אור אדום (צילום: באדיבות עמותת אור ירוק)
אור אדום (צילום: באדיבות עמותת אור ירוק)

הפסקת אכיפה או שינוי בתרבות הנהיגה? הצניחה בעבירת חציית צומת באדום

בשנת 2023 ניתנו לנהגים הירושלמים כ-3,000 דוחות על חציית צומת באור אדום - כ-30 אחוז פחות מאשר בשנת 2022, כך עולה מנתונים של עמותת אור ירוק. ברמה הארצית נרשמה ירידה של 20 אחוז במספר הדוחות

פורסם בתאריך: 25.11.24 08:19

3,012 דוחות בגין אי ציות לרמזור אדום רשמו שוטרי משטרת ירושלים (ומצלמות הרמזור) בשנת 2023 לנהגים ולנהגות – קצת יותר מ-8 דוחות בממוצע ליום. מדובר על צניחה משמעותית במספר הדוחות בגין אי ציות לרמזור לעומת השנה שעברה – שבה ניתנו בירושלשים 4,284 דוחות בגין חציית צומת באדום. כמעט 30 אחוז פחות, מה שמעלה את התהיה – האם האכיפה פחות טובה מהעבר?

הנתונים פורסמו על ידי עמותת אור ירוק לרגל שבוע הבטיחות בדרכים שחל השבוע.

יצוין כי ברמה הארצית חל פיחות של 20 אחוז במספר הדוחות בגין חצייה באור אדום לעומת השנה הקודמת. ב-2023 נרשמו 33,803 דוחות בגין אי ציות לרמזור אדום – 93 דוחות בממוצע בכל יום. בהשוואה למספר הדוחות שרשמו במשטרה בשנת 2022 מדובר בירידה של כ-20 אחוז – כאשר 42,046 דוחות נרשמו בגין אי ציות לרמזור בשנת 2022.

בראש רשימת הדוחות בגין חצייה באור אדום – תל אביב-יפו עם 3,166 דוחות (5,320 ב-2022). ירושלים במקום השני, מעט אחרי תל אביב -יפו עם 3,012 דוחות בגין אי ציות לרמזור. נתניה -1,005 דוחות, חולון -929 דוחות וחיפה 878 סוגרות את חמש הערים עם מספר הדוחות הגבוה ביותר בגין אי ציות לרמזור.

2,799 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים בשל אי ציות לרמזור בשנת 2022 מתוכם, 34 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות, תאונות שנהרג בהן לפחות אדם אחד, בשנת 2022 (הכי עדכני נכון להיום) בשל אי ציות לרמזור.

 

 

אי ציות לרמזור היא הסיבה החמישית לתאונות דרכים קטלניות (תאונות עם הרוג אחד לפחות) בשנת 2022. אי מתן זכות קדימה להולכי רגל היא הסיבה המרכזית לתאונות עם הרוגים, אי שמירת מרווח, מהירות מופרזת ומעבר בין נתיבים נמצאים לפני אי ציות לרמזור אדום.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חצית צומת באור אדום היא אחת מעבירות התנועה המסוכנות והקטלניות שיש. אדם נכנס לצומת באור ירוק בידיעה כי הצומת פנוי עבורו והוא אינו מעלה בדעתו כי רכב יגיח מצידו השני של הצומת. כאשר נהג נכנס לצומת במופע אור אדום הוא מגדיל את עוצמת הפגיעה מאחר ולא תמיד הרכב מספיק לבלום. בנוסף, הוא פוגע בצידו של הרכב, מקום בו אין מנוע שיספוג את הפגיעה והוא עלול לפגוע ישירות בנוסע. הדרך למגר את התופעה המסוכנת הזו היא באמצעות ההצבת מצלמות רמזור בולטות ומשולטות. נהג שידע כי אם יחצה צומת באור אדום הוא ייענש בחומרה או בקנס כספי גבוה מאוד, נהג כזה לא ימהר לסכן את החיים של כולנו"

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. שרון

    חה חה חה ירידה זה לא ירידה הגיע הזמן שתבינו כמות עצמתים החסומים והפקקים אז אין אכיפה וגם יש פחות עבירות אבל אם יבדקו את כל העבירות אחרות של אנשים שבכלל לא מאוטטים ושל אנשים שעושים פרסה על מאוורר חצייה ובכל מקום שרק אפשר ואסור אז הגיעו להרבה יותר גרוע

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר