ההפגנה הערב ברחוב עזה (צילום: דוברות המשטרה)
ההפגנה הערב ברחוב עזה (צילום: דוברות המשטרה)

ההפגנות חזרו לרחוב עזה: הערב – עימותים ומעצרים במחאה מול מעון ראש הממשלה

עשרות מפגינים הגיעו הערב, מוצ"ש, להפגין מול בית ראש הממשלה ברחוב עזה. לטענת המשטרה, ההפגנה הפכה להפרת סדר כשהמפגינים החלו לפרוץ מחסומים ועל כן בוצעו 3 מעצרים

פורסם בתאריך: 4.11.23 20:51

ארבעה שבועות מפרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' – ההפגנות הסוערות חזרו הערב, מוצ"ש, 4.11, לרחוב עזה. עשרות הגיעו להפגין מול בית ראש הממשלה, הניפו שלטים בגנות ראש הממשלה בנימין נתניהו והממשלה ואף ניסו לפרוץ מחסומים ולהתקרב יותר לבית ברחוב עזה 17.

לטענת המשטרה, בשלב מסויים המפגינים פרצו את חסימות המשטרה שנפרסו בהתאם למרחק המותר להפגין מול בתיהם הפרטיים של נבחרי ציבור בהתאם לפסיקת בית המשפט. במשטרה מציינים כי "כוחות המשטרה ומג"ב בלמו את המפגינים ונערכים להדיפת מפרי הסדר שלא נשמעו להוראות השוטרים במקום, זאת לאחר שניתנה התראה ע״י קצין משטרה בדבר הפרת הסדר במטרה להרחיקם לאזור המותר להפגין במקום".



בהודעה ששחררה המשטרה הערב נכתב:

– מדובר במחאה פוליטית נגד הממשלה ומדיניות הממשלה, שהפכה להפרת סדר כשמוחים החלו לפרוץ מחסומי משטרה ולהתקרב לבית ראש הממשלה, בניגוד להוראות השוטרים במקום ובניגוד לפסיקת בימ״ש בנושא המרחק המותר להפגין מול נבחרי ציבור.

– בעקבות התנהלות פסולה של חלק מהמוחים שבחרו להפר את הסדר ולהתעמת עם השוטרים, נאלצה המשטרה להקפיץ למקום כוחות משטרה גדולים שנלקחו ממשימות בטחון שוטף בגזרות אחרות בירושלים.

– המחאה בשליטה, מפרי סדר נבלמו, והשוטרים פועלים במקום למניעת הפרת סדר והתפרעויות, אולם לצערנו במחאה יש כאלו שלא נשמעים להוראות השוטרים במקום ובוחרים להתעמת איתם ולהפר את הסדר- 3 מפרי סדר נעצרו.

 

 

– אנו קוראים למפגינים באשר הם להפגין כחוק, להישמע להוראות השוטרים ולא להפר את הסדר והחוק ולנקוט באלימות מכל סוג שהיא.

– משטרת ישראל מחבקת את המשפחות השכולות ומשפחות החטופים, מזדהה עם כאבם ותמשיך לאפשר להם את חופש הביטוי והמחאה. לצד זאת מחובתנו לשמור על החוק והסדר ולא לאפשר לגורמים שונים לנצל את כאב המשפחות במטרה להפר את הסדר ולפעול בניגוד לחוק.

– גם בימים אלו, משטרת ישראל תאפשר למשפחות להביע את זעקתם, תוך שמירה על חייהם ואבטחת המחאה. לצד זאת המשטרה תפעל למנוע מגורמים אחרים שינצלו את מחאת המשפחות בכדי להפר את החוק והסדר.

– אנו רואים בחומרה את הקריאות שנשמעו הערב במחאה לעבר שוטרים: ״איפה הייתם בכפר עזה״, כשהמשטרה איבדה 58 שוטרים ושוטרות מבניה ובנותיה באותו הבוקר עם עשרות שוטרים שנפצעו בהגנה על תושבי עוטף עזה- שוטרים שפעלו בחירוף נפש אל מול מתקפת הטרור של מחבלי חמאס. אנו מצפים מכל מפגין לכבד גם את זכרם של אותם שורים ואת בני משפחותיהם השכולות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אורח פורח./

    במצב הקשה והמסוכן הזה שאתם גרמתם לו ובזכותכם נרצחו היהודים בעוטף ובאופקים ושדרות, כן ריכזתם את כל צומת הלב אליכם,כמעט הרסתם לבלי היכר את המדינה, ןכל זה כי מישהו רוצה את הכיסא של ביבי.
    חולי נפש תעצרו את עצמיכם ואל תרקדו על דמם של הנירצחים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר