המעצרים שבוצעו בבית החולים במזרח ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
המעצרים שבוצעו בבית החולים במזרח ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

כולל אחות של פעיל בזרוע הצבאית: בית החולים הירושלמי שהחביא שב"חים עזתיים

את השימוש הציני שעושה ארגון הטרור חמאס בבתי חולים כמגן אנושי כולם כבר מכירים. היום, כך מתברר, גם בית חולים בירושלים שימש כמגן, הסתיר והלין 11 תושבי עזה ששהו בעיר שלא כחוק. בין העצורים - אחות של פעיל בזרוע הצבאית של החמאס

פורסם בתאריך: 2.11.23 15:48

בשבועות האחרונים, מאז החלה מלחמת 'חרבות ברזל', חושף צה"ל את שיטות העבודה הנלוזות של החמאס ואת השימוש שעושה ארגון הטרור הרצחני באזרחים ובבתי חולים אזרחיים כמגן אנושי. היום, חמישי, התברר שלא רק החמאס בעזה עושה שימוש ציני בבית החולים כמחסה, כאשר הסתיר והלין בתוכו 11 שוהים בלתי חוקיים מקרב תושבי עזה.

מדובר על בית החולים אל-מקסאד שבמזרח ירושלים, והעניין נחשף עם מידע שהתקבל במשטרת ירושלים לפי בית החולים משמש כבית מחסה עבור תושבים מעזה אשר שוהים ולנים במקום, כל זאת בניגוד לחוק ומתוך אמונה שלא תהיה פריצה לבית החולים.

לאחר הדיווח על הנושא, פתחה המשטרה בחקירה והיום פשטו שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב על בית החולים. בין החשודים שנתפסו – מספר נשים, נכנסו לישראל באישור לצורך ליווי מטופל רפואי מטעמים הומניטריים, אולם תוקף האישור פג במהלך חודש אוגוסט האחרון.

ממשטרת ירושלים נמסר כי "היום בצהריים, בפעילות משולבת של שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב ירושלים בבית החולים בפיקוד מפקד תחנת שלם סנ״צ דביר תמים, נחשפו, נתפסו ונעצרו 12 חשודות וחשודים השוהים בישראל שלא כחוק. מתוכם 11 תושבי רצועת עזה (והאחרון פלסטיני מיהודה ושומרון) שעפ"י החשד, שהו ולנו בבית החולים במהלך השבועות האחרונים בניגוד לחוק.

 

 

לדברי המשטרה, החשודים הסתתרו בחדר בתוך מחלקת המיון של בית החולים, שבו מצאו השוטרים 8 תושבי עזה. אחת מהחשודות, כך לדברי המשטרה, הינה אחות של פעיל בזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס.

בסמוך לקפיטריה שבבית החולים אותרה מכולה שהוסבה לחדר שינה מאולתר, ובתוכה היו 4 שוהים בלתי חוקיים, מתוכם 3 גברים תושבי רצועת עזה.

במשטרה מבקשים להדגיש כי "החשודים שנעצרו לא היו מאושפזים בבית החולים בעת מעצרם. בעקבות כך, סגן מנהל בית החולים זומן לחקירה בתחנת המשטרה שלם בחשד להלנת שוהים בלתי חוקיים מעזה ומיו״ש בניגוד לחוק".

"מדובר במקרה חמור שבו בית חולים בישראל מעניק את חסותו לתושבי עזה השוהים בישראל בניגוד לחוק ומסתתרים במקום, תוך ניצול העובדה שבאופן טבעי כוחות המשטרה אינם פועלים בין כותליו כדרך קבע", נמסר מהשטרה. "היכן שיתגלו עבירות ביטחוניות או פליליות- שם יפעלו שוטרים ויבצעו פעילות אכיפה, בכל קרן רחוב, אתר, בית מגורים, בית עסק או כל מקום אחר בירושלים, ובמקרה זה – בבית חולים המעורב בעבירות בטחוניות בשעת מלחמה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. פרקטי

    נו. אז למה, למי מחכים.
    לסגור את בית החולים ושילכו לאשפוז בירדן, או בעזה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר