מחאה נגד המהפכה המשפטית בכיכר אגרנט (צילום: איתמר כרמון - חדשות כל העולם)
מחאה נגד המהפכה המשפטית בכיכר אגרנט (צילום: איתמר כרמון - חדשות כל העולם)

יום ההתנגדות: כעת – מאות בצעדת מחאה בעמק המצלבה. צירים סביב בית ראש הממשלה נחסמו לתנועה

בוקר סוער בצירים המובילים לירושלים וברחבי הארץ בכלל: מאות חסמו את כביש 433 ואת מחלף עין חמד לכיוון העיר. כוחות המשטרה פעלו לפתיחת הצירים תוך שימוש במכת"זית וביצוע מעצרים. כעת: מחאה מול בית המשפט העליון. עדכונים שוטפים

פורסם בתאריך: 11.7.23 08:04

עדכון אחרון: 11.7.23 13:19

***13:15***

לפני זמן קצר, חסמו משתתפי המחאה את דרך רבין בירושלים תוך הפרת סדר. כוחות משטרה במקום פעלו במהירות להדיפתם חזרה לרחוב זוסמן וכעת כביש רבין פתוח לתנועה.

במהלך חסימה זאת, פגע אחד המפגינים באמצעות מוט עץ בסוס משטרה תוך ניסיונות לחבל ברגליו האחוריות. בעקבות מעשיו, החשוד נעצר על ידי השוטרים והועבר לחקירה. כמו כן, תצפיתני מרכז השליטה של מחוז ירושלים הבחינו בחשוד שהחל מרסס באמצעות תרסיס צבע באזור המחאה. כוח משטרה הוכוון לעברו והוא נתפס כשברשותו 2 מיכלי צבע. הוא נעצר והועבר אף הוא לחקירה.

החל משעות הבוקר ועד לרגע זה, נעצרו על ידי המשטרה 10 חשודים בהפרת סדר, הפעלת רימוני עשן, ניסיון להבעיר צמיג, תקיפת בעל חיים- סוס משטרתי.

***10:45***

מאות מפגינים בשעה זו נגד הרפורמה/מהפכה משפטית בכיכר אגרנט, מול בית המשפט העליון, ומנסים להתקרב כמה שיותר אל עבר משכן הכנסת. כוחות גדולים של המשטרה במקום. בשלב זה – הצירים פתוחים.


מחאה נגד המהפכה המשפטית בכיכר אגרנט (צילום: איתמר כרמון - חדשות כל העולם)

מחאה נגד המהפכה המשפטית בכיכר אגרנט (צילום: איתמר כרמון – חדשות כל העולם)


מחאה נגד המהפכה המשפטית בכיכר אגרנט (צילום: איתמר כרמון - חדשות כל העולם)

מחאה נגד המהפכה המשפטית בכיכר אגרנט (צילום: איתמר כרמון – חדשות כל העולם)


***9:40***

בעקבות חסימת הכבישים בצירים המובילים בירושלים (וברחבי הארץ בכלל) במד"א פונים למפגינים ומבקשים: "לאפשר תנועה חופשית לאמבולנסים בנסיעות חירום".

עוד נמסר ממד"א: "על אף היערכות מיוחדת ותגבור משמעותי של כוחות מד"א, זאת נרשמים עיכובים משמעותיים בתנועת האמבולנסים שבדרכם למקרי חרום ובצירים המובילים לבתי החולים. אנו מבקשים לאפשר תנועה חופשית לאמבולנסים שנוסעים בנסיעת חרום".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים



***9:20***

משטרת מחוז ירושלים עצרה למעלה מ-10 מפגינים בצירים המובילים לירושלים. בשלב זה – הצירים פתוחים לתנועה כמעט באופן מלא. נרשמים עימותים בין המשטרה למפגינים. 5 מעצרים בוצעו בכביש 433. מספר דומה של מעצרים גם בכביש 1.


כביש 433, הבוקר (צילום: אחים לנשק)

כביש 433, הבוקר (צילום: אחים לנשק)


המשטרה הפעילה מכת"זית לפיזור המפגינים בכביש 1, על מנת לפתוח את הציר לתנועה. כתוצאה מהפעלת המכת"זית – נפגעה אחת המפגינות ופונתה להמשך טיפול בבית החולים הדסה עין כרם.

בשעה 10:00 צפויה המחאה להגיע לכיכר אגרנט מול בית המשפט העליון. הצפי הוא כי האזור כולו ייחסם לתנועת כלי רכב.


  • לו"ז ליום ההתנגדות
    7:30 – חסימות כבישים ברחבי הארץ, כולל באזור ירושלים
    10:00 – כיכר אגרנט ומשם לכנסת
    15:00 – נתב"ג
    19:00 – טשרניחובסקי-הרצוג (עזה?) צעדה

 

 

***8:35***

חסימות בכביש 1 ממחלף עין חמד לכיוןן ירושלים: מפגינים חסמו את הכביש תוך הדלקת אבוקות ורימוני עשן. במשטרה טוענים כי נחסמה דרכו של רכב חירום.

משטרת ירושלים פועלת על הציר, ואחרי הדיפת המפגינים – שני נתיבים על כביש 1 פתוחים כעת לתנועה, בעוד נתיב 1 נותר סגור."כוחות המשטרה ממשיכים לפעול להשבת הסדר והחזרת תנועת כלי רכב מלאה בכביש 1", נמסר ממשטרת ירושלים.

***7:50***

עשרות מפגינים נגד הרפורמה המשפטית, בהם אנשי ארגון המחאה 'אחים לנשק' חוסמים בשעה זאת את התנועה בכביש 433 לכיוון ירושלים וכן את מחלף עין חמד.

מארגון אחים לנשק נמסר: "ממשלת ישראל מבצעת הפיכה משטרית שקורעת את העם ומפקירה את בטחון ישראל. אנחנו קוראים לראש הממשלה ולשר הבטחון לגנוז את החקיקה שמובילה את ישראל להיות דיקטטורה ולשמור עליה כיהודית ודמוקרטית לדורות. קחו דגל, כובע ומים והצטרפו לאחד ממוקדי המחאה".

יום 'ההתנגדות' של מתנגדי הרפורמה/מהפכה משפטית יצא לדרך, כשהחל משעות הבוקר מבוצעות על ידי המתנגדים חסימות כבישים יזומות בצירים מרכזיים ברחבי הארץ. בהמשך הבוקר, בסביבות השעה 10:00, צפויה המחאה להגיע גם לירושלים עם הפגנה בכיכר אגרנט, מול בית המשפט העליון, שלאחריה מתכננים המוחים נגד הממשלה וחוקי הרפורמה המשפטית לצעוד אל עבר הכנסת.

אם לשפוט על פי המראות מאתמול בכנסת, שם נעצרו 10 בני אדם לאחר שהתפרעו במשכן, והבוקר בכבישי הארץ – צפוי יום מאתגר מאוד מבחינת עימותים בין המוחים לבין המשטרה וכפועל יוצא מכך – חסימות כבישים ועומסי תנועה במוקדים שונים בירושלים.

יצוין כי הבוקר מתוכננת גם שיירת רכבים ממחלף עין חמד לכיוון הכניסה לעיר ועד לכיכר אגרנט. המשטרה ערוכה בכוחות מתוגברים כדי למנוע שיבושים. בשעה 10:00, כאמור, תתקיים הפגנה מול בית המשפט העליון.

בשעות הצהריים יעבור מוקד ההפגנות אל נתב"ג – שם צפויה להתקיים המחאה הגדולה והסוערת של יום ההתנגדות. להזכיר – בשבוע שעבר זה הסתיים עם עצורים וטענות לאלימות.

על פי הקריאה של ארגוני המחאה, בעיקר 'אחים לנשק' ו'שומרים ושומרות על הבית המשותף', לאחר ההפגנה בנתב"ג יעלו כולם בחזרה לעיר הבירה למחאת ענק בשני מוקדים – מול בית הנשיא ולאחר מכן צעדה מרחוב טשרניחובסקי לכיוון רחוב הרצוג – כאשר היערכות מיוחדת של המשטרה תהיה בצומת הרצוג-עזה, זאת כדי למנוע ממפגינים להגיע אל בית ראש הממשלה.

בארגוני המוחים מדגישים כי "הכל מתקיים בהתאם לחוק״, והקריאה החד משמעית היא להימנע מאלימות.

"עם ישראל אינו חפץ בדיקטטורה, והוא אינו חפץ בחקיקה דיקטטורית חד צדדית ומסוכנת שתרסק את הכלכלה, תפגע בביטחון ותביא לקרע בעם", נמסר מארגוני המחאה. "עם ישראל לא יוותר על הדמוקרטיה שלו ולא יחיה תחת עריצות קיצונית ומסוכנת. אנו קוראים היום לנתניהו ושותפיו הקיצוניים בממשלה – אם החוק עובר בקריאה ראשונה, ממשלת ישראל תאבד את הלגיטימציה שלה, אין לממשלה בדמוקרטיה מנדט לבטל את הדמוקרטיה".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר