פעילות המשטרה נגד גנבי הרכבים (צילום: דוברות המשטרה)
פעילות המשטרה נגד גנבי הרכבים (צילום: דוברות המשטרה)

34 גנבים, 18 רכבים: המבצע המשטרתי נגד גנבי הרכבים בירושלים

בשבועות האחרונים ריכזה משטרת ירושלים מאמץ נגד גנבי הרכבים. התוצאה - סיכול גניבת 18 רכבים, מרביתם מדגם 'טויוטה' ואיתורן של כנופיות שפעלו בעיר. מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן, שהורה על המשך המבצע: "זו הפעילות הנחושה וההתקפית הנדרשת"

פורסם בתאריך: 3.9.23 09:42

מזה כשלושה שבועות במשטרת ירושלים הכריזו מלחמה כנגד עברייני הרכוש בירושלים, בדגש על גנבי הרכוש. במהלך השבועות הללו, בהנחיית מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן, ערכו יחידות מחוז ירושלים מבצע מיוחד לאיתור פורצים וגנבי רכבים וסיכול גניבות רכבים. הפעילות בוצעה בתוך העיר ובעוטף ירושלים. המבצע הזה הוליד תוצאות יפות – 34 גנבים שנתפסו ו-18 רכבים שגנבתם סוכלה על ידי המשטרה.

את המבצע המיוחד הובילה היחידה המרכזית (ימ"ר) ירושלים והיא כללה פעילות גלויה וסמויה, יזומת ומגיבה, חסמים יזומים, שילוב מודיעין ואמצעים טכנולוגיים שונים ועוד. "מטרת המבצע", כך על פי המשטרה, "לאתר את אותם עבריינים שגונבים כלי רכב מירושלים או מנסים להעביר רכבים שנגנבו מרחבי הארץ דרך העיר ירושלים, לסכל את גניבות הרכב ולהעמיד לדין את חוליות גנבי הרכבים".



כאמור, בשלושת השבועות האחרונים סיכלה משטרת ירושלים את גניבתם של 18 כלי רכב, מרבית הרכבים הינם מדגם "טויוטה", וחלקם גם רכבי דו גלגלי. במהלך המבצע נעצרו 34 חשודים בגניבת רכבים, מרביתם נעצרו בשעת מעשה – בתוך רכבים גנובים, בעת שניסו לגנוב רכבים או בעת שניסו להובילם לשטחי יו״ש.



"20 מהחשודים שנעצרו הינם פלסטינים השוהים בישראל שלא כחוק, והאחרים הינם תושבי מזרח ירושלים", מציינים במשטרה. "טווח הגילאים של אותם גנבים, שפעלו לרוב בחוליות תוך שימוש ברכבים מובילים, הינו 37-16".

 

 

נוכח התוצאות החיוביות של המבצע והפעילות, החליט מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן להמשיכו גם בתקופה הקרובה, ואמר בהערכת המצב שקיים בימים האחרונים: "בכל השנה אנחנו שמים דגש משמעותי על המאבק בפורצים וגנבים, ובפרט גנבי הרכב. לצד זאת ריכוז המאמץ המחוזי כפי שבא לידי ביטוי במבצע, תכנון הפעילות בהתאם לניתוח של זמן ומרחב, הסנכרון בין כל היחידות, שילוב בין פריסה חכמה לטכנולוגיה – כל אלו הביאו בתקופה האחרונה לתפיסת חוליות גנבים משמעותיות ולסיכולם של לא מעט גניבות רכב. המעצרים וסיכול הגניבות מלווה בהמון גילויי יוזמה ונחישות, בהשתתפות כלל יחידות המחוז והתוצאות בהתאם. חלק מבעלי הרכבים הופתעו כשבישרנו להם על כך שגנבו את רכבם, והרכב והגנבים בידינו. בסוף הערך המוסף ששמים יד על חוליית גנבי רכב משמעותית. זה לא רק אותו הרכב הגנוב שנתפס ברשותם בזמן המעצר והושב לבעליו, אלא גם הפוטנציאל לפיענוח מקרי עבר של גניבות רכבים שבהם הם היו מעורבים, וגם המניעה של גניבות רכב עתידיות של עבריינים שמרביתם רצידיביסטים. לצד יתר האתגרים שלפתחנו בימים אלו ובכלל, זו הפעילות הנחושה וההתקפית הנדרשת מול אותם העבריינים, הפוגעים בשלומו וברכושו של הציבור".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר