משה ליאון (למעלה מימין עם כיוון השעון), קרית היובל, מבנה בית הספר 'ליידי דייויס' (צילומים: ארנון בוסאני, אורן בן חקון, פרטי)
משה ליאון (למעלה מימין עם כיוון השעון), קרית היובל, מבנה בית הספר 'ליידי דייויס' (צילומים: ארנון בוסאני, אורן בן חקון, פרטי)

ליאון ניצח את החילונים בקרית היובל: מבנה ליידי דייויס יעבור לחרדים

בית המשפט העליון קיבל את ערעור העירייה וקבע כי בבית הספר "לידיי דייויס" בקריית היובל יועבר לרשת "בית יעקב" החרדית. ראש העיר ליאון: "מביע את תודתי לבית המשפט הגבוה לצדק, אשר קבע באופן ברור וחד כי עיריית ירושלים פעלה על פי דין, ועל פי הנהלים"

פורסם בתאריך: 17.8.23 15:29

הפסד לזרם הליברלי בעיר במאבק על הצביון של שכונת קרית היובל. היום (חמישי), קיבל בית המשפט העליון את ערעורה של עיריית ירושלים והפך את ההחלטה שנתן בית המשפט המחוזי בחודש יולי האחרון, כשמבנה בית הספר "ליידי דייויס" יועבר לידי רשת בית יעקב" ויפתח בו בית ספר חרדי "בנות יעקב".

כזכור, לפני כחודש פסקה השופטת שירלי לרנר מבית המשפט המחוזי כי מבנה בית הספר "ליידי דייויס" לא יועבר לידי רשת "בית יעקב" וקבעה כי הקצאת מבנה בשכונת קרית היובל לא מחייבת נוהל הקצאה מלא. כעת, על פי הפסיקה של השופטים עמית, רונן וגרוסקופף, תוכל עיריית ירושלים להכניס את תלמידות ׳בית יעקב׳ באופן מיידי אל המבנה בלב קרית היובל. את העתירה הגישה עו״ד בתיה קאופמן בשם נציגוּת של תושבי ותושבות שכונת קרית היובל. "מהסיפור הזה עולה ריח חריף של שוחד בחירות", אמר יוסי חביליו, סגן ראש עיריית ירושלים וממובילי המאבק בחריפות ותקף את החלטת בית המשפט שהוסיף:"אבל לצערי עיריית ירושלים תוכל להשלים את הדיל הפוליטי הפסול, שמבוסס על התנהלות בלתי-חוקית, הפקרות כלכלית, וליקוי מאורות ערכי. ירו חץ, וציירו סביבו את המטרה. לפתוח בית-ספר ״בית יעקב״ בלב שכונה שאינה חרדית, זה סטירת לחי מצלצלת לציבור הממלכתי בקרית היובל ובעיר כולה. רק החזרת הרוב הציוני והמתון למועצת העיר בבחירות הקרובות – תוכל להציל את השכונות ואת ירושלים מעתיד עני ולא-ציוני"

 

חבר המועצה אדיר שוורץ ויו"ר תנועת התעוררות בירושלים תקף אף הוא את החלטת בית המשפט העליון ואת קואליציית ראש העיר. "קואליציית ליאון, קינג חביליו מתגאה בכך שהיא הצליחה לסגור בית ספר חילוני בעיר, מסמלי החינוך והגאווה של ירושלים", שוורץ המשיך לתקוף את ההחלטה ואמר: "ההחלטה של בית המשפט העליון היא קשה ומורכבת עבור ציבור רחב בעיר – אבל ראש העיר בוחר לחגוג הישגים ולזרות מלח על הפצעים. תנועת התעוררות שעמדה לצד התושבים לאורך שנים של מאבק, תמשיך להיאבק מען  כל תושבי ירושלים ולא רק עבור מגזר כזה או אחר".

גם חברת המועצה לורה ורטון זעמה בעקבות הפסיקה של בית המשפט: "ירושלים הפסידה. אחרי שנים שאני פועלת בעניין של הקצאות, קיבלתי בתחושות קשות את פסיקת בית המשפט העליון בנוגע למבנה עמל בשכונת קריית יובל. שוב פעם העירייה פעלה נגד תושביה. עמותת בית יעקב היא עמותה חרדית פוליטית, וראש מפלגת דגל התורה לא מתבייש להתערב ולנכס את העניין לעצמו. בתי ספר אמורים לחנך לאזרחות טובה, לא לקדם ולא להיות מקודמים על ידי מפלגות פוליטיות. פתיחת בית ספר כזה באמצע שכונת קריית יובל מקוממת. בזמן שדורשים מהציבור החילוני להתחשב באורך החיים החרדי, בשטחים הולכים וגדלים ברחבי העיר דורסים את הזכויות של הציבור החופשי, דוחקים אותנו החוצה ומקדמים מערכת חינוך אנטי דמוקרטית, אנטי שוויונית, אנטי ישראלית ומתבדלת. עצירת הביזה בירושלים היא אבן הדרך הראשונה להחזרת מדינת ישראל לפסים של ממלכתיות וניהול תקין. אנחנו לא נגד החרדים או נגד אנשים חרדיים. אנחנו נגד השמרנות והקנאות הדתית ששולחת נשים לאחורי האוטובוס. אנחנו נמשיך לעבוד להוכיח שאין כל הצדקה להכניס מוסד של בית יעקב לקרית יובל ונאבק על הזכויות של החינוך הממלכתי והממלכתי דתי בקרית יובל ובכל מקום. אמשיך לפעול ולעזור כפי שעזרתי עד כה".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון מסר: "אני מביע את תודתי ואת הערכתי לבית המשפט הגבוה לצדק, אשר קבע באופן ברור וחד כי עיריית ירושלים פעלה על פי דין, ועל פי הנהלים, ללא כל חשש לקיומם של שיקולים זרים. עתה, תלמידות בית יעקב יוכלו להכין את עצמן לפתיחת שנת הלימודים כמו שאר התלמידות והתלמידים בירושלים. נאחל להן ולשאר התלמידים בעיר הצלחה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. שמח

    אתם מנסים להוציא את לאון כמישהו נגד החילונים אבל האמת היא שהוא סך הכל ניסה לעזור לחרדים שלא היה לא בית ספר ובג״ץ שאתם ככ אוהבים פסק נגדכם

  2. אידיוטיזם בצורת עיתונות

    אבל זה בג"ץ קבע! בג"ץ נגד חילונים?
    אז אולי תפגינו בעד הפיכה משפטית!

  3. צבי

    ככה זה כאשר ( השטנים הקטנים ) הביביסטי מנהלים את בירת העום , היכן שהם דורכים לא גודל יותר דשא.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה עתיד יש לירושלים/ למדינה….המעמסה גדלה על הציבור…והצרכים שלהם עולים…מה יהיה איתם?…שיתחילו לטפל בעצמם.

  5. חילוני מיואש מהעירייה

    ככה זה ,בשיטת הסלאמי ( פרוסה אחר פרוסה ) ,יגרשו את החילונים מירושלים רבתי !
    קדימה להחליף את ליאון בבחירות הקרובות !
    אם ניכשל ,על כל החילונים לעקור למבשרת י-ם ,
    מודיעין ,הר אדר ,מעלה אדומים , שוהם ,ראשון לציון
    ועוד ועוד . ירושלים החשוכה תעבור לידי החרדים
    ואז שיפרנסו את עצמם ….. ניראה אותם משלמים
    מיסים ויוצאים לעבודה !

  6. מ

    החרדים לא רוצים את המבנה הזה בכלל. הוא קטן להם מידי. מתוכננת הפגנה גדולה שלהם. הם מסרבים לקבל את המבנה

  7. אם לתלמידות מקרית יובל

    מבחינת חביליו ושוורץ, מאות תלמידות תובות קרית יובל אינן זכאיות למבנה בית ספר רק משום שהן חרדיות?? הזאת הליברליות שלכם?? תתביישו!

  8. זהבה

    ליאון מודה לבית המשפט על הזכיה
    בגדול כולם מבינים העיר ירושלים שוב הפסידה זה בדיוק מה שמעיד על עתיד העיר ועל השכונות החילוניות בה
    עשר שנים והעיר אבודה
    ובימים אלה שאנו מבינים את מה שהולך להיות בעיר ובמדינה בכלל זה הזמן להבין שאם החילוניים יוותרו הם יהיו העבדים של העיר שלא תוכל להחזיק את עצמה לבד
    לא צריך להיות חכם גדול ניתן לראות בדיוק איזו עיר עשירה ואיזו עיר ענייה ובהשתלטות כזו של החרדים על בעיר ברור שהיא לא תוכל להחזיק את עצמה
    ראה ימי אולמרט דירוג 6 והיום דירוג 2

  9. יוני

    איזה הזוי, בית המשפט, נגד בית המשפט, והעם נגד בית המשפט… אבל מה שלא הבנתי: מה, אין ספר חוקים? אין קו פסיקה אחיד? האם כל שופט פוסק כפי ראות עניו, וכפי סבירות מחשבתו? אם כן, אז מה טעם יש בבית משפט …

  10. בסוף זה יחלחל אבל זה יהיה כבר בסוף...

    גם השמאל יבין (לצערנו מאוחר מדי) שחייבים רפורמה משפטית ושבג"צ הרסני לצביון המדינה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר