המפגינים יוצאים מכיכר אגרנט לכיוון טשרניחבוסקי-עזה (צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף)
המפגינים יוצאים מכיכר אגרנט לכיוון טשרניחבוסקי-עזה (צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף)

'יום השיבוש' בירושלים: אלפים הפגינו בסמוך לבית ראש הממשלה

לאחר שמחאת 'הרכבות' דילגה על תחנת נבון, ההפגנות נגד הרפורמה/מהפכה המשפטית מתחדשות בירושלים. בשעה 18:00 החלה מחאה בכיכר אגרנט מול בית המשפט העליון, ובסביבות השעה 19:00 החלו המפגינים בצעד לכיוון בית ראש הממשלה ברחוב עזה, שסגור לתנועת כלי רכב מאז שעות הבוקר

פורסם בתאריך: 18.7.23 07:55

עדכון אחרון: 18.7.23 20:37

***18:00***

המחאה נגד הרפומה המשפטית בירושלים מתחדשת: מאות מפגינים החלו מתקבצים בכיכר אגרנט, במחאה נגד ההצבעות הצפויות על חוק צמצום עילת הסבירות, שמקדמת הממשלה. החל מהשעה 19:00 צפויים המפגינים לצאת בצעדה מכיכר אגרנט לכיוון צומת הרחובות שטרניחובסקי-עזה – בקרבת בית ראש הממשלה בנימין נתניהו.

***11:00***

הסתיימה המחאה ברחוב שטראוס מול בניין ההסתדרות. עשרות מהמפגינים צועדים אל עבר רחוב החבצלת, שם מתקיימת מחאה מול בניין הרבנות.


מחאה מול בניין הרבנות ברחוב החבצלת (צילום: איתי ליטמן)

מחאה מול בניין הרבנות ברחוב החבצלת (צילום: איתי ליטמן)


***10:20***

מאות מפגינים הגיעו הבוקר, שלישי, לרחוב שטראוס, שם הם מוחים מול בניין ההסתדרות, ודורשים מיו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד להשבית את המשק בעקבות הכוונה לצמצם את עילת הסבירות. עשרות מפגינים אף החלו בחסימת הכביש – והמשטרה נערכת לפינויים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 3 חדרים בטלביה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בזמן שבכנסת מתקדמים בצעדי ענק אל עבר חוק צמצום עילת הסבירות, המחאה נגד הרפורמה/מהפכה משפטית נמשכת במלוא עוזה, כשהיום, שלישי (18.7) צפוי 'יום שיבוש' בשבוע השלישי ברציפות. הפעם המוקד המרכזי של יום השיבוש לא יהיה נמל התעופה בן גוריון, אלא רציפי תחנות רכבת ישראל – כשעל פי התכנון הראשוני של קבוצות המחאה תחנת הרכבת נבון בירושלים לא נכללת (אלא תחנות חיפה מרכז השמונה, בנימינה, הרצליה, תל אביב השלום, תל אביב סבידור ותחנת לוד). אבל המחאה היא דינמית ומתפתחת, ועדיין עשויה להיות התארגנות ספונטנית של המתנגדים לרפורמה גם בתחנת הרכבת בירושלים.





מנגד, על פי ארגוני מחאת ההייטק, צפויה במהלך היום "מחאה במרחב הדיגיטלי".

אז מה בכל זאת צפוי בירושלים? החל מהשעה 9:30 תתקיים הפגנה של הדור הוותיק בשלושה בתי דיור מוגן בעיר – ב'נופים ברחוב זנגוויל בקרית היובל, ב'בית מוזס' בדרך בית לחם וב'אחוזת בית הכרם' בבית הכרם. ההפגנה תתקיים בשיתוף ארגון המחאה הירושלמי 'שומרות ושומרים על הבית המשותף'.

בהמשך, בשעה 10:00, תתקיים מחאה מול בית ההסתדרות ברחוב שטראוס 17 במרכז העיר. מטרת המחאה – קריאה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד להשבית את המשק במחאה על ההתקדמות של הממשלה בחקיקת חוקי הרפורמה/מהפכה ללא הסכמה.

במהלך היום צפויות מחאות נוספות, כמו למשל של אגודת הסטודנטים בירושלים, אבל מדובר יהיה על מחאה דינמית ומתפתחת ובשלב זה אין הודעה על כך מראש.

בהמשך, בשעה 16:30 תתקיים המחאה בתחנות רכבת ישראל – שבתכנון המוקדם ירושלים לא נמצאת בין המוקדים. אבל כפי שכבר צוין, מאחר שמדובר במחאה דינמית ומאחר שראשי המחאה לא תמיד חושפים את כל הקלפים מראש – עדיין עשויים להיות שיבושים גם בתחנת הרכבת נבון ומומלץ להתעדכן.

 

 

הלאה – בשעה 18:00 תתקיים הפגנה גדולה בכיכר אגרנט מול בית המשפט העליון ובסמוך לכנסת. משם צפויה לצאת תהלוכה או צעדה לכיוון בית ראש הממשלה ברחוב עזה.

במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים ליום השיבוש, ומי שינהל את המערך הוא המפכ"ל רב ניצב קובי שבתאי, כשבירושלים יהיה אמון על הנושא מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן. המסר שהועבר על ידי פיקוד המשטרה הוא לגלות גמישות ויצירתיות מול המפגינים ומול חסימות הכבישים. במשטרה הדגישה כי היא פועלת לפי הנחיות היועמ"שית.

כאמור, לראשונה מאז החלו ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית, גם מערך הדיגיטל ייכלל היום, שלישי, במחאה. אנשי מחאת ההייטק הודיעו גם כי בכוונתם לקיים יום שיבוש מקביל במרחב הדיגיטלי. לדבריהם, הם הקימו "מטה שיבוש טכנולוגי" שיוביל את הפעילות. במחאת ההייטק שומרים על עמימות בנוגע לצעדי השיבוש המתוכננים, אולם מטעם המחאה נמסר כי "כמו ברחובות ובכבישים, בשעת החירום שבה אנחנו נמצאים המחאה צריכה להיות מורגשת גם במרחב הדיגיטלי".

הם אמרו כי "הצעדים המתוכננים ישפיעו, באופן חוקי, על אפליקציות ואתרים פופולריים הנמצאים במכשיר הנייד ובמחשב של כל ישראלי, כדי שלפחות לכמה דקות ביום כל אזרח יהרהר בחורבן הדמוקרטיה שהממשלה מתכננת עבורו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר