אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)
אולם מועצת עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: טל הרדה)

מכה לבעלי העסקים בעיר: החוק להוזלת אגרת השילוט נפל

יוזמת הצעת החוק עינב בר כהן: "חברי הקואליציה ובראשם ברקת פגעו בעשרות אלפי עסקים בירושלים ומנעו את הוזלת המסים לעסקים במאות עד אלפי שקלים בשנה"

פורסם בתאריך: 4.1.18 10:36

הצעת החוק של חברת המועצה עינב בר כהן (התעוררות), לשעבר מחזיקת תיק העסקים, להוזלה משמעותית של אגרת השילוט לבעלי עסקים בירושלים נפלה, לאחר שחברי הקואליציה העירונית הצביעו נגד בישיבת המועצה האחרונה. "חברי הקואליציה ובראשם ראש העיר ברקת פגעו, בעשרות אלפי עסקים בירושלים", אומרת בר כהן. "בהצבעתם מנעו את הוזלת המיסים במאות עד אלפי שקלים בשנה לכל בעל עסק בעיר. חברי מועצה שהצביעו נגד ונעדרו מישיבה מכרעת זו, הוכיחו שוב כי הם אלופים בדיבורים, חלשים במעשים וכי ברגע האמת, הם לא תומכים בעסקים בירושלים".



כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", לפי הצעת החוק של בר כהן, המתייחס גם לשילוט אלקטרוני יש ליצור חיוב הוגן ולהוריד משמעותית את מחיר האגרות, שמשלמים בעלי ובעלות העסקים בירושלים ולבטל את הנוהג לפיו בעל עסק אינו מחוייב לפי גודל השלט אשר בו הוא משתמש. כיום המחיר בירושלים לשלילוט אלקטרוני הוא הגבוה ביותר בארץ – 4,200 שקל למ"ר. לעומת זאת, בראשון לציון – 270 שקל למ"ר, ברמת גן – 350 שקל למ"ר, באילת –  585 שקל למ"ר, בטבריה – 930 שקל למ"ר, בחיפה – 1042.40 שקל למ"ר, בחולון – 1000 שקל למ"ר, בבאר שבע – 1250 שקל למ"ר ובת"א שהיא העיר שבה המחיר שלשילוט אלקטרוני הוא הגבוה ביותר אחרי ירושלים המחיר הינו נמוך ביותר מ-50 אחוז  למ"ר – 2016.35 שקל למ"ר. בנוסף, לפי הצעת החוק, שלטים שעליהם לא ייגבה תשלום, וכיום גובים עליהם אגרה – שלטים על חלונות ראווה הכוללים תמונה ללא כיתוב, ומעידים על אופי בית העסק והסחורה הנמכרת בו  – לא ייגבה עליהם תשלום נוסף מעבר לאגרה שכבר נגבתה על השילוט בפתח בית העסק.

עינב בר כהן, ניר ברקת (צילומים: שרון גבאי, מאיר אליפור)

עינב בר כהן, ניר ברקת (צילומים: שרון גבאי, מאיר אליפור)

"כמחזיקת תיק העסקים, הובלתי בצוותא עם בעלי העסקים במהלך ארבע השנים האחרונות רפורמה משמעותית להוזלת אגרות השילוט", מציינת בר כהן, "זאת כחלק מתפיסה רחבה שהובלנו להוזלת מסים לעסקים בירושלים. היום, נטל כלכלי גדול ותשלומי מיסים כבדים, פוגעים בצורה קשה בהצלחת העסקים בירושלים. הוזלת אגרות שילוט היא צעד הכרחי וחשוב ביצירת כלכלה חזקה ועסקים מצליחים. כולם יודעים זאת, כולם ראו את 100 בעלי ובעלות העסקים שהגיעו לעיריית ירושלים במסגרת פורום העסקים שקיימתי כדי למחות על המצב הקיים. לצערי, ברגע האמת, הוכיחו שוב נבחרי הציבור בירושלים כי הם בעיקר יודעים לצאת בהצהרות, לכתוב סטטוסים מפוצצים ולהצטלם בפייסבוק, אך לא פועלים באמת לטובת בעלי העסקים בעיר".

בר כהן מוסיפה ומדגישה: "איני מתכוונת לוותר. רפורמה זו תעבור ובעלי העסקים בירושלים ישלמו פחות. לא ניתן לאף אחד לפגוע במהלך חשוב זה. זאת חובתנו הבסיסית כנציגי הציבור שלהם. אני קוראת לכל חברי המועצה לעסוק פחות בדיבורים ויותר במעשיים ולהירתם למען המטרה הנעלה".

 

 

בר כהן תוקפת את חבר הנהלת העיר ומחזיק תיק המינהלים הקהילתיים משה ליאון (ליכוד), שמונה לאחרונה ליו"ר הוועדה לפיתוח כלכלי ותעסוקה: "משה ליאון, חבר מועצת העיר, אף הגדיל לעשות כאשר כתב בפייסבוק, לפני מספר שבועות כי בכוונתו לקדם את הרפורמה שהובלתי במהלך השנים האחרונות בנושא השילוט. בפועל, אותו כותב פוסט, הצביע נגד קידומה של הרפורמה שהייתה עתידה לחסוך עד אלפי שקלים לבעלי עסקים בשנה".

משה ליאון (צילום: דיוויד כץ)

משה ליאון (צילום: דיוויד כץ)

מלשכתו של חבר הנהלת העיר ויו"ר הוועדה לפיתוח כלכלי ותעסוקה, משה ליאון, נמסר בתגובה: "משה ליאון עושה ימים ולילות למען תושבי העיר ירושלים ואף נמצא בימים אלו בעיצומו של משא ומתן עם משרד האוצר כדי לסייע לפתרון המשבר עבור העיר ותושביה, כפי שעשה בעבר. הדרג המקצועי בעירייה הכין  רפורמת שילוט רחבת היקף שכל כולה נועדה להקל ולסייע לבעלי העסקים. רפורמה זו כאמור נמצאת באגף פיתוח ואגף תקציבים בעירייה לשם התאמות סופיות. בישיבת המועצה האחרונה הקואליציה האריכה את חוק העזר הקיים כדי לאפשר את יציאת הרפורמה אחרי כל הסגירות הסופיות וכדי שרפורמת השילוט באמת תקל ותתן מענה לבעלי העסקים. לאור נסיונו העשיר של משה ליאון במגזר העסקי והציבורי, ברור כי בעלי העסקים בעיר הם לב היציבות הכלכלית של ירושלים וליאון מתכוון לדאוג לבעלי העסקים ולעמוד לצידם. משה ליאון יידאג שרפורמת השילוט תצא אל האור במהירות האפשרית".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "שום הצעת חוק לא נפלה ומדובר בעוד דמגוגיה מוחלטת, מבית היוצר של כחלון-התעוררות, שחברו יחד כדי לעסוק בספינים תקשורתיים וניסיון לצבור הון פוליטי, בזמן שהעירייה נלחמת נגד גזירות כחלון לפיטורי 2,000 עובדים ופגיעה אנושה בתושבי ירושלים. כפי שהתמחתה במהלך כל הקדנציה, שוב עינב בר לוקחת קרדיט לא לה. הרפורמה להורדת אגרות השילוט היא יוזמה של ראש העיר עוד בקדנציה הקודמת, זמן רב לפני שבר הייתה חברת מועצה. ברקת שוקד על הכנת הרפורמה שתוזיל את עלויות האגרות לרוב בעלי העסקים ועושה זאת יחד עם הדרג המקצועי, אשר זועם על בר שמטעה את העסקים בשביל פרסום ותו לא. עם השלמת עבודת הדרג המקצועי הרפורמה תוצג במועצת העיר ותובא לאישור. מצער ומביש כי דווקא בתקופה שבה משרד האוצר והשר כחלון מניפים חרב קיצוצים על העיר וממיטים עליה נזקים קשים, בוחרים חברי התעוררות לתקוף את ראש העיר וחברי המועצה אשר נאבקים ונלחמים למען תושבי ירושלים נגד גזרות כחלון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר