עודד ג'יניאו שיאן המילואים הירושלמי (צילום: פרטי)
עודד ג'יניאו (צילום: פרטי)

אלוף המילואים בעיר: עודד גי'ניאו, בן 69, ממשיך להתייצב לצווים

סגן אלוף במיל' גי'ניאו, שמתגורר בארנונה, התגייס לצה"ל ב-1966 ועושה מילואים למעלה מ-45 שנה: "גדלתי על ערכי אהבת הארץ", ראיון

פורסם בתאריך: 21.9.17 19:31

לאיש הזה אתם חייבים הרבה – סגן אלוף במיל', עודד גי'ניאו עושה מילואים בגיל 69. ג'יניאו, תושב ארנונה, נשוי ואבא לארבעה ילדים וסבא לחמישה נכדים, הוא דור שמיני בארץ ודור שלישי בירושלים. כשהוא לא עושה מילואים הוא עורך דין. ג'יניאו התגייס בשנת 1966 ביחד עם אחיו התאום באותו היום ובאותה השעה, לתותחנים.

בהמשך יצא לקורס קצינים שאחריו שובץ בתור עוזר קצין באספקה בבית הספר לשריון. אחרי שלוש שנים בשירות הצבאי השתחרר בדרגת סגן. "מה שמיוחד בשירות הצבאי שעשיתי, זה שהשירות הסדיר היה רק לתקופה של 3 שנים ושאר השירות במילואים", הוא מספר. "השתחררתי בדרגת סגן וכל הקידום בהמשך נעשה במסגרת שירות המילואים". ג'יניאו עד היום מקפיד להתייצב למילואים – בשנת 2016 הוא ביצע 10 ימי מילואים ובשנת 2017 ביצע עד כה 13 ימי מילואים.

 



 

הוא התחתן ב- 4.9.73 וכחודש לאחר מכן גויס לחצי שנה, מיום כיפור ועד לערב פסח במלחמת יום הכיפורים, כקצין אספקה במילואים. במהלך המלחמה היה בתעלת סואץ והשתתף בלחימה ובהפצצות במעוזים בתעלה. כקצין הוא איבד חיילים שלו.

איך מתמודדים עם אובדן של פקודים?

"זה קשה. הזיכרונות נשארים, ככל שהשנים עוברות זה לא נהיה יותר קשה, מתווספים עוד אנשים".

לאחר המלחמה יצא לקורס מג"דים ושובץ כמפקד קטעים (הובלת שריון משטחי כינוס לשטחי היערכות) בפיקוד מרכז. ב-4 השנים האחרונות הוא משרת בתור נציג לוגיסטיקה בחמ"ל האלוף.

ג'יניאו גדל על ערכי אהבת הארץ, אביו יעקב ג'יניאו היה מבין מפקדי השיירות לירושלים במלחמת יום העצמאות. אחיו התאום התגייס והשתחרר יחד איתו, שניהם קצינים בדרגת סגן, וטיפס אף הוא בסולם השרשרת הפיקודית במילואים, כאשר אחיו היה נציג רפואה בחמ"ל, אלוף במילואים. בהמשך אחיו פנה ללמוד רפואה והוא משפטים.

שיאן המילואים בירושלים - עודד ג'יניאו בתעלה (צילום: פרטי)

עודד ג'יניאו בתעלה (צילום: פרטי)

למה כל כך חשוב לך להמשיך לעשות מילואים גם היום?

"אני עדיין יכול לתרום מבחינה מקצועית ובראש ובראשונה מבחינה בריאותית. בנוסף, זה עניין של מסורת. ככל שאתה עושה את זה במשך יותר שנים, אתה יותר ויותר מתמקצע ויכול לתרום יותר לאלו שאתה עובד איתם והסיבה השלישית היא, גדלתי על ערכי אהבת הארץ, אבא שלי שהיה ממפקדי השיירות לירושלים במלחמת יום העצמאות ואני מרגיש שבאיזה אופן שאני ממשיך את דרכו".

אם אבא שלך היה רואה אותך היום ממשיך לעשות מילואים בגיל 69 מה הוא היה אומר?

"הוא היה מצדיע לי", הוא מספר בגאווה.



שיאן המילואים בירושלים - עודד ג'יניאו (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

איך ההורים שלך התמודדו עם זה שאתה ואחיך התגייסתם יחד?

"להם זה היה קשה מאוד, שני ילדים עזבו בבת אחת את הבית. נשארה אחותי הקטנה שהיתה בתשע שנים צעירה מאיתנו. מבחינתם הבית התרוקן פתאום, אבל הקשר היה מאוד קרוב. גם בזמן השירות הם היו באים מתי שהיה אפשר, וכשהרבה זמן לא היינו יוצאים היו באים אלינו. הקשר היה מאוד אינטנסיבי".

שניכם התגייסתם יחד לתותחנים, היה לכם מסלול משותף?

"בהתחלה היינו שנינו בתותחנים, אבל בגדודים שונים, כשיוצאים לקורס מ"כים אז כל הגדודים שולחים את החניכים מטעמם ואז בקורס מ"כים נפגשנו עוד פעם. אז היתה ההוראה שאסור לשני אחים לשרת באותה היחידה בשירות קרבי. אנחנו השתדלנו, ואולי זה לא היה בסדר, לא להדגיש את זה ולמעשה היינו בפלוגות שונות ורק במסדר סיום גילוו שאנחנו אחים. כנ"ל לגבי קורס קצינים. עשינו את קורס הקצינים ביחד ורק במסדר הסיום ידעו שאנחנו אחים. ייאמר רק שאנחנו תאומים לא זהים. בימים ההם רק המשקל היה המכנה המשותף בין שנינו, אבל אם לא היינו אומרים אז לא היו יודעים. יש בינינו הבדל של שעתיים וזה הבדל גדול".

שיאן המילואים בירושלים - עודד ג'יניאו (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

מה המשפחה שלך אומרת על זה שאתה עדיין עושה מילואים?

"כולם תומכים ומעריכים".

מה אתה אוהב בירושלים?

"זאת העיר שנולדתי וגדלתי בה, ויש הרבה מורשת מכיוון שגם אבא ואמא נולדו בירושלים היו כל חייהם בירושלים, גם הסבא והסבתא, והיה לנו יקב בעיר העתיקה. היינו משפחה מאוד מפורסמת בזמנים של אז. וגם העיסוק היה מיוחד. ולמרות שהיה לנו יקב אני לא שותה יין ולא קוניאק ולא ויסקי".

 

עודד ג'יניאו שיאן המילואים הירושלמי (צילום: פרטי)

עודד ג'יניאו (צילום: פרטי)

מה אתה אומר על מצב העיר בשנים האחרונות לעומת מה שהיה בעבר?

"המצב לא השתנה. היו תקופות טובות יותר והיו תקופות פחות טובות. ביומיום, כשאני נוסע הביתה אני שומע את המואזין בצור באהר אבל זה לא צריך להפריע לי כי סך הכל, הם מעורים יותר ויותר בחיים שלנו. ככל שהם יותר משכילים, הם מבינים שהבחירה שלהם בין מדינה פלסטינית לבין מדינת ישראל, אז רק לבחור במדינת ישראל, אבל אני יכול להבין שיש להם מקורות אחרים ודברים אחרים. סך הכל הטרור נמשך כל השנים והוא הולך ומתעצם. וגם בעולם. היום, כשאתה נוסע לחוץ לארץ אתה צריך להיות יותר זהיר מאשר נסעת פעם, אבל זהו, ככה חיים עם זה".

מה תאחל לשנה החדשה?

"שנה טובה, שנת בריאות והצלחה בכל".

תגובות

12 תגובות
12 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין על עודד . מושא להערצה והשראה. יישר כח.הקשששבבבב

  2. אדם שמכיר את ה"עודדי" האחר

    תקררו את ההתלהבות..
    אני נחשפתי לצד הלא עודדי ….שלו.

  3. ועל זה נאמר "טוב שם טוב משמן טוב"

    לי הוא זכור כאיש לא נעים עם חזות מאיימת (כיאה לעו"ד) מהשכונה עוד כשהייתי ילד…

  4. מעריצה מבין הארבע

    האדם שמכיר את ה"עודדי האחר" – מרמור עושה קמטים. אני מאמינה שלא תרמת אפילו עשירית ממנו.
    "טוב שם טוב משמן טוב" – אם אין מה להגיד, לא צריך בכח. הכרות מלפני 60 שנה כשהייתם ילדים לא רלבנטית להישגים שהגיע האלוף.
    שנה טובה

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר