פעילות המשטרה להריסת בית המחבל במ.פ שועפאט (צילום: דוברות המשטרה)
פעילות המשטרה להריסת בית המחבל במ.פ שועפאט (צילום: דוברות המשטרה)

שוב פעילות מבצעית במ.פ שועפאט: נהרס בית המחבל שדקר את רס"ל אסיל סואעד ז"ל

10 חודשים אחרי הפיגוע במעבר מ.פ שועפאט, כוחות מג"ב ומשטרה נכנסו לפנות בוקר למחנה הפליטים והרס את ביתו של המחבל, מוחמד זלבאני בן ה-14, שביצע את הפיגוע

פורסם בתאריך: 8.11.23 08:58

לפנות בוקר נכנסו למ.פ שועפאט מאות לוחמי משמר הגבול, שוטרי מחוז ירושלים וכוחות צה״ל במטרה להרוס את בית משפחת המחבל בן ה-14 מוחמד זלבאני, שביצע פיגוע דקירה במעבר מ.פ שועפאט בחודש פברואר.

כזכור, בתאריך 13.2 במהלך בידוק בטחוני שגרתי באוטובוס שהגיע למעבר מ.פ שועפאט ע"י לוחם מג"ב אסיל סואעד ז"ל ומאבטח אזרחי שהיה עמו, מחבל (שהיה אז בן 13) תושב מ.פ שועפאט, שלף לפתע סכין התנפל על הלוחם ודקר אותו בראשו. המחבל נוטרל מיד בירי של המאבטח, ובעקבות הפיגוע נקבע מותו של אסיל ז"ל. המחבל נעצר לחקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים, ובסיומה הוגש נגדו כתב אישום בגין רצח ממניע טרור על ידי הפרקליטות.



 

 

כחלק מפעולות משלימות המבוצעות נגד מחבלים, בחודש יולי השנה נחתם צו של אלוף פקע"ר להריסת בית משפחת המחבל. עתירה שהוגשה נגד הצו לבג"צ ונדונה בחודש אוגוסט השנה נדחתה. בפסק דין זה ציין בית המשפט: "לצערנו, גם ביצוע פיגועים על ידי קטינים אינו בגדר חזיון נדיר. מציאות זו, מחייבת נקיטת אמצעים לשם הגנה על הציבור ולמניעת קורבנות נוספים, זאת חרף גילו הצעיר של המפגע".

בתום אישור תכניות של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן שהתקיים השבוע, היום לפנות בוקר החל מבצע הריסת בית משפחת המחבל במ.פ שועפאט בפיקודו של מפקד מרחב מג"ב עוטף ירושלים תת ניצב עמי נידם. במבצע ההריסה לוקחים שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי משמר הגבול יחד עם כוחות צה"ל, בהם: לוחמי מג"ב עוטף ירושלים, שוטרי יס"מ מחוז ירושלים, שוטרי מרחב קדם, מסתערבי מג"ב ירושלים, חבלני מחוז ירושלים, חיילי פיקוד העורף, כוחות הנדסה קרבית של צה"ל ועוד.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר