הרש גולדברג פולין (צילום: אלבום פרטי)
הרש גולדברג פולין (צילום: אלבום פרטי)

הרש גולדברג-פולין נפצע קשה בזמן שנחטף לעזה: "אנחנו באפלה ומקווים לטוב"

הרש גולדברג-פולין ממקור חיים נחטף בשבת השחורה של ה-7/10 לאחר שנפצע באורח קשה בידו השמאלית. בני המשפחה והחברים פועלים מאז סביב השעון במגוון זירות, בעיקר בינלאומיות כדי להשיב אותו הביתה. החברים לקבוצות אותן אהד, בירושלים ובגרמניה, התגייסו אף הם לעזרה

פורסם בתאריך: 5.11.23 08:21

"אני אוהב אותך", "אני מצטער" – אלו היו המילים האחרונות שכתב הרש גולדברג-פולין לאימו ריצ'ל בבוקר השבת השחורה של ה-7/10. זה היה כנראה דקות לפני שנפצע קשה בידו ונחטף לעזה.

הרש, בן 23, היה במסיבת הטבע 'נובה' בסמוך לקיבוץ רעים ביחד עם חברו הטוב ענר שפירא ז"ל. כשהחלה התופת, הם נכנסו למיגונית. סיפור הגבורה של ענר שפירא ז"ל מוכר, הוא הגן על האנשים במיגונית כשהחזיר אל עבר המחבלים רימונים שזרקו לכיוונם עד שנהרג. הרש נפצע באורח קשה מאחד הרימון שנזרקו אל עבר המיגונית. ידו השמאלית, כך נראה מהסרטונים ומהעדויות, נקטעה מאיזור המרפק.

"בסרטון שקיבלנו, אפשר ממש רואים את הפציעה מכמה כיוונים", מספר אבי גמולקה, חבר המשפחה ואחד מחברי החמ"ל שהקימו בני משפחה וחברים של הרש למען שחרורו. גמולקה ממשיך להתייחס לפציעה המשמעותית של הרש, "שלחנו את הסרטון לכמה רופאים מומחים, ויש קונצנזוס ביניהם, שאם הרש קיבל טיפול בסיסי, קיים סיכוי טוב שהוא בחיים למרות הפציעה הקשה. אם הוא קיבל אנטיביוטיקה בסיסית וניתוח יחסית פשוט, זה מגביר את הסיכוי שהוא בחיים, אבל אין לנו דרך לדעת. בכל מקרה, מהסרטון אפשר לראות שהוא מעלה את עצמו לטנדר בכוחות עצמו וזה מעודד. אין לנו מידע רפואי, אנחנו בקשר יומיומי עם אנשי הצלב האדום, אבל חמאס לא מאפשר להם גישה, אז אנחנו לא יודעים ממש מה מצבו. אנחנו באפלה ומקווים לטוב".

הרש, בן 23, נולד בארה"ב, ועלה לארץ ביחד עם הוריו ג'ון ורייצ'ל ועם שתי אחיותיו הקטנות בשנת 2008. בוגר בית הספר הימלפרב, מתגורר עם משפחתו בתלפיות-מקור חיים.



 

 

 

 

"מהשביעי באוקטובר, מהרגע שנודע שהרש נחטף וזרמו הדיווחים, חברים קרובים של ג'ון ורייצ'ל ההורים התקצבו בבית במשפחה ופתחו חמ"ל שלם", מספר גמולקה על הקמפיין המרשים והבינלאומי שהרימו בני המשפחה והחברים למען שחרורו של הרש. "מאז החטיפה יש בין 15-10 אנשים בחמ"ל כשהמטרה היא אחת – להחזיר את הרש הביתה. זה אומר שאנחנו עושים פעילויות בכל מיני מישורים, כל אחד תורם במישור שהוא יכול – בין אם זה פעילות בתוך ישראל לסייע בקשר עם הגורמים בצבא שיצרו, יש את הצד הדיפלומטי, במסגרתו ג'ון ורייצ'ל נפגשו עם מזכ"ל האום לפני מספר ימים, פרי עבודה של כל האנשים המדהימים, יש את זירת התקשורת, וגם יש פה אנשים שתומכים ויודעים לנווט את הבית. כל אחד מהחברים נותן 150 אחוז בהתנדבות מלאה".

"אף אחד לא מוריד את העיניים עד שהמטרה תושג", הוא מוסיף בנחישות. "אנחנו שואבים את הכוח מג'ון ורייצ'ל שלא מפסיקים לרגע ועושים כל מה שהם יכולים. הם חוזרים ואומרים שחייבים להיות אופטימיים, כנראה גם בזכות התפתחויות אחרות שקרו ודיווחים שונים, זה מחזק ומשאיר את האופטימיות".

מה שעוד נוטע תקוות הוא האזרחות האמריקאית שבה מחזיק גולדברג-פולין, דבר אשר מקנה למשפחה דלת פתוחה בקרב הרשויות האמריקאיות. כך למשל נפגשו ההורים עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן בזמן שהיה בארץ, קיימו פגישת זום עם הנשיא ג'ו ביידן, ולדברי גמולקה, "אפילו האף.בי.איי מעורב. הצד האמריקאי לא מספק הרבה מידע קונקרטי ומעבר לתמיכה, אבל גם תמיכה היא חשובה".

הרש הוא אוהד הפועל ירושלים בכדורגל ובכדורסל. דמות מוכרת מאוד ביציעי טדי והארנה, וחבר בארגון האוהדים האדום 'ברגידה מלחה'. "מהיום הראשון חברי ארגון האוהדים נמצאים בחמ"ל ועוזרים", מציין גמולקה לטובה את החברים של הרש מהיציע. "אפשר לראות את הפעילות שלהם ברחובות ירושלים, יש תמונות שלו, יש גרפיטי. הרש היה דמות בולטת ביציע. הוא איש של שלום. הוא הכי משכין שלום ולא מחפש לריב".

ולא רק בהפועל ירושלים יש התגייסות של אוהדי הקבוצה (בכדורגל ובכדורסל), גם חבריו של הרש ליציע בוורדר ברמן הגרמנית עושים למענו (ולמען כלל החטופים הישראלים). לפני קצת יותר משבוע, במשחק של ברמן מול אוניון ברלין, הונפה כרזה בעברית עם הכתובת 'תמיד ביחד' ושלטים עם תמונות של החטופים, זאת כחלק מקמפיין גיוס כספים למען המשימה. זו לא היתה הפעם הראשונה שבה עשו אוהדי ברמן מחווה להרש וככל הנראה גם לא האחרונה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר