זירת הפיגוע בטיילת שער יפו (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הפיגוע בטיילת שער יפו (צילום: דוברות המשטרה)

3 דקירות בחזה ובצוואר: פצוע קשה בפיגוע דקירה בטיילת שער יפו

הפצוע, בן 56, נדקר 3 פעמים בפלג גופו העליון ופונה לחדר הטראומה בבית החולים הדסה הר הצופים. במשטרה מציינים כי ישנם שני פצועים נוספים, שניהם באורח קל. המחבל, בן 17 מהעיר העתיקה, נעצר על ידי שוטרים ומאבטחים

פורסם בתאריך: 6.9.23 16:02

גבר בשנות ה-50 לחייו נפצע באורח קשה בפיגוע דקירה בטיילת שער יפו (בין כיכר צה"ל לשער יפו) בעיר העתיקה. בסביבות השעה 15:30 התנפל המחבל, בן 17 ממזרח ירושלים, על הגבר ודקר אותו 3 פעמים בפלג גופו העליון – בחזה ובצוואר.

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי האירוע החל מול חומות העיר העתיקה בטיילת שער יפו. המחבל החל לדקור עוברי אורח בסכין ופצע קשה אחד מהם, ועוד שניים בצורה קלה. ככל הנראה, מאבטח של מרכז הקניות ממילא רדף אחרי המחבל, ואליו הצטרפו שוטרי מרחב דוד. המחבל השליך את הסכין ששימשה אותו, ועל כן לא בוצע לעברו ירי.

מפכ״ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי, שהיה באזור, ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הגיעו לזירת הפיגוע.

"הפצוע פונה במצב קשה (עפ״י גורמי הרפואה) לאחר שנדקר במקום", נמסר מהמשטרה. "אדם נוסף שנפגע בעקבות הפיגוע באורח קל, פונה אף הוא מהמקום לקבלת טיפול רפואי".

ד״ר אסף קידר, מנהל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים, מעדכן כי הפצוע, בן 56, אשר פונה על ידי מד״א עם דקירות בפלג גופו העליון, נמצא בהכרה מלאה ומצבו מוגדר ככל הנראה בינוני.

 

 

כאמור, החשוד בפיגוע הדקירה, בן 17 תושב מזרח ירושלים, נעצר ונלקח לחקירה. הסכין עמה ביצע את הפיגוע נתפסה ע״י המשטרה.

פראמדיק מד"א אהרון שטיינמיץ וחובש רפואת חירום במד"א ברוך ויסמן: "הגענו בכוחות גדולים למקום וראינו את הגבר שוכב על המדרכה כשהוא בהכרה מלאה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון. מיד הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שכלל עצירת דימומים, חבישות ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי כשמצבו קשה ויציב".

חובש בכיר של מד"א רפי הכהן, שנקלע למקום מוסיף: "הייתי סמוך מאוד לשער יפו והבחנתי בהתרחשות, רצתי למקום וראיתי גבר כבן 50 יושב על המדרכה, מדמם, עם מספר פצעי דקירה. הזעקתי כוחות מד"א נוספים למקום ובמקביל הענקתי לו טיפול רפואי מציל חיים, מפכ"ל המשטרה שהיה בסמוך הגיע מהר מאוד וסייע לי לחבוש את הפצוע, כוחות גדולים של מד"א שהגיעו מהר פינו לבית החולים את הפצוע תוך המשך טיפול רפואי כשמצבו קשה ויציב והוא בהכרה מלאה. נער כבן 17 הגיע אלינו עם פציעה שטחית בבטן ולאחר בדיקה וטיפול ראשוני פינינו אותו במצב קל ובנוסף נפגע חרדה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר