עינב בר כהן, עופר ברקוביץ' (צילומים: שרון גבאי)
ראשי סיעת התעוררות - עינב בר כהן, עופר ברקוביץ (צילומים: שרון גבאי)

ועדת הכספים: התעוררות הצביעה נגד תגבור פעילות לסטודנטים

אתמול, שני, בישיבת ועדת כספים העירונית סיעת התעוררות הצביעה נגד סעיפים מרכזיים בתחומי הצעירים, התרבות ומזרח העיר. מקרובי ברקת: "אם בישיבת מועצת העיר התעוררות שוב יפרו את ההסכם הקואליציוני עליו הם חתומים, הם ייתקלו ביד קשה"

פורסם בתאריך: 29.8.17 15:02

היחסים הרעועים בין ראש העיר ניר ברקת לבין חברי סיעת התעוררות, בראשם סגן ראש העיר עופר ברקוביץ' וחברת המועצה עינב בר כהן מגיעים לנקודת שפל. אתמול, שני, בישיבת ועדת כספים העירונית סיעת התעוררות הצביעה נגד סעיפים מרכזיים בתחומי הצעירים, התרבות ומזרח העיר.

 



 

בין השאר גורמים בכיכר ספרא מספרים כי חברי התעוררות הצביעו נגד תגבור פעולות צעירים וסטודנטים – תוספת מיליון שקלים, סיוע למוסדות תרבות – תוספת מיליון שקלים, קידום יעדים עירוניים במזרח העיר – תוספת מיליון שקלים, פעולות תרבות ערבית – תוספת מיליון שקלים, תוספת לשדרוג הסביבה הקרובה לבית (ניקיון ותברואה) – 2 מיליון שקלים, תגבור אירועי תרבות ופנאי – תוספת 2.5 מיליון שקלים, העברת תקציב שוטף 2017 למועצה הדתית ירושלים, העברת תקציב של 23 מליון שקלים עבור שיפוצים והכשרת מבני חינוך לקראת פתיחת שנה והעברת 1.5 מיליון שקלים הצטיידות לבתי ספר שצריכים תגבור לקראת פתיחת שנה.



יחד עם זאת, התעוררות הצביעה נגד אישור התקציב למועצה הדתית, וזאת על רקע דוח מבקר המדינה על מצב משגיחי הכשרות בעיר. התקציב אושר ברוב קולות וזכה לתמיכתם של נציגי הבית היהודי, יהדות התורה, ירושלים מאוחדת, וירושלים תצליח – סיעתו של ראש העיר ניר ברקת. כזכור, לפי נתוני המבקר, כפי שפורסמו במאי 2017 רבים מהמשגיחים בירושלים מועסקים בהיקף שעות עבודה בלתי סביר שלא ניתן לביצוע, כך לדוגמא, משגיחים "עובדים" 16 שעות ביממה ואף 27 שעות ביממה.

מקורבי ראש העיר ניר ברקת מציינים כי "אם בישיבת מועצת העיר התעוררות שוב יפרו את ההסכם הקואליציוני עליו הם חתומים לקידום העיר,  ויצביעו נגד הגברת הניקיון, אירועי תרבות וצרכי מערכת החינוך לפתיחת שנת הלימודים הם ייתקלו ביד קשה. הגיע הזמן שהציבור יידע שסיעת הפייסבוק התעוררות פועלת נגד הציבור שבחר בה ועיקר פעילותה מסתכם בכתיבת סטטוסים בפייסבוק ובגניבת קרדיטים תמידית לכל הצלחה של אחרים".

מתנועת התעוררות נמסר: "חברי סיעת התעוררות הצביעו נגד סדר העדיפויות הכושל של ראש העירייה ברקת. בדיוק כמו לפני שנה ומבלי ללמוד את הלקח, הביא ראש העיר לוועדת הכספים בקשה להעביר יתרות תקציביות לטובת אירועים נוצצים, במקום לחזק את הניקיון ואת חיזוק התשתיות בעיר, כפי שרוצים התושבים. חלוקת היתרות התקציביות נוהלה בצורה שלומיאלית, לא נידונה עם מחזיקי התיקים הרלוונטיים ועם חברי הנהלת העיר ואינה מייצגת נאמנה את סדר העדיפויות אשר תושבי ירושלים מבקשים. לא מפתיע שמי שפיזר זבל ברחבי ירושלים במסגרת המאבק על תקציב העירייה, לא מבין את הלקח ולא משנה את סדרי העדיפויות העירוניים, ואף מנסה לתקוף את התעוררות בשל הצלחתנו לשנות את ההחלטה בועדת הכספים. עוד חשוב להזכיר כי חברי הסיעה בראשות עופר ברקוביץ הצביעו נגד סעיפים חמורים אשר יפגעו בצביון השכונות בעיר, תוצאה של ההסכם הכושל של חלוקת העיר על ידי ברקת".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר