מעצרים, מעצר חשוד (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
מעצר חשוד (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

"תילחמו ללא רחמים. הם נלחמים בנו וימותו": ההסתה החמורה במסגד בירושלים

הילל מחבלים, הסית לטרור וגרם להפרת סדר אלימה: אימאם מעיסאוויה סילף את עובדות המתקפה הרצחנית של המחבלים בעוטף עזה, והמשיך בקריאה לאלימות ולטרור. על פי כתב האישום שיוגש נגדו, מספר שעות לאחר הדרשה - החלה התפרעות אלימה שכללה ירי זיקוקין ובקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון

פורסם בתאריך: 23.10.23 09:38

המאבק בהסתה במסגדים: בתום חקירת המשטרה, היום, שני, תגיש פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום נגד דרשן (אימאם) מעיסאוויה, שהסית לטרור ולאלימות במסגד במזרח ירושלים. יהיה זה כתב אישום שני שיוגש מאז תחילת הלחימה נגד דרשנים במסגדים. לדברי המשטרה, שני הדרשנים נעצרו בפעילות משותפת של משטרת מחוז ירושלים ושירות הביטחון הכללי, לאחר שההסתה בדרשות שנשאו הובילה להפרות סדר אלימות. "כל מי שינצל בית תפילה להטיף לדברי שנאה והסתה לאלימות וטרור – יטופל במלוא החומרה", אומרים במשטרה.

מחקירת המשטרה עולה כי הדרשן המסית מעיסאוויה סילף תחילה את המציאות ביחס לאירועי 7.10, כשאמר: "תסתכלו על המוסר של לוחמי המוג׳אהדין כשהם נושאים נשק, תסתכלו על המוסר הטוב שלהם… המוסר הזה קורה בעת שנופלים בשבי אחד מהתינוקות ומהנשים". "המוסר" עליו מדבר הדרשן יוחסו, כאמור, למחבלי חמאס ששחטו, טבחו, אנסו וחטפו נשים וילדים.

במשטרה מוסיפים כי "בהמשך הסית הדרשן לאלימות ולטרור כשאמר: 'הלחימה היא הבטחה הציווי על האומה האסלאמיות בזמן הזה, ועל כל מוסלמי שיכול להילחם את מלחמת הקודש (ג׳האד) בעצמו ובכספו לעשות כן. ציווי לכל מי שיכול להלחם מלחמת ג׳האד שילחם מלחמת ג׳האד. תילחמו ללא רחמים. הם נלחמים בנו וימותו לכן אללה יחשיב לנו את זה כמוות על קידושו. הניצחון מגיע הוא כבר כאן והנה התחיל שחרור האדמה הזאת וזה לא יסתיים עד שנגיע לאלאקצה וירושלים וכל מדינת פלסטין.. מה אתם רואים בעת הזאת שאנו חיים בה, אתם רואים שהאימה נמצאת בלב שלהם. כשהם בורחים, כשהם מתחבאים כאילו שהם לא קיימים בכלל"'.

 

 

עוד הוא הוסיף: "באדמה הזאת כל מי שיוותר על הלחימה וג׳האד בזמן הזה – הוא לא מהאומה האסלאמית, עונשו וסבלו יהי בידי אללה יתברך".
על פי המשטרה, שעות ספורות לאחר הדרשה המסיתה שהשומעה במסגד, "היתה הפרת סדר אלימה בשכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים שכללה ירי זיקוקין מסיבי בכינון ישיר והשלכת בקבוקי תבערה לעבר לוחמי מג״ב שפעלו במקום".

במשטרה מדגישים: "אנו רואים בחומרה רבה הסתה לטרור ולאלימות במסגדים ובכל מקום אחר. ידע כל אדם שמסית לאלימות ולטרור, בין אם מאחורי מקלדת ובין אם בתוך מסגדים, כי הזרוע הארוכה של המשטרה ושירותי הבטחון תגיע אליו ותחשוף אותו. המשטרה תמשיך לאתר ולעצור מסיתים, בכל זמן ובכל מקום ולפעול למצות עמם את הדין. כל מי שינצל בית תפילה להטיף לדברי שנאה והסתה לאלימות וטרור- יטופל במלוא החומרה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שידול לרצח

    האדם הזה לא סתם הסית לרצח, הוא חתר תחת שילטון ישראל, קרא למרד, להפיכה שילטונית, לרצח. הוא צריך לבלות לפחות 20 שנה בכלא

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר