מבנה עמל-בית יעקב בקרית היובל (למעלה משמאל עם כיוון השעון), רכב הסעות, יוסי חביליו (צילומים: פרטי, ישראל כהן)
מבנה עמל-בית יעקב בקרית היובל (למעלה משמאל עם כיוון השעון), רכב הסעות, יוסי חביליו (צילומים: פרטי, ישראל כהן)

פורסם לראשונה ב"כל העיר": עתירה נגד מימון ההסעות לתלמידות חרדיות בקרית היובל

ארבע אימהות מבתי ספר שונים בעיר חברו לרשימת 'האיחוד הירושלמי' בעתירה נגד עיריית ירושלים: להפסיק לאלתר את מימון ההסעות לתלמידות בית יעקב מקרית היובל, או לחילופין - לספק הסעות לכלל תלמידי ירושלים. סגן ראש העיר חביליו: תמו הימים שבהם העירייה מממנת רק את החרדים"

פורסם בתאריך: 13.2.24 08:32

רשימת 'האיחוד הירושלמי' בראשות סגן ראש העיר יוסי חביליו, המועמד לראשות העיר, עתרה לבית המשפט נגד עיריית ירושלים, נגד החלטתה לממן הסעות לתלמידות החינוך החרדי מבית הספר בית יעקב בקרית היובל. לרשימת האיחוד הירושלמי, הצטרפו ארבע אימהות תושבות ירושלים, מתוך עשרות הורים שפנו וביקשו להצטרף לעתירה.

בעתירה נדרשת עיריית ירושלים לעצור את אפליית ההסעות שניתנת רק לתלמידות החינוך החרדי או לממן הסעות לכולם – לכל תלמידי ותלמידות העיר ירושלים.

כזכור, כפי שפורסם בחודשים האחרונים ב"כל העיר" – מאז תחילת השנה מממנת העירייה הסעות לתלמידות בית יעקב, זאת בנימוקים שונים ועם הסברים מאולצים. יודגש כי על פי הקריטריונים הקבועים בחוק – תלמידות בית יעקב אינן זכאיות להסעות, שכן רובן ככולן מתגוררות במרחק של עד 3 ק"מ מבית הספר שלהן (שממוקם במבנה של רשת עמל-ליידי דייויס). לטענת סגן ראש העיר חביליו כבר חודשים ארוכים – ההסעות ניתנות רק בשל לחצים שהופעלו על העירייה על ידי גורמים שונים בשכונה – בהם רבנים, ועל ידי גורמים פוליטיים אחרים.



באחרונה, בתחילת חודש ינואר, הוארכו ההסעות לתלמידות בית יעקב לכל שנת 2024, כך על פי הודעה שפורסמה על ידי סגן ראש העיר צביקה כהן (ש"ס) שסיפר על הלחצים שהופעלו מצד ההורים והרבנים. הנימוק שבשמו עיריית ירושלים איפשרה את ההסעות בחודש ינואר היה הנימוק הבטחוני (כשבתחילה טענה העירייה כי מדובר על תקופה של 3 חודשים הסתגלות בלבד). אלא שהעותרים טוענים כי כל התלמידים והתלמידות בירושלים זכאים לביטחון במסגרות החינוך.

 

 

לאור ההנמקה הביטחונית, המפלה בין ביטחון תלמידות בית יעקב לביטחון כלל תלמידי ירושלים, הוחלט להגיש את העתירה לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים.


יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


סגן ראש העיר חביליו, המועמד לראשות העיר מטעם 'האיחוד הירושלמי', טוען לאחר הגשת העתירה כי "עיריית ירושלים מפלה בין דם לדם. אם יש סכנה בטחונית, כל התלמידים והתלמידות חשופים לה, בין שהם חילונים, חרדים, ערבים או יהודים. אך האופן שבו עיריית ירושלים מפלה אוכלוסייה אחת על פני אחרות, טוענת שמדובר בביטחון ומסרבת לממן הסעות לחינוך החילוני – זו שערורייה. ואם אין בעיית ביטחון, מדוע נותנים הסעות רק לחרדיות, ערב הבחירות המקומיות, כאשר נציגי המפלגות החרדיות מתהדרים בכך כהישג פוליטי?".

עוד מוסיף חביליו: "אני מקווה שבית המשפט יעצור זאת או לחילופין ירחיב את הסעות לכולם וכולן: לחילונים, חילוניות, מסורתיים ועוד, ללא תלות באמונה הדתית של התלמידים ולמי מצביעים הוריהם.תמו הימים שבהם העירייה מממנת רק את החרדים. אנחנו נאבקים בהחלטה הפסולה. מול ירושלים ניצבת ההכרעה האם היא תהיה ישראלית או חרדית".

פזית, תושבת קרית היובל ואם ל-3 ילדים, אומרת: "שניים מילדיי לומדים מחוץ לשכונה בשל שיפוץ בבית הספר. אנחנו ההורים אמונים על ההסעות שלהם. בעלי ואני עובדים במשרה מלאה ומעוניינים לקבל את מה שההורים של התלמידות החרדיות מקבלות בחינם מהעירייה. עיריית ירושלים צריכה לדאוג לביטחונם של כלל ילדי העיר, ולא רק לילדות החרדיות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. חביליו

    חביליו, חוץ ממלחמה בחרדים יש משהו שהוא באמת יכול להציע ולקדם בעיר? איש כלומניק עם עשיה אפסית בעיר

  2. אזרח מהשורה

    רק חביליו ודומיו יצילנו מצפרני ראש העיר הנוכחי ,
    שנפל שדוד לרגלי החרדים . ליאון יפעל נגד החילונים
    ויפעל ככל יכולתו למען החרדים שאם ישתלטו על.ירושלים , כל החילונים יצביעו ברגליהם בעד הגירה רבתי לכל ערי הלויין ולגוש דן . במילא אין לירושלים
    כל הצעה שהיא לפרנסה מכובדת לבני/ת החילונים .
    זו מזמן העיר הענייה בישראל "לתפארת המדינה"
    ולכבודה הרמוס ברגל גסה מצד החרדים (היו מעונינים
    בזמנו לעקור לממלכת ירדן) . את רחובותיהם מילאו
    בריסוס כתובות נאצה כנגד המשטרה ומפקדיה !
    על כל צעד ושעל ישנו קבצן חרדי מטרידן !

  3. מני

    תגיד איזה חבילה אתה מציע חבילו?
    חוץ משנאה יש לך משהו אמיתי למכור?

  4. נגד אפליה מובנית

    העירייה הזו בזה לשלומן של תלמידות שאינן מהמיגזר החרדי . גישה חד צדדית שכזו רק מוכיחה בעליל שרק החרדים והאינטרסים הצרים שלהם ,מובילים לאפלייה , למעשי עוול ולטעויות שיפוטיות קשות ביותר> בסיעתא דשמייא ? לא ולא ולא . הקב"ה רק מתבייש שאלה חסידיו השוטים !!! "ואהבת לרעך כמוך" הינו כלל גדול בתורה שחל על כל התלמידות שזקוקות להסעה ולא רק על החרדיות . לכן ב"ה ליאון יכשל לחלוטין בבחירות ויוחלף במהרה .

  5. חביליו משועמם

    חביליו משועמם…
    אין לך מה להתעסק הכל נובע משנאת המן ולא מגדול מרדכי.
    לא יעזור לך ירושלים תהיה דתית גם אם זה כואב לך.
    לך לישון ותחלום רק על ההסעות של בנות חרדיות בקרית יובל… אין לך עוד במה להתעסק.

  6. חביליו משועמם

    חביליו המשועמם!
    הכל נובע משנאת המן ולא מגדול מרדכי.
    אין לך עוד במה להתעסק חוץ מל אבק בהסעות לבנות חרדיות בקרית יובל.
    מה אתה מציע חוץ משנאה וצרות עין לחרדים??
    לא יעזור לך ירושלים דתית גם אם אתה חצי גוי.

  7. עמי מ

    שוויון! כל מה שמגיע ולחרדים מגיע גם ללא חרדים ולהיפך: כל חובה החלה על לא חרדים כולל של שנות שירות בטחון חייבת לחנכם על חרדים. די עם ההפלייה!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר