ניר ברקת, דונאלד טראמפ (צילומים: אמיל סלמן, אי-פי Paul Sancyay)
ניר ברקת, דונאלד טראמפ (צילומים: אמיל סלמן, אי-פי Paul Sancyay)

ראש העיר ברקת על דברי טראמפ: "הכרזה היסטורית עם מסר ברור"

בכיכר ספרא חגגו הערב (רביעי) את הכרתו של נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל. ברקת הוסיף: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה"

פורסם בתאריך: 6.12.17 21:14

שמחה גדולה נרשמה הערב (רביעי) בכיכר ספרא, זאת בעקבות ההכרה הרשמית של נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל. כידוע, בנאום מיוחד שנשא בבית הלבן הוסיף הנשיא האמריקאי ואמר כי הורה למחלקת המדינה להתחיל בהכנות להעברת השגרירות מתל אביב לירושלים.

ניר ברקת ואנשי לשכתו ממתינים להכרזה של טראמפ (צילום: פרטי)

ניר ברקת ואנשי לשכתו ממתינים להכרזה של טראמפ (צילום: פרטי)

בעיריית ירושלים, כאמור, חגגו את הכרזתו של הנשיא טראמפ. מיד לאחר דבריו של הנשיא אמר ראש העיר ניר ברקת: "ההכרה של הנשיא טראמפ בירושלים כבירת ישראל היא הכרזה היסטורית, שמעבירה מסר ברור לעולם כולו שארצות הברית עומדת לצד העם היהודי, מדינת ישראל וירושלים. כמחווה וכביטוי לידידות האמיצה בין העם האמריקאי לעם ישראל החלטנו להאיר הערב בצבעי דגל ארצות הברית וישראל את חומות העיר העתיקה. העיר העתיקה, הכותל והר הבית במרכזם מסמלים יותר מכל את עוצמת הקשר והחיבור ההיסטורי של העם היהודי לירושלים למעלה מ-3,000 שנה. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

סגן ומ"מ מקום ראש העיר מאיר תורג'מן: "אני שמח על ההחלטה של הנשיא טראמפ. אין ספק שההכרה בירושלים כבירת ישראל תחזק את המדינה. בכל הקשור לשגרירות, אני מתחייב להעניק את כל התנאים והסיוע למעבר מהיר וטוב של השגרירות לירושלים, דבר עליו דיברתי כבר עם היבחרו של טראמפ לנשיא ארצות הברית".

חברת מועצת העירייה משה ליאון: "ברכות לירושלים שלנו, בירת הנצח של העם היהודי! אני מברך על החלטתו של הנשיא טראמפ, החלטה אמיצה והיסטורית. מאז הקמת המדינה לא הכירה ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל, למרות חוק שהעביר בית המחוקקים האמריקאי בנושא לפני למעלה משלושה עשורים. זהו שחר חדש במעמדה של ישראל בעולם ותחילתה של תקופה חשובה ביותר בהיסטוריה של ירושלים, שתתחזק כתוצאה ממהלך זה הן במישור המדיני והן במישור הכלכלי. אני מייחל לכך שהכרזה זו תביא להכרזות דומות, שיביאו להעברת כל השגרירויות לבירת ישראל, כפי שנהוג ברוב ערי הבירה בעולם".

 

יו״ר תנועת התעוררות והמועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ מוסיף: "תנועת התעוררות מברכת על הכרתו של הנשיא טראמפ וידידתנו הגדולה ביותר ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל. אנו מצפים כי בהמשך להכרה זו תועבר השגרירות כפי שהבטיח כבוד הנשיא. כעת על ממשלת ישראל להוביל ולהוות דוגמא. על הממשלה להשיב למעלה מ-160 יחידות ממשלתיות ועשרת אלפי עובדים הפועלים מחוץ לירושלים בניגוד לחוק יסוד: ירושלים בירת ישראל. השבתם של משרדי הממשלה לעיר תחזק באופן משמעותי את חוסנה הכלכלי והחברתי של העיר. בטרם נדרוש זאת מבעלות בריתנו בעולם עלינו לקיים את הנאמר: ״קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים״, ויפה שעה אחת קודם".


חומות העיר העתיקה מוארים בדגלי ארצות הברית וישראל (צילום: דוברות העירייה)

חומות העיר העתיקה מוארים בדגלי ארצות הברית וישראל (צילום: דוברות העירייה)


בנאומו, נימק הנשיא טראמפ את החלטתו להכיר בירושלים כבירת ישראל. לדבריו, "לישראל יש את הזכות לקבוע את עיר הבירה שלה, שם נמצאים לשכת ראש הממשלה, הפרלמנט ובית המשפט העליון".

עוד הוסיף הנשיא האמריקאי: "אני מחויב להגיע להסדר שלום המקובל על הישראלים ועל הפלסטינים. ארצות הברית מוכנה לתמוך בפתרון שתי המדינות – אם שני הצדדים רוצים בכך".

לדבריו, הכרזתו מסמלת את תחילתה של "גישה חדשה לסכסוך הישראלי-פלסטיני. בכוונתי לעשות כל מה שביכולתי כדי להגיע להסדר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הורה להעביר, אבל חתם על צו נשיאותי שדוחה את ההעברה… אני נגד ההעברה, שתיצור תבערה, אבל לפחות שיהיה כנה ויאמר שלא מתכוון לבצע את זה בחייו…

  2. תושב

    מה עם הפקקים בעיר ומתי רכבת קלה תעלה לחדשות עם כותרות ליליות.
    הצהרת טראפ יעלה את מספר רכבים בפקקים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר