פלר חסן-נחום, ניר ברקת (צילום: ג'קי לוי)
פלר חסן-נחום, ניר ברקת (צילום: ג'קי לוי)

הסאגה המביכה – ראש העיר ומי שאמורה להיות סגנית ראש העיר החדשה: סיפור בזיג-זג

רגע לפני אישורו של ההסכם הקואוליציוני בין ראש העיר ניר ברקת לבין יו"ר סיעת ירושלמים פלר חסן-נחום הוקפאו המגעים בעקבות לחץ מהסיעות החרדיות. המחלוקת - פעילויות בשבת במינהלים הקהילתיים

פורסם בתאריך: 27.12.17 20:18

הצטרפותה של סיעת ירושלמים לקואליציה העירונית של ראש העיר ניר ברקת הוקפאה, בעקבות מחלוקות על הרחבת הפעילויות בשבת עבור הציבור החילוני בירושלים. יו"ר סיעת ירושלמים, פלר חסן-נחום, מסרה כי "יש עשרות אלפי משפחות ירושלמיות שמסוגרות בבית כל שבת, ללא אפשרויות בילוי. במסגרת ההסכם עם ראש העיר, פעלנו להרחבת אירועי התרבות בשבת, תוך שמירה על הסטטוס קוו.  בעיר הזאת חיים מגזרים שונים זה לצד זה, וכמו שאנחנו מכבדים את החרדים, אנחנו מצפים שהם יכבדו את הציבור החילוני, המסורתי והדתי לאומי בעיר. במקרה הזה נחצה גבול ברור, ואנחנו נעמוד על שלנו. לא נשתף פעולה עם גורמים שמסרבים לתת מקום לציבור הפלורליסטי בירושלים".

מלשכת ראש העיר נמסר: "אנו מקווים ופועלים לכך שבזמן הקרוב מועצת העיר תגיע להסכמות באשר לכניסת סיעת ירושלמים לקואליציה, כפי שכולם רוצים ולעשייה המשותפת והנושא יאושר, למען עתידה של ירושלים ולמען חיים משותפים של כלל המגזרים בשיח ובהסכמות כראוי לירושלים".

 


 

במסגרת ההסכם שהתגבש בתחילת השבוע, אמורה להתמנות יו"ר ירושלמים חסן-נחום לסגנית ראש העיר בכפוף לאישור משרד הפנים, שעדיין לא נסגר סופית, אך עם זאת לא הפתיע את הסיעות האחרות במועצת העירייה, שכן המהלך התבשל כבר מספר שבועות. בינתיים, כאמור, רגע לפני אישורו הסופי של ההסכם הוקפאו המגעים עקב חילוקי דעות בנוגע למספר נושאי ליבה. נדמה כי הדרך אל ההצטרפות או ההישארות בחוץ תעבור בכל מקרה במסלול זיג-זג.
ניר ברקת, פלר חסן-נחום (צילום: ג'קי לוי)

ניר ברקת, פלר חסן-נחום (צילום: ג'קי לוי)

חסן-נחום, כפי שפורסם ב"כל העיר", סופגת מאז המהלך הפוליטי השבוע ביקורת חריפה, לא רק מהסיעות החרדיות שמתנגדות למתווה ההסכם, אלא בעיקר מהסיעות הפלורליסטיות, בראשן התעוררות ומרצ. כל זאת קורה, כאמור, פחות משנה לאחר שפרשה ירושלמים מהקואליציה בעקבות התנגדותה למהלך השביתה של ברקת, במסגרתה לא נאספה אשפה מרחובות העיר כמה ימים. לפי ההסכם הקואליציוני הנרקם חסן-נחום תתמנה לסגנית ראש העיר. היקף השכר של חסן-נחום מותנה באישור משרד הפנים, וכפי שפורסם בהרחבה ב"כל העיר" לפני שבועיים – שכר סגן ראש עיר הינו 31,389 שקלים בחודש. יש להדגיש כי ההסכם בין הצדדים נחתם פחות משנה למועד הבחירות המוניציפליות לראשות העיר, ועל רקע דיוני התקציב העירוני לשנת 2018.

בשיחה עם "כל העיר" אמרה חסן-נחום כי "ציפיתי לחלק מהתגובות האלה, אבל מנהיגות זה לפעמים לעשות דברים לא פופולאריים". לגבי מינויה הצפוי לסגנית ראש העיר, חסן-נחום טוענת כי "הכסף לא היה שיקול פה, אבל אני צריכה להתפרנס, אני לא עשירה, עבדתי בהתנדבות שנה וחצי".

 

 

בנוגע לסעיף השבת בהסכם, לפיו ייפתחו עוד פעילויות בשבת, עבור הציבור החילוני, בין השאר גם במינהלים הקהילתיים, אמרה חסן-נחום: "אנחנו רוצים להשיג יותר לציבור שלנו כמו יותר פעילויות בשבת למשפחות חילוניות במינהלים הקהילתיים, שיעורי 'מיניות בריאה' בבתי הספר, מיזם אופניים להשכרה ורכב להשכרה. עשיתי צעד לטובת הציבור שלי – עדיף היה לפחד מהתעוררות? או ממה שלורה ורטון תגיד? עשיתי משהו אמיתי לציבור שלי בעיר. אני חושבת שאנחנו יכולים להיות מאוד יצירתיים בתוך הסטטוס קוו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עע

    נקוטה שברקת לא יהיה יותר ראש עיר למה שרק ירושלים תסבול שכל המדינה תסבול שיהיה חבר כנסת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר