שוק ארבעת המינים בכיכר ולירו (צילומים: אורטל צבר)
שוק ארבעת המינים בכיכר ולירו (צילומים: אורטל צבר)

בבודדים, בסטים ולפי עדות ומנהגים: שוק ארבעת המינים בכיכר ולירו במחנה יהודה

החל מהיום, שלישי, 26.9, ועד לערב סוכות ביום שישי, 29.9, יתקיים שוק ארבעת המינים המסורתי, שפועל מזה כ-25 שנים. אז מה תמצאו שם? עשרות דוכנים המוכרים את ארבעת המינים בבודדים ובסטים לפי עדות, אמנות ומנהגים

פורסם בתאריך: 26.9.23 08:54

הסמיכות של חגי תשרי לא משאירה הרבה אוויר או זמן בין חג לחג, וכך, כ-12 שעות בלבד לאחר שסיימנו את יום הכיפורים על הצום והסליחות שבו, הפנים כבר קדימה – אל החג הבא, חג סוכות. ואם יש אירוע אחד שלא כדאי לפספס לקראת החג – הרי שזהו שוק ארבעת המינים המסורתי, שיתקיים, כמדי שנה ב-25 השנים האחרונות, בכיכר ולירו בשוק מחנה יהודה – הפעם בגרסה המחודשת והמשודרגת שלה.

בכיכר יפעלו כ-40 דוכני מכירה למיטב התוצרת של ארבעת המינים – אתרוג, לולב, הדס וערבה – ביחידים, בסט, על פי זנים שונים ובהתאם לעדות ישראל ולמנהגים השונים של כל עדה ועדה, במיטב הכשרויות.

"שוק ארבעת המינים בכיכר ולירו המחודשת מול שוק מחנה יהודה מציין השנה 25 וזהו אחד האירועים שממש לא כדאי לפספס", מציינים בעיריית ירושלים. "מדובר בשוק ארבעת המינים ססגוני ומגוון ופתוח לכולם – לגדולים, לקטנים, לגברים ונשים, לחילונים ודתיים, ישראלים ותיירים".

 

 

בשוק יש גם מומחים המתמחים בתוצרת מהודרת ומיוחדת, ביניהם גם אתרוגים הנמכרים במאות שקלים שחלקם מיובאים מאיטליה וממרוקו. כמו כן, ניתן למצוא גם לולבים הנקטפים ידנית ונבחרים על ידי החקלאי, ואת גדולי סוחרי האתרוגים המשובחים, הנבדקים אחד אחד בזכוכית מגדלת על ידי הרוכשים. "מי שלא ראה את "בורסת האתרוגים" בשוק ארבעת המינים בירושלים, לא ראה מסחר מלא אקשן מימיו, אומרים גורמים בשוק.

השוק יפעל, כאמור, עד ערב חג סוכות בימים שלישי עד שישי, לאורך כמעט כל שעות היממה – החל מהשעה 8:00 ועד 23:00 בימי החול ועד שעתיים לפני כניסת השבת והחג ביום שישי.

מעיריית ירושלים נמסר: "לירושלים ולתושביה על כל גווניה ועדותיה יש מסורת ייחודית, עשירה ומיוחדת לחגי תשרי. עיר הבירה מתאפיינת בעושר ועומק היסטוריים, תרבותיים, לאומיים ודתיים ייחודיים שאין בשום מקום אחר בעולם ובארץ. שוק ארבעת המינים הירושלמי הוא יחיד במינו, ומהווה חגיגה מסורתית, עממית תרבותית ואותנטית. ייחודו הוא בדלת הפתוחה לכולם – הן למי שמגיע לרכוש את ארבעת המינים המהודרים ביותר והן לתושבי ירושלים ומבקריה. אנו מזמינים את כולם להגיע וליהנות מהאווירה המיוחדת והייחודית שקיימת רק בירושלים. חג שמח".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר