יוסי חביליו, צביקה כהן (צילומים: ישראל כהן, יעקב כהן)
יוסי חביליו, צביקה כהן (צילומים: ישראל כהן, יעקב כהן)

רק לא חביליו: הקריאה לחרם חרדי על השתתפותו בקואליציה העירונית

יו"ר ש"ס ירושלים, סגן ראש העיר צביקה כהן, שלח מכתב לראשי הסיעות החרדיות בירושלים - אליעזר ראוכברגר מ'דגל התורה' ויצחק ברים מ'אגודת ישראל' ובו הוא מבקש מהם לחתום על מסמך המתחייב לא לשבת בקואליציה עם חביליו. הרקע: קמפיין 'ישראלית או חרדית' והמאבק במימון ההסעות לתלמידות חרדיות

פורסם בתאריך: 15.2.24 08:03

מערכת הבחירות המנומנת בירושלים קיבלה אמש, רביעי, בעיטה קטנה שאולי תעיר אותה מהתרדמת העמוקה שבה היא נמצאת. קריאה חרדית להחרים את יוסי חביליו מכל שותפות בקואליציה עתידית.

הרקע, ככל הנראה, קמפיין 'ירושלים חרדית או ישראלית' של חביליו ו'האיחוד הירושלמי', כשהקש ששבר את גב הגמל מבחינת יו"ר ש"ס ירושלים סגן ראש העיר צביקה כהן הוא העתירה שהגיש חביליו כנגד מימון מפלה לטובה של הסעות לתלמידות חרדיות בקרית היובל – מימון שעליו עמל קשות צביקה כהן ש"ס, שאף התגאה בדבר ואף ניסה לגרוף עליו רווח פוליטי.

במכתב ששלח כהן לראשי הרשימות החרדיות הנוספות בירושלים – סגן ראש העיר אליעזר ראוכבגר (דגל התורה) ויצחק צחי ברים, מספר 1 ברשימה של אגודת ישראל, הוא מבקש מהם לחתום על מסמך שבו הם מתחייבים שלא לשבת בקואליציה עתידית עם חביליו בשום קונסטלציה.

יצוין כי מכתב שכזה, אם ייחתם, יכול דווקא לשחק לידיו של חביליו ולמצב אותו חזק בתודעת הציבור, כשמנגד הוא עשוי לסבך לא מעט את ראש העיר משה ליאון בהרכבת קואליציה עתידית. שאיפתו של ליאון, אחרי הקדנציה האחרונה, היא לשלב כמה שיותר כוחות ומגזרים וזאת אחרי ההדרה של התעוררות מהקאוליציה הנוכחית, דבר שלא בהכרח תרם לעיר ולתושבי ירושלים.


המכתב של צביקה כהן לראשי הרשימות החרדיות

המכתב של צביקה כהן לראשי הרשימות החרדיות


"נחרדתי לשמוע כי המועמד לראשות העיר יוסי חביליו מנהל קמפיינים מסיתים באופן חריג וחמור מסוגו נגד הציבור החרדי, זאת כדי לגרום לשסות ציבורים אלה באלה ולגרום לשסע בעם", כתב צביקה כהן לראשי הסיעות החרדיות האחרות בעיר. "לא ייתכן ששיח של פילוג, רעל והסתה נגד הציבור החרדי יקבל מקום בעשייה ציבורית בעירנו".

בהמשך כותב כהן: אני מבקש מכם לאור העובדה שאנו נתונים ערב הבחירות המקומיות, להתכנס יחדיו ולחתום על מסמך מחייב לשלשות הסיעות החרדיות – כי בשום צורה ואופן לא נשב יחד בקואליציה עם מר חביליו באף קונסטלציה פוליטית. לא ייתכן כי דברי שנאה וקמפיינים של פילוג בימים אלה יהיו מטבע עובר לסוחר. דם בני עמנו מוקז בימים קשים אלה, ודברי שנאה המפלגים בין ציבורים מאוחדים ומגובשים, הינו בלתי מתקבל על הדעת. על כן, אני שב וקורא לכם חבריי לעשייה הציבורית, יש לעשות כל שניתן כדי שאדם שכזה שננאתו אומנתו לא יקבל מקום בקואליציה העתידית".


אליעזר ראוכברגר (צילום: דגל התורה)

אליעזר ראוכברגר (צילום: דגל התורה)


יצחק מאיר ברים (צילום: אגודת ישראל)

יצחק מאיר ברים (צילום: אגודת ישראל)


 

 

חביליו, גם אם לא יודה בכך, לבטח שמח מהקריאה להחרמתו. זה משחק לו היטב עם הקמפיין שבו בחר להתמודד ועם כך שהוא מגן ירושלים מפני הפיכתה לעיר חרדית.

במענה לפניית "כל העיר" בנושא המכתב, מ'האיחוד הירושלמי' נמסר: "הלחץ של הסיעות החרדיות בירושלים מובן וברור. ההפקרות הסתיימה. ההתחזקות הדרמטית של 'האיחוד הירושלמי' בראשות חביליו תביא להפסקה מוחלטת של ביזת הקופה העירונית. הציבור הממלכתי, החילוני והדתי, הפסיק להיות סמרטוט הרצפה של הסיעות החרדיות".

עוד נמסר: "צביקה כהן הוא מי שעומד מאחורי היוזמה הבלתי חוקית להבדיל בין דם לדם, ולתעדף הסעות לתלמידות חרדיות תוך רמיסת עיקרון השיוויון וזלזול בציבור הממלכתי והממלכתי-דתי.

"בשעה שאנו סופרים את מתינו ונלחמים למען העם והמדינה, המשתמטים מהגנת המדינה ממשיכים לפגוע, לעלוב ולרמוס את ציבור הלוחמים ומשלמי המסים. כללי המשחק השתנו וזמן ההכרעה בקרב האחרון על דמותה של ירושלים הגיע. אנחנו, 'האיחוד הירושלמי', נפעל שירושלים תחזור להיות ליברלית וממלכתית, נפעל שירושלים תחזור להיות בירת ישראל. אנו משוכנעים שהציבור החילוני והציבור הדתי יתנו את התשובה להסתה על ידי החרדים בקלפי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רק לא ליאון

    ברירת המחדל כנגד ליאון , הינה כל מי שחרד לעתיד העיר השבויה בידי חרדים , שישיגו אותנו מאתיים
    שנה לאחור> לתקופת:"ימי הבניים החשוכים" !
    עם כל חסרונות שאר המועמדים , הרי שרק ליאון הוכיח היתרפסות ,כניעה וניגוד אינטרסים מובנה
    בינו והציבור החילוני ,בהיותו עבד החרדים וגחמותיהם
    על גב החילונים שנושאים בנטל המיסים לבדם !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר