב האגס 1.

בהמשך הערב יוביל הזמר יהודה אליאס אירוע שיורכב משיריו של המשורר האהוב יורם טהרלב ז״ל. במהלך הלילה באי השוק יבחינו בעבודת הגרפיטי של האמן סלמון סוזה שצייר את דמותם של הדמויות המרכזיות, המוכרות והוותיקות בשוק מחנה יהודה.

בשת“פ עם משרד התרבות ינגן הגיטריסט יהודה קיסר את מיטב להיטיו המוכרים ויארח את הזמרים אבנר גדסי, אביבה אבידן ורמי דנוך.

לאורך כל הערב יוקרן קליפ מרגש המסכם 100 שנים של השוק ב-100 שניות, ויכלול בתוכו רגעי שוק בולטים, מרגשים ומיוחדים. לצד כל האירועים הנ״ל יפעלו אמני רחוב, להקות נוספות, שחקנים ומיצגים.

היום השני של חגיגות המאה יתמקד בכנס השווקים הבינלאומי שיתקיים במלון ״ענבל״ בירושלים במעמד ראש העיר ירושלים, ויכלול דיונים על עתיד השווקים בארץ ובחו״ל, ארוחת צהריים מובחרת ״שפים מבשלים שוק״ בהכנתם של אסף גרניט/אורי נבון (מחניודה), ג'קו סטריט, אבי לוי (המוציא), קרן קדוש (קפה קדוש), שבי שרפלר (עזורה), אורן ששון (אישטבח), מרכוס גרשקוביץ (אנג‘ליקה) מוטי דוד (אדום), אילן גרוסי (סאטיה), כפיר חדד (מלון ׳ענבל׳), נמרוד נורמן (׳O2׳) וערן פרץ (צ‘אקרה), שיחברו מנות המשלבות את הטעמים המיוחדים שמאפיינים את השוק הירושלמי.

במהלך היום תתקיים חתימה משותפת על אמנה בינלאומית, במעמד ראש העיר ירושלים ויו"ר איגוד השווקים הבינלאומי. בפאנלים ובשולחנות העגולים ישתתפו בין השאר ראש העיר, מנכ״ל העירייה איציק לארי, מנכ״ל התאחדות בתי המלון אלי כהן, מנכ״ל משרד ירושלים ומורשת אסף יזדי וכן חלק מהשפים הנ״ל. לאורך כל הכנס יועברו התכנים גם בתרגום סימולטני לאנגלית.

מעיריית ירושלים נמסר: "מחנה יהודה הוא השוק של ישראל ולא בכדי נבחר לאחד השווקים המובילים בתבל. השוק הוא הלב הפועם של העיר ומהווה עוגן כלכלי ונכס צאן ברזל לירושלים ולירושלמים, השוק הוא פסיפס אנושי המקבץ לתוכו מגוון רחב של קהלים מקומיים ובינלאומיים שמתחברים לאווירה החמה, לטעמים היחודיים, לתרבות העשירה ולניחוחות הנפלאים אלו דברים שרק שוק מחנה יהודה יודע להציע. מזל טוב מחנה יהודה. גאווה ירושלמית".

יו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן: "מאה שנים למחנה יהודה – השוק שמהווה עבור כל סוחר בית שני, מקום שכולו לב ונשמה טעמים, תרבות ושמחה. אנו שמחים להכריז על חגיגות ה-100 ולשתף אותם עם סוחרי השוק, הקונים והמבלים שמגיעים לשוק הטוב בעולם יחד עם נציגי השווקים מהעולם, האומנים והיוצרים. כולנו יחד שמים את שוק מחנה יהודה על ראש שמחתנו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר