מצעד הגאווה בירושלים, מתוך חוברת ההסתה (צילומים: מולי גולדברג, באדיבות המצלם)
מצעד הגאווה בירושלים, מתוך חוברת ההסתה (צילומים: מולי גולדברג, באדיבות המצלם)

אשמים בעליית הנאצים ובשואה: ההסתה הפרועה נגד הלהט"ב בהר חומה

חוברת, שחולקה בחלק מהרחובות שכונה, קוראת להוציא את קהילת הלהט"ב מחוץ לחוץ ואף מקשרת בינם לבין עליית הנאציזם. "לא ניתן לשנאת חינם, פילוג והסתה מקום בשכונה שלנו", אומרת ל"כל העיר" אחת מתושבות הר חומה. הבית הפתוח בירושלים: "הטרלול הרגרסיבי שמבקש להעלים אותנו לא מפחיד אותנו"

פורסם בתאריך: 14.9.23 21:26

הסתה פרועה נגד קהילת הלהט"ב בשכונת הר חומה: חלק מתושבי השכונה קיבלו בתיבות הדואר שלהם חוברת תחת הכותרת "12 שיקולים של הציבור הדתי לגבי אג'נדת הלהט"ב", שבה, כאמור, הסתה פרועה, שלא לומר מופרעת נגד הקהילה הגאה.

כך למשל, בעמוד הראשון של החוברת, שאורכה למעלה מ-20 עמודים, נכתב, בין השאר, "נכון למרץ 2023, 67 מדינות עדיין מפלילות פעילות הומוסקסואלית כמעשה פשע ו-11 מדינות ממשיכות לגזור עליה עונש מוות. בשנת 1988, תחת התנגדות רבה, בית המשפט העליון בישראל ביטל את הפללת ההומוסקסואליות. בשנים האחרונות, פעילות זו זכתה לתמיכה חוקית, לחסות, קידום, קבלת לגיטימציה, פרסום ואף לשדולה מטעמה בכנסת. בתי ספר רבים נדרשים להחדיר לילדים תעמולה להט"בית בידי פעילי התנועה. רבים החלו לתמוה האם הומוסקסואליות היא עניין של בחירה אישית, תוצאה של השפעה או סממן לחברה מתקדמת".


חוברת ההסתה שחולקה בתיבות הדואר בהר חומה (צילום: באדיבות המצלם)

חוברת ההסתה שחולקה בתיבות הדואר בהר חומה (צילום: באדיבות המצלם)


בהמשך מקשר הכתוב בחוברת בין הקהילה הגאה לבין עליית הנאציזים, לא פחות. "סמואל איגרה, בספרו 'הפריצות הלאומית של גרמניה' (הומוסקסואליות) מתעד את עלייתה של התרבות הלה"טבית שהכינה את הקרקע לשגשוג הנאציזם. הוא מצטט מהנציב הנס פון-טרסקו, ראש תחנה מיוחדת של המחלקה הפלילית במשטרת ברלין בשנים 1919-1905, שפרסם את הדברים הבאים בזיכרונותיו: 'קבוצות הומוסקסואליות נמצאות בעלייה מתמדת בעשורים האחרונים, במיוחד בערים הגדולות. נכון לעכשיו, בברלין ישנם ככל הנראה יותר מ-100 אלף אנשים המכורים לנוהג הזה. זכויות הומוסקסואלים הפכו לראשונה למיינסטרים בגרמניה בשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20 וקודמו על ידי האגודה לזכויות אדם שאחד מחבריה היה ארנסט רוהם, הידוע לשמצה, ראש פלוגת המסתערבים הנאצית. רוהם היה חברו הקרוב ומקדמו של אדולף היטלר'".


חוברת ההסתה שחולקה בתיבות הדואר בהר חומה (צילום: באדיבות המצלם)

חוברת ההסתה שחולקה בתיבות הדואר בהר חומה (צילום: באדיבות המצלם)


 

 

התיאורים המזעזעים נמשכים גם בעמודים הבאים, שגם בהם קישור ישיר בין הקהילה הגאה לבין הנאצים. לדוגמא: "העובדות מראות שלפני 1933, פעילות הומוסקסואלית היתה בלתי חוקית בגרמניה. לאחר ההשתלטות הנאצית, החוקים הללו שונו. נאמר בעבר שאם החוקים הללו היו נאכפים בגרמניה, השואה לא היתה מתרחשת".


חוברת ההסתה שחולקה בתיבות הדואר בהר חומה (צילום: באדיבות המצלם)

חוברת ההסתה שחולקה בתיבות הדואר בהר חומה (צילום: באדיבות המצלם)


ההסתה הפרועה הזו נמשכת לכל אורך החוברת,עם ציטוטים מהתנ"ך, מהברית החדשה וממחקרים עלומי שם. הם מדברים על החולאים ועל הצרות והרעות שהביאה תופעת הלהט"ב על העולם, ומזהירים בעקיפין כי היא תביא לקץ העולם. עוד בחוברת – טענות כנגד האו"ם שמאפשר את "ההומוסקסואליות" (כך בחוברת) עם יותר מרמז על פדופיליה ואינוס קטינים, תוך מצגי שווא, המזכירות ממש את עלילות הדם כנגד היהודים במזרח אירופה.

תושבים שנחשפו לחוברת בהר חומה מביעים זעזוע, ובעיקר כעס. "לא ניתן לשנאת חינם, פילוג והסתה מקום בשכונה שלנו או בכלל בירושלים", אומרת אחת התושבות ל"כל העיר". "תושבי הר חומה בעד אהבת חינם ללא הבדל דת, גזע או נטייה מינית. לא ניתן לקיצוניים להשתלט לנו על השכונה".

תושבת נוספת אמרה בחצי ייאוש: "אנשים איבדו את זה לגמרי".

חוברת זהה לחלוטין חולקה לפני כחודש בחיפה. שם התושבים שנחשפו לה נקטו יוזמה והגישו תלונה במשטרה. בפרסום על הנושא באתר YNET צוטטו חלק מהתושבים בחיפה כשהם מביעים זעזוע עמוק ושאת נפש מוחלטת מהכתוב בחוברת.

מהבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים נמסר בתגובה: "נחרדנו לגלות שחוברות שנאה להטבופוביות הופצו היום בשכונות ירושלים. היו מי שראו לנכון לעשות שימוש ציני בערכי היהדות כדי לחרב ולשסע איש באחיו, אישה באחותה, דווקא בחודש אלול.

"אנחנו נבהיר – הטרלול הרגרסיבי שמבקש להעלים אותנו לא מפחיד אותנו – נעמוד מולו כקהילה חזקה ונזכיר להם שגם במשפחות שלהםן יש להט"ב, והבית הפתוח מחכה להםן בזרועות פתוחות.

"חברות וחברי קהילה שלנו, אם מחר בארוחת חג ישמעו דברי בלע שמבוססים על עלוני השנאה, אנחנו רוצות להזכיר – יש לכן מקום בעולם. אתן מהממות בדיוק כפי שאתן. בואו הביתה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. דר לכטינשטיין

    אבל זה דבר ידוע ש הנה הם אשמים בגללם החליטו להשמיד את היהודים אח ורק בגללם כן בגלל החרדים שהיו גזלנים מלבים בריבית בדיוק כמה שהיום הם מתנהגים שלה יגידו לכם שזה לא נכון בגללם עד היום קוראים ליהודי כסף עושק ומירמה

  2. סקרומדון

    אם הרשעים שהפיצו את כתבי ההסתה האלה בהר חומה (שם יושבת כמדומני ישיבתו של עבריין המין טאו ימח שמו ויאבד זכרו) היו קוראים תנ"ך, הם היו מבינים ש"אנשי סדום" זה נאמר על אנשים כמוהם ןכמו אחיהם הביביסטים, לא על הלהט"בים. ואגב ד"ש לעוף מוזר מנ"נ הלסבית.

  3. חיה אברמסקי

    מה זה להטב ? כל הבעיה זה עם זכר אשה לסבית זה מצויין . לא מוציאה זרע לבטלה . וזה לא הדתיים זה כל האומות יודעות שבלעם היה לו בן זוג אתון . וזה אסור לפי התורה . חא משנה מה חושבים . זה מביא זימה לעולם . זנות והעונש צונאמי כמו בתיילאנד ששם תיירים מגרמניה משלמים בשביל לצאת עם ילדים קטינים . ואתם מעודדים את זה . חבל שיהיה מבול

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר