ניר ברקת, משה ליאון, מאיר תורג'מן, עופר ברקוביץ, אבי סלמן, יוסי חביליו (צילומים: מאיר אליפור, ארנון בוסאני, דיוויד כץ, שרון גבאי, אסף קרלה, פרטי)
ניר ברקת, משה ליאון, מאיר תורג'מן, עופר ברקוביץ, אבי סלמן, יוסי חביליו (צילומים: מאיר אליפור, ארנון בוסאני, דיוויד כץ, שרון גבאי, אסף קרלה, פרטי)

הליכוד או העירייה: כולם ממתינים להודעה של ברקת, ובלי הרבה סבלנות

הבחירות לראשות העיר יתקיימו בסוף חודש אוקטובר, ומרבית המועמדים לתפקיד לא מרוצים מכך שברקת עדיין יושב על הגדר

פורסם בתאריך: 4.3.18 08:20

מוצ"ש האחרון, כ-24 שעות לאחר הודעת מחלקת המדינה של ארצות הברית על כך ששגרירות ארצות הברית בישראל תעבור לירושלים בחודש מאי, לקראת יום העצמאות ה-70, צייץ ראש העיר ניר ברקת בטוויטר הודעת תודה לנשיא האמריקאי דונלד טראמפ.

"תודה לך הנשיא דונאלד טראמפ על קיום הבטחתך להעברת השגרירות לירושלים", כתב ברקת בציוץ ובהמשך הוסיף: "נשמח לארח אותך בשנה הבאה בשגרירות ירושלים הבנויה".

וכאן עולה התהייה – למה מתכוון ברקת בעניין השנה הבאה בירושלים הבנויה? האם הדבר אומר שהוא החליט על ריצה לקדנציה שלישית כראש העיר ויהיה זה שיארח את הנשיא טראמפ בשגרירות החדשה בעיר?

תשובה מוחלטת, בשלב זה, עדיין אין. הבחירות לראשות העיר צפויות להיערך, כידוע, בסוף חודש אוקטובר השנה (30.10), אך ראש העיר עדיין לא הצהיר על כוונותיו. באחרונה, לאחר פרוץ משבר התקציב העירוני לשנת 2018, הוא הבטיח אמנם שיודיע על החלטתו לאחר אישור התקציב – לקראת חג הפסח. אך בעבר הוא גם הבטיח שיודיע על כוונותיו כשנה לפני הבחירות, ואז הוא אמר שיעשה זאת עד לסוף שנת 2017.

ליכודיאדה (צילום: שלומי דעי)

ליכודיאדה (צילום: שלומי דעי)

ברקת, כידוע, מתלבט מזה תקופה ארוכה בין חבירה לליכוד וריצה לכנסת בבחירות הקרובות (שמועדן כרגע הינו 5.11.2019) או ריצה לקדנציה שלישית כראש העיר. מלשכת ברקת נמסר השבוע כי "ראש העיר טרם קיבל החלטה באשר לעתידו ובכוונתו לקבל החלטה ולהודיע עליה לפני פסח".

בינתיים, בעוד ברקת יושב על הגדר ולא מקבל החלטה, ישנם לא מעט מועמדים אחרים שכבר הצהירו על כוונתם להתמודד על תפקיד ראש העיר וישנם גם כאלה שממתינים לראות מה תהיה החלטתו של ברקת, כשאם הוא יבחר לחבור לליכוד הם צפויים להצטרף למירוץ באופן רשמי.

משה ליאון (צילום: דיוויד כץ)

משה ליאון (צילום: דיוויד כץ)

הבולט מבין אלה שממתינים להחלטת ברקת הוא חבר מועצת העירייה משה ליאון, מחזיק תיק המנהלים הקהילתיים ויו"ר הוועדה לפיתוח כלכלי. בשיחה עם "כל העיר" השבוע מדגיש ליאון כי "יש למועמדים זמן ראוי ומספיק בשביל להיערך לבחירות. אני מכבד את ראש העיר וממתין להחלטתו, ואני מקווה שזה יהיה בשבועות הקרובים. התקציב צפוי להיגמר במהלך חודש מרץ. מבחינתו הוא בלוח זמנים שהוא דיבר עליו. הוא אמר שאחרי התקציב הוא ייקח חופשה ויודיע. להערכתי התקציב צפוי להסתיים במחצית השנייה של מרץ, ואחרי זה הוא יוציא הודעה מה הוא יעשה, וזה בסדר גמור. אני מכבד את החלטתו וממתין לה".

כיכר ספרא

כיכר ספרא

מאיר תורג'מן (צילום: ארנון בוסאני)

מאיר תורג'מן (צילום: ארנון בוסאני)

סגן ומ"מ ראש העיר מאיר תורג'מן, שהכריז רק לפני כשבועיים על התמודדות לראשות העיר, מציין בשיחה עם "כל העיר": "אני לא מחליט עבור ניר ברקת מה הוא רוצה לעשות ומה לא. זה לא סוד שזה מצב לא נוח לאף אחד, וזה מתבטא גם בהתנהלות ובניהול העיר, אבל זאת החלטה שלו. לי, באופן אישי, זה לא מפריע במירוץ שלי לראשות העיר. אני מתנהל מבחינתי כאילו שניר ברקת הודיע שהוא לא נשאר בעיר, ואני מנהל את הדברים שלי בדיוק באופן הזה".

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

מי שנשמע עוד יותר נחרץ בדבריו הוא המועמד לראשות העיר ויו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ שמדגיש כי "ניר ברקת אולי לא הכריז על כך באופן פומבי, אך הוא קיבל החלטה – הוא עוזב את ירושלים. למעשה, הוא קיבל את ההחלטה הזו מזמן, אך ממשיך לשעבד את העיר ומשאביה לטובת המירוץ שלו לראשות הליכוד. ירושלים נפגעה בצורה רצינית מהקמפיין הבלתי פוסק של ניר ברקת בזירה הארצית ומהעובדה שהאינטרסים שלו כבר לא כאן. הוא הפך את העיר לבסיס יציאה לשדרוג עתידו הפוליטי, הוא מתנגח עם שרים ויריבים פוליטיים עתידיים כמו כחלון, שרים נוספים בליכוד חשים מאוימים ואינם משתפים איתו פעולה. ברקת חילק את ירושלים עם תוכנית חלוקת השכונות, פגע בירושלמים בציבור הכללי שהצביעו לו, והוא מסכן את עתידה הציוני והממלכתי של ירושלים. החלטותיו של ברקת אינן עולות בקנה אחד עם טובת העיר. לאור עזיבתו בקרוב עליו להרחיק את עצמו מנושאים שישפיעו על עתידה. העובדה שברקת לא הצהיר עד כה לגבי ההמשך היא חמורה. עליו להפסיק לקדם לאלתר את התוכנית לחלוקת ירושלים, עליה חתם כדי לקבל תמיכה פוליטית חרדית, ולהבהיר שאין לו מנדט למהלכים ארוכי טווח".

אבי סלמן (צילום: אסף קרלה)

אבי סלמן (צילום: אסף קרלה)

עו"ד אבי סלמן, שהיה הראשון להכריז על מועמדותו לראשות העיר בבחירות הקרובות, תוקף אף הוא את ברקת ומציין כי "ניר ברקת, שעסוק רק בעתידו הפוליטי, הפך את 900,000 תושבי עיר הבירה לבני ערובה. ירושלים, שעומדת מול אתגרים עצומים בכלל ובפרט בימים אלה, לא יכולה להרשות לעצמה ראש עיר ב"נבצרות". הדוגמא הטובה לכך היא התקרית הדיפלומטית, שהביא ניר ברקת השבוע על מדינת ישראל מול העולם הנוצרי. תושבי ירושלים כבר יודעים שברקת יוצא סלמן נכנס".

יוסי חביליו (צילום: פרטי)

יוסי חביליו (צילום: פרטי)

גם עו"ד יוסי חביליו, שהכריז על התמודדות על ראשות העיר, תוקף את התנהלותו של ברקת. "אני חושב שההתנהלות של ניר ברקת, שלא מודיע על כוונותיו, היא שערורייתית מבחינה ציבורית והיא מאפיינת את ניר ברקת, שתמיד חושב קודם כל, ואולי רק על ניר ברקת", מציין חביליו בשיחה עם "כל העיר". "כמו שכולם יודעים, ואני גם זה שחשף את היומן שלו, ניר ברקת עסוק בחלק ניכר מזמנו בנושא הליכוד. ירושלים צריכה ראש עיר במשרה מלאה, ולא ראש עיר במשרה חלקית, שירושלים היא ברירת מחדל בשבילו. לכן אני חושב שניר ברקת צריך להודיע כמה שיותר מהר שהוא לא מתמודד בירושלים, ובכך יאפשר למועמדים טובים ממנו לשפר את מצב העיר. אני מתכוון להתמודד גם אם ברקת יחליט להישאר במירוץ. אני נערך לשני התרחישים ומבחינתי זה לא משנה. אני חושב שלטובת ירושלים, הוא צריך ללכת עכשיו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ברקת מיצה את עצמו

    אחרי הקדנציה הראשונה שלו,שהיתה טובה,
    קדנציה שניה רעה,שיעזוב זה לא משנה לאן לליכוד,לעשיה פרטית,או שיצטרף אפילו לאחת מהישיבות של חסידות גור,
    שליצמן ושאר החרדים ימליצו עליו להיות אברך בישיבה חרדית סך הכל היטיב עם החרדים בתקופת כהונתו כראש עיר,
    אולי יזכרו לו חסד.
    רק שיפנה את ההתמודדות למתמודד שיהיה טוב ממנו שידאג שהעיר הזו לא תהפוך לשטעטל במזרח ארופה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר