מתחם ההייטק 'EasTech' בסאלח א-דין (צילום: אלעד זגמן/לע"מ)
מתחם ההייטק 'EasTech' בסאלח א-דין (צילום: אלעד זגמן/לע"מ)

מתחם הייטק ללא עלות: נחנך 'האיסטק' במזרח ירושלים

'EasTech' הוא מתחם ההייטק ברחוב סאלח א-דין, שיארח בחינם חברות הייטק בתמורה להעסקת מתכנתים ממזרח העיר. המרכז, שהוקם בעלות של 10 מיליון שקלים, מהווה צעד ראשון בפרויקט 'סיליקון ואדי' של משרד ירושלים ומסורת ועיריית ירושלים

פורסם בתאריך: 17.7.23 18:22

היום, שני, נחנך ברחוב סאלח א-דין במזרח ירושלים מתחם ההייטק 'EasTech' – מרכז ראשון מסוגו שיארח ללא תשלום חברות הייטק בתמורה להעסקת מתכנתים ממזרח העיר. בהקמת המתחם, יוזמה משותפת של משרד ירושלים ומסורת ועיריית ירושלים, הושקעו 10 מיליון שקלים, והוא מהווה את הצעד הראשון להקמת ה'סיליקון ואדי' – קמפוס הייטק גדול בשכונת ואדי ג'וז, שיתפרש על פני 200,000 מ"ר לשטחי מסחר, תעסוקה ותעשיה ויושקעו בו כ-200 מיליון שקלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


על פי התוכנית, במתחם יישבו חברות הייטק ישראליות ובינלאומיות ויעסיקו, כאמור, מתכנתים ממזרח העיר. המקום מוצע לחברות ללא תשלום, וזאת על מנת לעודד ולפתח את תחום ההייטק במזרח העיר ולאפשר תעסוקה איכותית לצעירים אקדמאיים שמתקשים למצוא עבודה בחברות טכנולוגיה מחוץ לאזור. בין החברות שכבר החלו לפעול במקום –

'Ness', 'natural intelligence', 'Techlinic', 'Quantum' Vision' ועוד. כמו כן, 20 מתכנתים מקומיים כבר החלו לעבוד במתחם כעובדי החברות הללו.


מתחם ההייטק 'EasTech' בסאלח א-דין (צילום: אלעד זגמן לע"מ)

מתחם ההייטק 'EasTech' בסאלח א-דין (צילום: אלעד זגמן לע"מ)


"מדובר במתחם עסקים חדשני, המוצע לחברות טכנולוגיה והייטק ללא עלות ובתנאי שיעסיקו עובדים ממזרח ירושלים בתחומים אלה", מסבירה עינת מסטרמן, מנהלת התוכנית האסטרטגית לתעסוקה איכותית במזרח ירושלים. "פרויקט האב – הסיליקון ואדי, אושר השבוע בוועדה המחוזית ויוצא כעת לדרך. המתחם שאנחנו משיקים השבוע הוא הצעד הראשון במימוש תוכנית זו והוא כולל 1,000 מטר בתוכם 120 עמדות עבודה, חדרי ישיבות, חדר הכשרה וחללי שירות נוספים. אנחנו כבר נערכים להרחיב את המתחם בקומה נוספת, לאחר איוש מלא של הקומה הראשונה".

 

 

שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש: "מחובתנו להשקיע מאמצים רבים נוספים להשלים את הפערים התעסוקתיים במזרח ירושלים ומתחם 'האיסטק' הוא צעד משמעותי בדרך להשגת היעד. מדובר במהלך חשוב, במסגרתו חברות טכנולוגיה מקבלות מתחם חינמי במרכזה של ירושלים העתיקה, מתוך כוונה להאיץ את שילוב תושבי מזרח ירושלים גם בתחום ההייטק".


מתחם ההייטק 'EasTech' בסאלח א-דין (צילום: אלעד זגמן לע"מ)

מתחם ההייטק 'EasTech' בסאלח א-דין (צילום: אלעד זגמן לע"מ)


ראש העיר משה ליאון: "הקמת המתחם החדש הינה צעד נוסף בדרך להגשמת תכנית היסטורית ואסטרטגית משמעותית יותר במזרח העיר, שמביאה בשורה אדירה לכלכלה בירושלים בכלל ובמזרח העיר בפרט, עם הגדלת היצע התעסוקה בתחום ההייטק. בכוונת עיריית ירושלים, שמובילה את הפרויקט, לגייס את החברות המובילות בתחום ההייטק ולממש את פוטנציאל כוח האדם האיכותי במזרח העיר. המתחם הינו חלק בלתי נפרד מתכנית גדולה ונרחבת להקמת ה- "סיליקון ואדי", הכוללת כ-200,000 מ"ר של שטחי תעסוקה, מגורים, מסחר ומלונאות, בדגש על תעסוקה איכותית בתחום ההייטק ויצירת כ-10,000 מקומות עבודה במזרח העיר. מדובר באחד הפרויקטים המורכבים ביותר שבוצעו בירושלים בעשורים האחרונים, במטרה להביא לשינוי מציאות ברמה העירונית והלאומית כאחד. כל אלה יעודדו את האוכלוסייה המתגוררת באזור להצטרף לקטר המוביל של הכלכלה הישראלית – קטר ההייטק".

מנכ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל אסף יזדי מסכם: "אחת המשימות החשובות ביותר של המשרד היא פיתוח הזדמנויות שוות לתעסוקה איכותית לכלל תושבי ירושלים. הקמת ה-'EasTech' מהווה אבן דרך מרכזית בקידום תעשיית ההייטק במזרח העיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אורי

    חס ושלום שיהיו הייטקיסטים שלא מהשטאנץ. איך נוכל לאיים למוטט את הכלכלה?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר