מעצר שבוצע הבוקר, הנשקים שנתפסו במהלך המבצע (צילומים: דוברות המשטרה)
מעצר שבוצע הבוקר, הנשקים שנתפסו במהלך המבצע (צילומים: דוברות המשטרה)

במזרח ירושלים, באיו"ש ובצפון: כך הפליל הסוכן "קינדר" עשרות סוחרי נשק

בשנה האחרונה פעל 'קינדר', סוכן של ימ"ר ירושלים, בקרב סוחרי נשק ורכש מהם עשרות אמצעי לחימה. הבוקר הפכה החקירה לגלויה כשמאות שוטרים, לוחמי מג"ב וכוחות צה"ל עצרו 32 חשודים. "מדובר בסוחרים בכירים ומשמעותיים", אומרים במשטרה בגאווה. צפו במעצרים מהבוקר

פורסם בתאריך: 5.9.23 08:36

תכירו את 'קינדר', סוכן סמוי של היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז ירושלים, אשר פעילותו במהלך השנה האחרונה הובילה למעצרם של 32 סוחרי נשק, בהם סוחרי נשק בכירים כהגדרת המשטרה, ולתפיסתם של למעלה מ-40 כלי נשק מסוגים שונים.

המעצרים בוצעו, כאמור, הבוקר כאשר החקירה הסמויה הפכה לגלויה עם פשיטה של מאות שוטרים ממחוז ירושלים, לוחמי מג"ב ובסיוע של כוחות צה"ל ויחידות משטרתיות מיוחדות דוגמת הימ"מ, ימ"ס, 'הגדעונים' ועוד. "מדובר בסוחרים בכירים ומשמעותיים שעפ"י החשד סיפקו נשקים לכל דורש, כשחלקם שימשו לפעילות פלילית וחלקם גם שימשו עפ"י החשד לעבירות ביטחוניות", אומרים במשטרה בגאווה.



'קינדר', שהופעל על ידי ימ"ר ירושלים, פעל נגד סוחרי אמל"ח לא חוקיים במזרח העיר, בעוטף ירושלים, באיו"ש ובצפון הארץ. במהלך פעילותו, כך אומרים במשטרה, הוא הפליל עשרות סוחרים, מרביתם תושבי מזרח ועוטף ירושלים ואחרים מצפון הארץ וגם מאבו גוש. על פי המשטרה – הסוחר הצעיר ביותר שנעצר הינו בן 20 והמבוגר ביותר בשנות ה-50.

'קינדר' ביצע במהלך השנה האחרונה עשרות עסקאות שבהם נרכשו מהסוחרים 38 כלי נשק, בהם: 19 אקדחים מסוגים שונים, 19 רובי סער מסוג M-16, שעפ"י החשד חלקם הוברחו מחוץ לגבולות ישראל. לדברי המשטרה, חלק מרובי הסער הוסבו מנשק "אייר-סופט" לנשק תקני שביכולתו להרוג.



במשטרה אומרים כי "היום לפנות בוקר עברה החקירה לשלב הגלוי לאחר הפללתם של סוחרי האמל"ח. במבצע רחב היקף ומתוזמן, מאות שוטרים ולוחמים בהם: בלשי ימ"ר ירושלים, שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב, כוחות ימ"מ, לוחמי יחידה 33 (הגדעונים), לוחמי ימ"ס, החטיבה הטקטית, כלבנים ועוד בסיוע כוחות צה"ל, פשטו על בתיהם של המופללים במקביל ביו"ש, ירושלים, באבו גוש ובצפון הארץ, ועצרו בבתיהם 32 חשודים בסחר באמל״ח, שהועברו לחקירה בימ״ר ירושלים".

במהלך המעצרים, בוצע חיפוש בבתיהם של חלק מהחשודים ונתפסו עוד כלי נשק. בנוסף נתפסו בפעילות המשטרתית מספר רכבים של הסוחרים, סמים, כסף מזומן ועוד. לצד החקירה הפלילית, צפוייה המשטרה לתפוס נכסים נוספים ורכוש במסגרת התקיפה הכלכלית של אותם החשודים בעבירות הנשק.

 

 

במהלך היום צפויים החשודים להגיע לבית משפט השלום בעיר, כשהמשטרה תבקש להאריך את מעצרם.

מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי שיבח את מחוז ירושלים וימ״ר ירושלים על הובלת הפעילות ואמר: "הטיפול בעבירות הנשק הבלתי חוקי הוא בבחינת משימה לאומית, והמדיניות של משטרת ישראל בתחום זה הינה התקפית ויוזמת. הישגי משטרת ישראל במאבק בתחום האמל״ח הינם יוצאי דופן וכוללים תפיסות אמל״ח חסרות תקדים, מבצעי סוכן ומניעת הברחות. זוהי מלחמה בעבריינים חמושים, בארגוני הפשיעה, ובכל מי שמבקש לפגוע ולפגע. המבצע היום הוא אחד המבצעים האיכותיים שנחשפתי אליהם".


הנשקים שנתפסו במהלך המבצע (צילום: דוברות המשטרה)

הנשקים שנתפסו במהלך המבצע (צילום: דוברות המשטרה)


הנשקים שנתפסו במהלך המבצע (צילום: דוברות המשטרה)

הנשקים שנתפסו במהלך המבצע (צילום: דוברות המשטרה)


מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן: "מדובר באחת מהפעלות הסוכן המשמעותיות ביותר שהיו בשנים האחרונות במשטרה בכלל, ובמחוז ירושלים בפרט. זהו מבצע הסוכן השלישי שהסתיים השנה במחוז ירושלים, והשני בתחום האמל״ח ועבירות הנשק. חשיפת סוחרי הנשק הבכירים ביותר שיש ומעצרם, הינה פרי עמל של עבודה מורכבת, אינטנסיבית, נועזת, התקפית ויצרתית של ימ"ר ירושלים, ובפרט של הסוכן ומפעיליו. מלאכת המאבק בסוחרי האמל"ח רחוקה מלהסתיים, אבל ברור שכל כלי נשק שנתפס, לא ישמש לפגיעה ולהרג של חפים מפשע. מעצר סוחרי האמל"ח מרחיק מהרחוב ספקי נשק לא חוקי, שחלקו משמש לחיסולים פליליים וחלקו עלול לשמש גם לטרור. פעילות זו מהווה ציון דרך משמעותי, במאבק המתמשך שלנו נגד אותם עבריינים ונגד עבירות הנשק בחברה הערבית ובכלל. מאבק עיקש, נחוש ויום יומי, שמחייב אותנו לפעול בכל הכלים והאמצעים שברשותנו לשמירה על שלום הציבור ובטחונו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר