האלימות באצטדיון טדי, אמש (צילומים: חיים לוינסון, באדיבות המשטרה)
האלימות באצטדיון טדי, אמש (צילומים: חיים לוינסון, באדיבות המשטרה)

צפו באלימות מטדי: קרב גרסאות בין הפועל ירושלים למשטרה ולעירייה

העיתונאי חיים לוינסון הותקף על ידי שוטר, ובמשטרה הבטיחו כי "האירוע יטופל". אך מעבר לזה - בהנהלת הפועל ירושלים מאשימים את פקח העירייה שהצית את האש, מרמזים להלהטה מכוונת של היציע ומלאים בטענות גם נגד המשטרה. התגובות בפנים, וגם ווידאו מהאירועים

פורסם בתאריך: 21.1.24 18:30

כמעט 24 שעות אחרי האלימות ביציע של הפועל ירושלים במשחק אמש נגד הפועל באר שבע, ובמועדון האדום מירושלים לא מצליחים להירגע.

"האש" הוצתה על ידי סיגריה שהודלקה ביציע של הפועל ירושלים, כאשר פקח מטעם עיריית ירושלים ניגש לאוהד העבריין וביקש לתת לו דוח. העניינים התלהטו, יצאו מפרופרציות והסתיימו בתגרה של ממש במעורבות של שוטרים. ועד כמה רע שזה נשמע – האבסורד הוא שכל העניין הזה היה עובר מתחת לרדאר אם לא היה שם עיתונאי שנפגע בלי שום סיבה ורק בגלל ששאל בלש משטרה מדוע הוא הכה אוהד.

אל העיתונאי חיים לוינסון נגיע בהמשך. אבל תחילה לתגובה החריפה של הפועל ירושלים, שיצאה להגנת אוהדיה ותקפה חזיתית את עיריית ירושלים ואת משטרת ירושלים, עם האשמות שעשויות להוביל, אם יתעקשו על כך בכיכר ספרא, גם לתביעת לשון הרע.

"פקח עירייה – זהותו ידועה לנו, ברשתות החברתיות מזוהה כאוהד בית"ר ירושלים – החליט להרוס את משחק הכדורגל אמש בטדי, כשעלה ליציע אוהדי הפועל ירושלים במהלך המחצית הראשונה, בהתרסה מופגנת ותוך התנהגות ברוטלית בטענה להדלקת סיגריה ביציע", כך לשון התגובה של הפועל ירושלים לאירוע. "בעקבותיו עלו פקחי עירייה נוספים. יחד איתם: שוטרי משטרת ישראל. תוך רגעים ספורים הפך יציע נורמטיבי לחלוטין, רגוע לגמרי, יושביו מלח הארץ, חיילים בחופשה מהמלחמה בעזה, גדוש בילדים קטנים, במשחק נטול אומציות מיוחדות ו-וודאי ללא כל רמז לאלימות – לזירת בלהות".



עוד הוסיפה הנהלת הפועל ירושלים: "הפקחים והשוטרים היכו את כל מי שהיה בסביבה, באלימות משולחת רסן – ומתועדת היטב, בשלל סרטונים ברשת. מעצרים ועיכובים מופרכים, מהומה שממשיכה באופן יזום על ידי אנשי החוק במבואת האצטדיון, ילדים בוכים שנדחקים מהטריבונות בנסיון להימלט – ארוע מעורר פלצות שקורה לצערנו לא בפעם הראשונה באצטדיוני הכדורגל.

"הפועל ירושלים לא תעבור לסדר היום על הארוע הזה במגרשה הביתי. האלימות הזו אינה גזרת גורל. תגובות המשטרה עד כה מתחמקות, מסיטות אש, התיעודים שהיא מפרסמת מגמתיים ולא משדרים כי היא עושה לחקר האמת, אלא לציפוף שורות. היציע שלנו ידוע כמקום נעים ומשפחתי, וגם אמש היה כזה, עד למופע של ״שומרי החוק״. אנחנו נפעל כדי שכל מי מהם שנטל חלק בהתנהגות המבישה, ישא באחריות".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "במהלך פעילות שגרתית, בין היתר, לאכיפת חוקי העישון במרחב הציבורי, נצפה אוהד המעשן ביציע המזרחי. לפקחים הצטרף כוח משטרתי לאחר שהאוהד סירב להזדהות ואף הוברח על ידי חבריו תוך יצירת פרובוקציה אלימה אל מול צוותי האכיפה. עיריית ירושלים תמשיך לאכוף את החוק ואת הסדר הציבורי בנחישות, במקצועיות וללא משוא פנים".



ממשטרת ירושלים נמסר: "כפי שניתן לראות בתיעוד המצורף, במהלך משחק הכדורגל אמש באצטדיון טדי בירושלים, פקחי עירייה ניסו לבצע באצטדיון אכיפת תקנות איסור עישון, אך נתקלו באוהדים שמנעו זאת מהם בכח והכשילו את ביצוע האכיפה. בעקבות כך, הוקפצו כוחות משטרה לסייע לפקחים באכיפה, ובמהלך ההתרחשות נאלצו השוטרים להשתמש בכח לאחר שנחסמו ושהותקפו באגרופים, בעיטות וביריקות ע״י אוהדים. כתוצאה מתקיפת השוטרים במקום, שוטר אחד נפגע בעינו. בעקבות כך, נעצר חשוד בחשד לתקיפת שוטרים, ושלושה אוהדים נוספים שהתפרעו הורחקו בגין הפרת הסדר.

"לצד התנהלות פסולה זו של מספר אוהדים אלימים, התברר כי במהלך ההתרחשות נפגע אחד מהאוהדים שלא היה מעורב במקרה זה, תיעד את ההתרחשות ומשקפיו נשברו, זאת כתוצאה משימוש בכח של בלש משטרה כלפיו. ההתנהלות במקרה זה תיבדק ותטופל בהתאם".

 

 

יצוין כי מאז האירוע, הסתובבו ברשת פרסומים שונים אודות עברו של השוטר/בלש שתקף את לוינסון. במשטרה מדגישים כי "הפרסום עולה כדי הוצאת דיבה ורצוף בשקרים ובהכפשות, ולצערנו יש מי שהשתמשו בו בטרם בדיקת הפרטים והעובדות במרחבי הרשת. בפועל הבלש עושה עסקאות ביום של סמים נגד סוחרי סמים במסגרת תפקידו ועבודתו במשטרה באישור, ברשות ובסמכות, ולכן חייב לאמץ זהות שונה במרחבי הרשת. הוא לא הורשע ולא נאשם בפלילים מעולם ולא עוד שקרים שנרשמו עליו בפרסום ברשת. מדובר בהכפשה שקרית שעולה כדי הוצאת דיבה חמורה ולשון הרע – ואנו נפעל בהתאם".

***

פרסום שקרי או שלא, השוטר/בלש המדובר צולם כשהוא מכה את העיתונאי חיים לוינסון, שנשמע בווידאו שצילם צועק 'הצילו' ו'אני לא נושם, אני לא נושם', כאשר השוטר מפליא בו כנראה את מכותיו. פה אין שום פרסום "שקרי" כמו שטוענת המשטרה, ומעניין יהיה לראות מהו אותו "טיפול" שיבוצע על ידי המשטרה.

לוינסון עצמו מתכוון להגיש תלונה במח"ש, אך הוא אומר ל"כלה עיר", "ברור לי שזה בזבוז זמן, אבל שיהיה בשביל הרקורד. אגיש גם תביעה אזרחית כנגד אותו בלש תוקף, למרות שברור לי שגם כאן לא יצא מזה הרבה. הריקבון עמוק ובא מלמעלה".

עוד מוסיף לוינסון, "התקווה שלי היא כנראה לא מציאותית שבהתאחדות לכדורגל ובמנהלת יפעלו להוצאת הסמויים והבלשים מהגרשים. היה שם רק אגו של השוטרים, גם אחרי שהמשימה הושלמה ולקחו את אותו מעשן, המשטרה נשארה שם והתייחסה אל האוהדים כמו אל עבריינים. זה היה אירוע מפרע, הזוי ללא כל הצדקה של התנהגות השוטרים". לוינסון ממשיך לתקוף: "התכנסו 2,000 אוהדי הפועל ירושלים כשידוע שאין אצלנו בלגנים או אבוקות ביציעים, כי הרי לא מדובר באיזה משחק דרבי או בית"ר נגד סכנין, והכניסו בלשים. מה התכלית של זה? למה צריכים בלשים ביציעים שלנו? מה התועלת בכך, בטח בעידן שהכל מצולם ברזולוציות הכי קטנות. מה הפואנטה? צריכים להוציא את הבלשים מהיציעים".

לוינסון, כאמור, לא לבד בסיפור. אוהדי הפועל ובהנהלת הקבוצה מביעים זעם רב על התנהלות השוטרים והפקחים באירוע. "זה היה נסיון אכיפה פרובוקטיבי מצד פקחי עיריית ירושלים", אומר גורם בהפועל ירושלים ל"כל העיר", "היו שם קריאות הדדיות בין האוהדי לפקחים שהפך למשחקי אגו, אבל זה יצא משליטה מה שהוביל בסופו של דבר לאלימות משטרתית. כל הסיפור הוא תוצאה של כוחות שלא יודעים לטפל באירועי ספורט. זה לא אירוע ראשון או שני שקורה עם אוהדי ספורט בכלל מצד המשטרה".

לדברי אותו גורם, "אם יש משהו שאי אפשר להגיד הוא ש'אוהדי הפועל ירושלמים אלימים'. מנגד, אפשר היה לראות איך בגלל הכניסה של השוטרים ליציע מחזות קשים של ילדים שנמחצו ובקושי חולצו על ידי הוריהם.

אחד מאוהדי הפועל מוסיף: "המשטרה הפעילה כוח לא סביר בגלל פקח שפעל בצורה מבישה בקלות דעת ובצורה פרובוקטיבית. כל הנסיונות לדבר איתם ולהכניס בהם היגיון ירדו לטמיון. אפשר היה לראות את האש שיש לשוטרים בעיניים שבפירוש באו לפרוק את זעמם מסיבה לא ברורה. האוהדים שלנו היו ממש בסכנה ביציע".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר