המזרקות בפארק טדי (צילום: ששון תירם, באדיבות הקרן לירושלים)
המזרקות בפארק טדי (צילום: ששון תירם, באדיבות הקרן לירושלים)

היום, חמישי, גל החום הקיצוני מתחיל: ההנחיות, האיסורים ומתי תגיע השבירה?

השרב הגדול, או בשמו היווני - קלאון - יחל היום, חמישי, ויימשך לפחות עד לאמצע השבוע הבא. השיא - בראשון ובשני. בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים, ועל רקע השריפה אתמול בסטף, חל איסור גורף על הבערת אש בשטחים פתוחים. וגם - הבקשה של ארגוני ההצלה: לא משאירים ילדים ברכב

פורסם בתאריך: 13.7.23 08:23

חם. מאוד-מאוד חם. זוהי בפשטות תחזית מזג האוויר לסוף השבוע הקרוב וגם לשבוע הבא. היום, חמישי, יחל גל חום קיצוני, שכולל בתוכו טמפרטורות גבוהות ועומסי חום כבדים עד קיצוניים. בירושלים המצב עוד סביר יחסית לאזורים אחרים בארץ, אבל עדיין – מדובר בשרב כבד. אולי הכי משמעותי שהיה פה בשנים האחרונות.

על פי אתר 'ירושמיים – עדכוני מזג האוויר בזמן אמת', פרט לטמפרטורות ולעומסי החום הגבוהים – גם הלחות מכה במסגרת גל החום שמכונה 'קלאון' (השם שניתן לו על ידי יוון השכנה, שם הוא החל), ואם בניתם על מעט אוויר הרים בשעות הערב – תשכחו מזה.

היום, חמישי, גל החום כאמור מתחיל. צפוי להיות עומס חום בינוני, דביק אחר הצהריים וחם מאוד בערב. מחר, שישי, ללא שינוי משמעותי – שזה לכשעצמו לא הכי מעודד, וגם גם בשבת – טמפרטורות גבוהות, עומס חום בינוני ומעלה ולחות.

בראשון הדברים הולכים ומקצינים. עומס החום הופך להיות בינוני עד כבד, הטמפרטורות עולות והמחסור באוויר מורגש היטב. בשני ללא שינוי – שרב ועומס חום בינוני עד כבד.

ומה הלאה? כרגע זה לא נראה הרבה יותר מבטיח. בשלישי וברביעי הטמפרטורות יורדות מעט, אבל עומס החום עדיין בינוני וגם בשעות הערב והבוקר חם מאוד.

איסור על הבערת אש בשטחים פתוחים

בשל תנאי מזג האוויר והחשש משריפות מסכנות חיים, חתם נציב כבאות והצלה רב-טפסר אייל כספי על צו שאוסר להבעיר אש החל מהיום בשטחים פתוחים. תוקף הצו בכל הארץ עד ליום שני בחצות. הנציב הנחה את מפקדי המחוזות להיערך בכוחות מתוגברים לכמה ימי לחימה באש.

"למען הסר ספק, יובהר כי האיסור על הבערת אש כמשמעותה בתקנות כלל גם עבודות טכניות היוצרות הבערה או אש גלויה בשטח פתוח כמו גם שריפת צמחים וגזם", נמסר. "טייסת הכיבוי האווירית תעמוד בכוננות מיוחדת ותקיים סיורים יזומים, מרכזי השליטה יתוגברו ולוחמי האש והמפקדים ישמרו על דריכות מבצעית מרבית.

כספי אמר: "בכוונתנו לפעול לשינוי תרבות הבטיחות באש של אזרחי המדינה מתוך הבנה שאין מדובר באירוע חולף. אני קורא לציבור להיות קשוב להוראות הצו ולא להבעיר אש במקומות שלא הוגדרו לכך".

 

 

בארגוני ההצלה שבים וקוראים להורים – שימו לב לילדים, ובמיוחד: לא משאירים ילד ברכב.

אתמול, רביעי, הוזעקו בתוך שעות ספורות כונני ארגון ידידים לשתי זירות בירושלים על מנת לחלץ ילדים שננעלו ברכב. מדובר היה על שעות הצהריים החמות, והדבר היה עלול להסתיים באסון.

"בעונת הקיץ החמה", מתריעים בארגון ידידים, "חום השמש משפיע על תינוקות ופעוטות במהירות רבה יותר ובאופן חמור יותר".

בתוך כך, מסלולי הטיול באזור ים המלח (ובמקמות נוספים בארץ) ייסגרו למבקרים בשל גל החום והחשש מפגיעה בנפש. מדובר על שביל הנחש במצדה, כל מסלולי הטיול בהרי יהודה וכל מסלולי המעלות בשמורת עין גדי נסגרו גם הם. גם מסלולי הטיול הבאים במדבר יהודה ובבקעת הירדן נסגרו: נחל פרת, נחל דרגה, נחל אוג, נחל משאש, תלכיד פיראן, נחל תקוע ונחל ייטב (העוג'ה), וכן כל מסלולי הסנפלינג במדבר יהודה.

תחזית 'ירושמיים' לסוף השבוע בירושלים:

יום חמישי, 13.7: עומס חום בינוני. דביק אחה"צ, חם בערב. הטמפרטורות הצפויות: 23 מעלות בבוקר, 34 מעלות בצהריים, 28 מעלות בערב.

יום שישי, 14.7: עומס חום בינוני. חם בערב. הטמפרטורות הצפויות: 24 מעלות בבוקר, 34 מעלות בצהריים, 27 מעלות בערב.

יום שבת, 15.7: עומס חום בינוני. חם בערב. הטמפרטורות הצפויות: 24 מעלות בבוקר, 34 מעלות בצהריים, 26 מעלות בערב.

יום ראשון, 16.7: עומס חום בינוני-כבד. חם בערב. הטמפרטורות הצפויות: 24 מעלות בבוקר, 35 מעלות בצהריים, 27 מעלות בערב.

יום שני, 17.7: עומס חום בינוני-כבד. חם בערב. הטמפרטורות הצפויות: 24 מעלות בבוקר, 35 מעלות בצהריים, 27 מעלות בערב.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר