הלכידה ברמות והשחרור בלכיש - ציונה הצבועה (צילומים: ברוך תמאם)
הלכידה ברמות והשחרור בלכיש - ציונה הצבועה (צילומים: ברוך תמאם)

אחרי שהטרידה את התושבים: הצבועה משכונת רמות נלכדה ושוחררה לחופשי באזור לכיש

בחודשים האחרונים תיעדו תושבים ברמות במספר מקרים את הצבועה 'ציונה' והביעו דאגה מנוכחותה בשכונה. בפעולה משותפת של רשות הטבע והגנים ועיריית ירושלים - הצבועה נלכדה ושחוררה הבוקר לחופשי בשטח פתוח באזור לכיש

פורסם בתאריך: 5.3.24 10:51

בחודשים האחרונים תושבים ברמות דיווחו בבהלה על צבוע שמסתובב חופשי בשכונתם. הצבוע תועד במספר רב של צילומי וידאו וסטילס והתושבים דיווחו שוב ושוב על המיקום שבו הוא נצפה.

כעת אפשר לספר שלא מדובר בצבוע, אלא בצבועה (מין נקבה). 'ציונה' זה השם שניתן לה – והבוקר, שלישי, 'ציונה' עברה להתגורר באזור לכיש.
זה קרה בפעולה משותפת של רשות הטבע והגנים ועיריית ירושלים, נלכדה הצבועה "ציונה". היא זוהתה על ידי פקחי הרשות במצלמות המעקב שהוצבו במטרה לאתר את הצבועה. לאחר שווידאו הפקחים כי הצבועה נמצאת בנקודה בה ניתן ללכוד אותה, הם יצרו קשר עם צוות השירות הווטרינרי העירוני, בראשות ד"ר אסף בריל. הצוות הגיע לנקודה והצליח להרדימה בעזרת חיצי הרדמה. לאחר שהורדמה, נבדקה הצבועה על ידי פקחי רשות הטבע והגנים האזוריים ווטרינר הרשות, ד"ר תומר ניסימיאן. בבדיקה הושם עליה משדר, ומשם הועברה לאזור חבל לכיש, אזור בו תוכל להמשיך את חייה בשלווה.



מעיריית ירושלים נמסר: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה הפורה עם רשות הטבע והגנים בלכידת הצבועה "ציונה" והשבתה בשלום לטבע. אנו ערים לתחושות תושבי העיר, ופועלים בשיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים על מנת לטפל באירועים כאלו בצורה מקצועית ובטוחה. אנו רואים חשיבות רבה בשמירה על הסביבה הטבעית ועל המגוון הביולוגי הייחודי של ירושלים ופועלים יחד עם רשות הטבע והגנים להגברת המודעות לחשיבות השמירה על חיות הבר, ולצמצום החיכוך בין האדם לטבע".

 

 

יריב מליחי, אקולוג מחוז מרכז ברשות הטבע והגנים: "אנו שמחים שהצלחנו ללכוד את הצבועה ולהשיבה לטבע בשלום. אמנם במקרה זה הוחלט להעתיק את הצבועה מפני שהתקרבה יתר על המידה לבתי המגורים בעיר, אך חשוב להבין שהרי ירושלים הם בית גידול טבעי לצבועים. הצבועה המדוברת אינה הצבועה היחידה באזור וייתכן שתושבי ירושלים עוד יראו בעתיד צבועים נוספים. בנייה נרחבת בכל רחבי הארץ צמצמה את בתי הגידול הטבעיים של הצבועים וריבוי האוכל שנמצא בעיר מושך אותם אלינו. זו אחריותנו לדאוג לחיות הבר, לשמור על הרחובות נקיים ועל הפחים סגורים. כך, נוכל לצמצם את היקף החיכוך ביננו לבין חיות הבר בתוך היישובים והערים".


הלכידה ברמות ציונה הצבועה - צבוע (צילומים: ברוך תמאם)

הלכידה ברמות (צילום: ברוך תמאם)


השחרור בלכיש, צבוע (צילום: ברוך תמאם)

השחרור בלכיש (צילום: ברוך תמאם)


הצבוע המפוספס נפוץ ברוב שטחה של ארץ ישראל והוא חיה מוגנת הניזונה בעיקר מפגרים. בשונה מהצבוע הנקוד שאנו מכירים מאפריקה, הצבוע המפוספס שקיים בארץ אינו בעל חיים תוקפני ועד כה לא תועדו מקרי תקיפה של צבועים. כמו כן, הצבוע המפוספס אינו להקני אלא סוליטרי (יחידאי), לכן אין להקות צבועים בישראל. הסכנה העיקרית לחיה המיוחדת הזו בשנים האחרונות היא סכנת דריסה – צבועים רבים נוהגים להתקרב לפגרים שנמצאים על הכביש ונפגעים מרכבים חולפים. אנו קוראים לכל מי שנתקל בצבוע שנכנס לתחומי העיר לדווח על כך למוקד העירוני של עיריית ירושלים או למוקד רשות הטבע והגנים במספר 3639* מבלי לנסות להתקרב אליו.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר