מקלט ציבורי (צילום אילוסטרציה: חגית הורנשטיין)
מקלט ציבורי (צילום אילוסטרציה: חגית הורנשטיין)

המלחמה נגמרה? חלק מהמקלטים הציבוריים סגורים. גם בחצרות בתי הספר

ל"כל העיר" נודע כי חלק מהמקלטים הציבוריים בעיר נסגרו, זאת למרות שהמלחמה עדיין נמשכת ורק לפני כשבוע וחצי נשמעה בעיר אזעקה. כך למשל, במוסררה ישנם מקלטים "ברשות שימוש" שאינם נגישים, וגם בבתי הספר נסגרו המקלטים בשעות אחר הצהריים

פורסם בתאריך: 26.12.23 14:30

עם פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' נפתחו ברחבי ירושלים המקלטים הציבוריים, בהתאם להנחיות פיקוד העורף, כשבנוסף עיריית ירושלים הודיעה על תגבור המקלטים כשהכשירה חניונים כמרחבים מוגנים בשעת אזעקה ופתחה מקלטים בתחומי בתי ספר בעיר גם בשעות אחר הצהריים – וזאת כדי לתת מענה.

השבוע, ככל הנראה בחסות העובדה שבמהלך החודשיים האחרונים נשמעה רק אזעקה אחת בירושלים, נודע כי ישנם מקלטים ציבוריים בעיר שאינם נגישים לקהל הרחב. כך למשל, ל"כל העיר" הגיעו תלונות מתושבים במסוררה על כך שהמקלטים ברחוב הע"ח משמשים למעשה כמחסנים (באישור העירייה) ואינם נגישים.

בנוסף, המרחבי םהמוגנים בחניונים גם הם לא נגישים יותר, מאחר שהחניונים חזרו להיות פעילים במהלך היממה. כמו כן, גם מקלטים במתחמי בתי הספר כבר אינם נגישים – וזאת לאחר שבתי הספר חזרו, אף הם, לפעילות מלאה.

בפועל, צומצמו משמעותית מספר המרחבים המוגנים בירושלים. ירושלים, כידוע, הפכה להיות כבר לפני כחודשיים ירוקה ברמזור של פיקוד העורף – כך שההנחיות בעיר מקלות ומאפשרות לקיים את כלל הפעילויות כמבט ללא מגבלות. אך מהצד השני – יוזכר כי רק לפני 11 ימים הרעידה אזעקה את ירושלים.

 

 

האזעקה לפני כשבועיים גם חשפה את העובדה שהמקלטים בבתי הספר נסגרו לקהל הרחב. אמנם על פי פיקוד העורף אין מגבלות לקיום פעיליות, אך תנועות נוער הפועלות בעיר כן קיבלו הנחיה לקיים פעילויות בסמוך למרחבים מוגנים – וזאת לכל מקרה שלא יהיה.

באזעקה האחרונה, בערב שבת ה-15 בדצמבר, היו חניכי תנועת הנוער הצופים בבית הכרם (ומן הסתם בשכונות נוספות בעיר) בזמן פעילות. עם הישמע האזעקה, המדריכים והחניכים שקיימו את הפעילות בשטח אחד מבתי הספר בשכונה גילו כי המקלטים נעולים. כך, במקום מרחב מוגן – הם השתטחו על הרצפה והמתינו עד יעבור זעם.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: המקלטים העירוניים פתוחים מתחילת המלחמה. שני המקלטים ברחוב הע"ח נמסרו ברשות שימוש. בבדיקה שנעשתה היום עם המחזיקים נמסר שהם פתוחים. יחד עם זאת, תבוצע בדיקה פיזית מעת לעת במטרה לוודא שאכן כך.

"בנוגע למקלטים בבתי הספר, מאז חזרת התלמידים ללימודים בבתי הספר, המקלטים חזרו להיות חלק מחללי הפעילות והם משמשים לפעילות וללמידה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר