אלחנן ינואס ז"ל ואבישי כהן (צילום: פרטי)
אלחנן ינואס ז"ל ואבישי כהן (צילום: פרטי)

"הקדיש את חייו לגישור וחיבור" – פרידה עצובה מהפעיל החברתי אלחנן יונאס ז"ל

יונאס ז"ל, תושב שכונת רמות, עסק במשך רוב זמנו בחיבורים ובנתינה לאחר. לפני כשבוע וחצי הוא עבר אירוע לב, ולפני כשבוע נפטר בבית החולים, כשהוא בן 53 בלבד. "אבידה גדולה לירושלים", סופד לו חברו אבישי כהן

פורסם בתאריך: 14.4.24 13:40

"הוא הקדיש את כל חייו לגישור וחיבור של חרדים למדינה", כך נפרד בעצב רב ובכאב גדול חבר המועצה לשעבר אבישי כהן, מחברו הטוב אלחנן יונאס ז"ל – מהבולטים שבפעילים החברתיים הירושלמים.

יונאס ז"ל, תושב שכונת רמות, נפטר ביום חמישי שעבר במרכז הרפואי שער צדק. הוא הובהל לבית החולים ביום ראשון שעבר, לאחר אירוע לב. הפראמדיקים שהוזעקו לביתו ברמות, נלחמו על חייו והוא היה בין חיים ומוות באמבולנס שהבהיל אותו לבית החולים, אבל שרד עוד מספר ימים עד שנפטר. מותו הכה בתדהמה גדולה את משפחתו ומכריו, גם בשל גילו הצעיר – 53 בלבד במותו.

"זו אבידה גדולה לירושלים, ולבטח לכל מי שהכיר אותו ואת פועלו. פשוט כואב הלב", ממשיך ואומר אבישי כהן. "הסיפורים על הנתינה שלו מתחילים להתגלות אחרי מותו, ואחרי פוסט שפרסמתי ברשת החברתית פייסבוק – קיבלתי המון פניות מאנשים שהוא עזר להם, כשלכל אחד סיפור מראה על הנתינה האינסופית שלו. זה היה חקוק אצלו עמוק – הוא פשוט אהב לעזור לאנשים".

יונאס ז"ל, נשוי ואב לשני ילדים ששירתו בעצמם בצבא, היה כאמור, החוט המחבר בין חרדים שרצו להיות שותפים מלאים בגורל במדינה וליטול בה חלק לבין הרשויות השונות. "הוא בעצמו תרם רבות למדינה", מספר כהן. "הוא השתתף במלחמת 'צוק איתן' באיסוף חללים, וכתוצאה מכך חווה אירועים קשים ואף הוכר על ידי המדינה והצבא כפוסט טראומתי. זה לא מנע ממנו להפסיק. להיפך, הוא ידע כמה חשוב לשלב חרדים ועזר, ייעץ והכווין ביתר שאת חרדים שהתגייסו לצבא. מעבר לכך, הוא עזר לאותם מתגייסים להשתלב גם בתעסוקה. הוא היה ממש עוגן, פעיל חברתי שמגיע לכנסת, לישיבות, פורומים, תמיד מנסה לקדם רעיונות כדי שחרדים ישתלבו. הקדיש את חייו לחיבורים".

 

 

אלחנן ז"ל עבד ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י), והיה חבר בתנועת 'התעוררות', וכמו בכל מקום בו דרך, הפך להיות לאחד המשפיעים והאהובים. "מהר מאוד הוא נהיה משפיע והגיע לצמרת ההנהגה", משתף כהן, שגם הוא החל את דרכו הפוליטית בהתעוררות ודרכה אף נבחר למועצת העירייה, לפני שהתפצל מהתנועה. "הוא חכם, הוא רהוט, כולם אהבו אותו מקצה לקצה הוא היה איש של עשייה וחיבר בין חרדים לחילוניים ודתיים והכל בהתנדבות מלאה. הוא נתן מעצמו במשך שנים כדי שזה יקרה. כשאני התפצלתי מהתעוררות לפני כשנתיים – הוא ליווה אותי. היינו חברים קרובים והיינו מדברים כמעט על בסיס יומיומי".

העשייה של יונאס תמיד היתה רבה ופרט לרבים וטובים שעזר להם, הוא גם היה מתנדב בארגון "קאלב האוס" של מתמודדי נפש. "הוא היה פעיל חברתי במלוא מובן המילה", מדגיש כהן ומוסיף לספר על השותף לדרך שלו: "מעבר לכך שהתנדב בארגון קלאס האוס של קהילת מתמודדי הנפש, הוא היה איתי בכל הצמתים. פעל לשלב סטודנטים במיזמים שונים, דחף חרדים להשתלבות בחברה, איש של עשייה ואהבה גדולה. תמיד דיברנו בינינו שנמשיך לשתף פעולה ולפעול ביחד. שבע שנים שאנחנו ביחד, חבר מאוד קרוב. היו לו עוד המון תכנונים ותמיד היינו שם אחד בשביל השני גם בהצלחות וגם בכישלונות. תמיד אמר לי להמשיך ולעשות את החיבורים האלה שהוא כל כך אהב, זה היה היופי בו וחבל שהוא כבר איננו. אבידה גדולה. עכשיו מה שנשאר זה להמשיך את המורשת שלו, האהבה למדינה, חרדי שאהב את המדינה ומנסה להשתלב וזה חשוב מאוד בימים אלה. אנחנו נעשה משהו כדי להנציח את פועלו ואת זכרו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר