הכניסה למנהרת שז"ר, מפת העבודות (צילומים: שי שחר, עיריית ירושלים)
הכניסה למנהרת שז"ר, מפת העבודות (צילומים: שי שחר, עיריית ירושלים)

עד יום שישי – עבודות בצומת הרצל-שז"ר: צפי לעומסי תנועה כבדים בכניסה וביציאה מהעיר

לקראת הפתיחה של מנהרות שז"ר, במהלך השבוע הקרוב יתקיימו עבודות להקמת הסדרי התנועה החדשים - כולל הפרדה מפלסית בצומת שז"ר-הרצל. כלל הרמזורים באזור יושבתו, התנועה תכוון על ידי פקחים והצפי הוא להיווצרות עומסי תנועה כבדים. ואחרי כל זה עולה השאלה - מי צריך בכלל את ההפרדה המפלסית הזו?

פורסם בתאריך: 18.9.23 07:59

עדכון אחרון: 27.9.23 07:58

אחרי ארבע שנות עבודה, השקעה של מאות מיליוני שקלים וחילוקי דעות לגבי הנחיצות והצורך – ממש אחרי החגים צפויה להיפתח לתנועת כלי רכב מנהרת שז"ר.

לקראת הפתיחה הגדולה – במהלך השבוע הקרוב יתבצעו עבודות במרחב שז"ר, בין השאר לחיבור שז"ר מחדש עם שדרות בן צבי, עם רחוב נורדאו ועוד. כמו כן, יתבצעו עבודות הכנה לשיקוע/הפרדה מפלסית בצומת שז"ר-הרצל.

עבודות להפרדה מפלסית בשז"ר-הרצל

החל ממחר, שני, בשעות הבוקר (18.9) ועד ליום שישי (22.9), וגם בשבוע שלאחר מכן – החל מיום שלישי, 26.9, ועד לערב חג סוכות (שישי, 29.9) ובמהלך כל שעות היממה יתבצעו בצומת הרצל-שז"ר עבודות לשינויים גיאומטריים והקמת רמזורים לטובת פתיחת הפרדה מפלסית שז"ר.


מפת העבודות בשז"ר-הרצל (צילום: עיריית ירושלים)

מפת העבודות בשז"ר-הרצל (צילום: עיריית ירושלים)


במהלך העבודות יהבהבו הרמזורים בצומת והתנועה תכוון ע"י פקחים. בנוסף, יצומצמו נתיבי נסיעה במרחב ולפיכך צפויים עומסי תנועה כבדים.
"העבודות יגרמו לעוסמי תנועה במרחב", מדגישים בעיריית ירושלים. "מומלץ לנסוע בדרכים חלופיות – כביש בגין-443, כביש 9, כביש 16".

קישור שז"ר-בן צבי

העבודות, כידוע, החלו כבר בשבוע שעבר – אחרי ראש השנה. העבודות, כך מדגישים בעיריית ירושלים ובחברת מוריה – יתבצעו בכל שעות היממה. עבודות חציבה יתבצעו עד לשעה 23:00 – כך שצפוי גם רעש לא מבוטל.


מפת העבודות באזור שז"ר (צילום: עיריית ירושלים)

מפת העבודות באזור שז"ר (צילום: עיריית ירושלים)


במסגרת העבודות, יבוצעו שינויים במרחב. יוקמו מעברים חדשים וכן יוקמו רמזורים לטובת פתיחת מנהרת שז"ר. העבודות יכללו צמצום נציבים והשבתת מערכות הרמזורים בכל מרחב שז"ר. בצמתים יעמדו פקחים שיכווינו את התנועה.

 

 

"בשל צמצום זמני של נתיבי הנסיעה, ייתכנו עומסי תנועה במרחב המדובר", נמסר, "לכן, הוכשרו מעקפים ומומלץ להשתמש גם בדרכים חלופיות – כביש בגין 443, כביש 9, כביש 16".


הכניסה למנהרת שז"ר (צילום: שי שחר)

הכניסה למנהרת שז"ר (צילום: שי שחר)


במסגרת העבודות יושבתו הרמזורים בצמתים הבאים:

  • שדרות בן צבי-הרב שמואל ברוך
  • שז"ר-נורדאו
  • היכל המשפט-הנשיא השישי
  • יפו-שרי ישראל

התנועה תוכוון בעזרת פקחים. בסיום העבודות יהיו הסדרי תנועה חדשים.

עם סיום העבודות תיפתח העלייה מכיוון שדרות בן צבי לנורדאו. בנוסף, תתאפשר הירידה משדרות שז"ר לכיוון בן צבי.

זאת ועוד – תבוטל הפנייה שמאלה משדרות בן צבי לכיוון רחוב יוסף בורג, ותבוטל הפנייה שמאלה מרחוב שמואל לברוך לככיוון שדרות בן צבי. בנוסף, לא תתאפשר פנייה שמאלה מרחוב יוסף בורג לכיוון שז"ר ולא לא תתאפשר פנייה שמאלה משז"ר לכיוון רחוב הרב שמואל ברוך.

יותר נזק מתועלת?

בעוד שבעיריית ירושלים ובמשרד התחבורה מתגאים בפרויקט ההפרדה המפלסית, כמו בפרויקטים אחרים של מנהרות והפרדות (כמו אשר וינר, צומת פת, והתוכנית החדשה להפרדה מפלסית בצומת רמת שרת), יש מי שמבקר את התוכניות הללו וטוען שהן מיושנות ואינן מתאימות לחזון הרכבות הקלות ופיתוח התחבורה הציבורית.

באשר להפרדה המפלסית בצומת שז"ר-הרצל – מתכננים שונים טוענים שהיא "תגרום ליותר נזק מתועלת". לדבריהם, "בארבע השנים האחרונות, מאז שהחלו העבודות בשז"ר – התנועה בכניסה לירושלים מסתיימת למעשה בשז"ר – והעולם לא קרס, וכך גם הכניסה לעיר. להיפך – התנועה הפכה דלילה יותר ורבים משתמשים בחלופות של כביש 16, כביש בגין וכו'".

"חייבים לשאול את עצמנו – אם אפשר היה להסתדר בלי מעבר רכב פרטי דרך רחוב שז"ר, למה בעצם צריך לפתוח אותו מחדש עם נתיב בלעדי לרכב פרטי?", תוהה מתכנן נוסף. "בדיעבד המסקנה של מי שעיני בראשו צריכה להיות: אפשר היה להעיף משם את הרכב הפרטי, להפוך את מפלס הקרקע לנת"צים, ולחסוך מאות מיליונים (אם לא יותר) על פרויקט השיקוע".

וישנה נקודה נוספת בנוגע להפרדה בשז"ר-הרצל – מה שהיא תעשה לנקודת היציאה מהפורטל. "ההפרדה בעצם נועדה להזרים את התנועה שבאה מחוץ לעיר לתוך מרכז העיר, עם מינימום חיכוך עם הסביבה", אומר המתכנן. "בפועל, מה שזה עושה זה להזריק עוד יותר נפח של כלי רכב לתוך המרקם הצפוף גם ככה של מרכז העיר/נחלאות, מרקם שכמובן לא יכול לקלוט את כל הנפח הזה. אז כל מה שיקרה זה שהפקק פשוט זז כמה צמתים קדימה, למקום שהוא הרבה יותר מפריע לעיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יוני

    טוב שהבחירות בפתח, מעניין איזה פרויקטים נוספים יסתיינו בקרוב, בעקבות הבחירות.

  2. יוני

    למערכת האתר הנפלאה, הצעה לייעול: הייתי שמח שבסוף הכתבה תוסיפו פיצ'ר לחיצה, שדרכו יוכלו לעבור ישירות לתגובות… תודה רבה ושנה טוב.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר