מוזיאון גבעת התחמושת, אריה קינג ועמיחי אליהו (צילומים: באדיבות מוזיאון גבעת התחמושת, מאוחדים)
מוזיאון גבעת התחמושת, אריה קינג ועמיחי אליהו (צילומים: באדיבות מוזיאון גבעת התחמושת, מאוחדים)

"מנע את סגירת גבעת התחמושת" – הפניה הדחופה של סגן ראש העיר לשר המורשת

אריה קינג, מחזיק תיק המורשת בעירייה, פנה לשר עמיחי אליהו בדרישה כי יפעל למציאת פתרון מידי לאיום הסגירה שמרחף מעל אתר המורשת גבעת התחמושת. "חובה מוסרית וערכית לשמר את הזיכרון לדורות הבאים"

פורסם בתאריך: 16.2.24 08:32

איום הסגירה שמרחף מעל אתר המורשת הלאומי (והירושלמי) גבעת התחמושת – מהאתרים המזוהים ביותר עם הניצחון המזהיר של ישראל במלחמת ששת הימים – ממשיך להעסיק רבים במערכת הפוליטית הארצית, והוא זולג גם אל הזירה המקומית. סגן ראש העיר אריה קינג (מאוחדים), מחזיק תיק המורשת בעיריית ירושלים, פנה היום, חמישי, בדרישה דחופה לשר המורשת עמיחי אליהו למצוא פתרון לגבעת התחמושת.

כידוע, כפי שפורסם, המשבר החל לאחר שטרם נמצא מקור תקציבי ממשרדי הממשלה בסכום של 2.5 מיליון שקלים הדרושים להמשך פעילות האתר. לאור זאת, פנה קינג לשר אליהו שמשרדו אמון על אתרי המורשת במדינת ישראל.

"כמו רבים בעם ישראל, נדהמתי לשמוע כי אתר המורשת הלאומי ייסגר בסוף החודש הקרוב בשל קיצוץ משמעותי בתקציבו", פתח קינג את מכתבו. "גבעת התחמושת הינו אתר מורשת שמנגיש את אחד מסיפור הגבורה המופלאים והמכוננים בתולדות עמינו, במלחמה על איחודה ושחרורה של ירושלים. במרוצת השנים הפכה הגבעה למוזיאון הנצחה מפואר שאירח דורות של תלמידים ורבבות מבקרים בשנה, ההולכים בתעלות הפרושות על הגבעה, לומדים על הלחימה בבונקרים המבוצרים, ההקרבה, הרעות ואחוות הלוחמים והחתירה לניצחון – הכל למען הגשמת תפילת הדורות להגעה לירושלים".

בהמשך מדגיש כי "כעת, כשאזרחי ישראל נושאים עיניהם לגבורתם של מפקדי וחיילי צה"ל שנלחמים ברצועת עזה, קיימת חובה מוסרית וערכית לשמר את הזיכרון ולהמשיך את הנחלת המורשת לדורות הבאים.


התעלה המערבית בגבעת התחמושת צילום אדם אקרמן

התעלה המערבית בגבעת התחמושת (צילום: אדם אקרמן)


הבונקר שהתגלה בתעלה המזרחית בגבעת התחמושת (צילום: אדם אקרמן)

הבונקר שהתגלה בתעלה המזרחית בגבעת התחמושת (צילום: אדם אקרמן)


 

 

"אבקשך, כשר לענייני מורשת וכמי ששרת כלוחם בגדוד 202 המפואר של חטיבת הצנחנים אשר גדל והתחנך על סיפור מורשת הקרב במלחמת ששת הימים – לפעול ככל היכולת וללא דיחוי באמצעות משרדך להסדרת הנושא, כדי למנוע את רוע הגזירה ולהבטיח את המשך פעילותו התקינה של אתר חשוב זה".

כידוע, בגבעת התחמושת מונצח אחד מסיפורי מורשת הקרב המכוננים במערכה על שחרור ירושלים, קרב שבו נפלו 36 לוחמים, ובמקום פועל מוזיאון הנצחה רחב ידיים שמושך אליו עשרות אלפי מבקרים ותלמידים מידי שנה. הודעת הנהלת גבעת התחמושת באה לאחר הקיצוץ המתוכנן בתקציב המדינה, שנראה כי ייפגע גם באתר המורשת ההיסטורי כשתקציבו צפוי לקטון ב-50 אחוז ולפי שעה טרם נמצא הסכום הדרוש.


אריה קינג עם עמיחי אליהו (צילום: מאוחדים)

אריה קינג עם עמיחי אליהו (צילום: מאוחדים)


מלשכת השר אליהו נמסר בתגובה: "מתחילת השנה המשרד פועל על מנת לסייע לאתר גבעת התחמושת לרבות העברת תקציבים. גבעת התחמושת הוא סמל לאומי ואחד מאתרי המורשת החשובים במדינת ישראל. משום כך, כבר בחודש שעבר הודיע השר ללשכת ראש הממשלה שהמשרד ישמח להעניק תקצובים נוספים, אך בתנאי שהדבר לא ייעשה באופן רנדומלי וכפלסטר זמני, אלא כחלק מפתרון קבוע ומסודר בבסיס התקציב שיקנה למקום יציבות כלכלית ארוכת שנים. אני שמח שראש הממשלה קיבל את האחריות לסיום המשבר, וכולי תקווה שבקרוב מאוד נשיג הסדר קבוע על מנת שהנצחת הנופלים, מורשתם וסיפור גבורתם ההירואי ימשיכו ללוות אותנו לדורי דורות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר