מתוך מעצר החרדים במאה שערים (צילום: דוברות המשטרה)
שכונת מאה שערים (צילום: דוברות המשטרה)

מהומה במאה שערים: עשרות חרדים קיצונים תקפו חייל

עשרות חרדיים קיצונים השליכו על רכבו של החייל חפצים שונים, כוחות משטרה הוזעקו למקום

פורסם בתאריך: 21.5.18 13:45

חייל הותקף לפני כמה דקות בשכונת מאה שערים בירושלים – החייל נכנס עם רכבו לשכונה, כשלפתע המון של חרדים קיצונים החל לזרוק על רכבו חפצים שונים. למקום הוזעקו כוחות משטרה שחילצו את החייל, שלא נפגע. המשטרה פתחה בחקירת האירוע והחלה לאתר מעורבים בתקיפה.


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

במשטרה מספרים: לפני זמן קצר התקבל דיווח במשטרת ישראל על חייל שנכנס עם רכבו למאה שערים, כאשר הבחינו בו, החלו כמה עשרות חרדיים קיצוניים להשליך על רכבו מיני חפצים, כוחות משטרה שהוזעקו למקום חברו לחייל שיצא עם רכבו מהמקום, החייל לא נפגע. שוטרים החלו בפעולות לאיתור מעורבים".

במשטרה מדגישים כי "משטרת ישראל לא תאפשר כל אירוע שיש בו סממן של פגיעה בלובשי המדים ותפעל בנחישות ובכלל האמצעים לאתר את אלו אשר ידם במעשים אלו".

תקיפת רב הכותל במאה שערים (צילום: חיים גולדברג)

(צילום: חיים גולדברג)

על רקע תקיפות חיילים בשכונה, בחודש יולי אשתקד נכנסה משטרת ירושלים לתוך מאה שערים, מסגרת פעילות יזומה ומתוכננת של המשטרה כנגד תופעת ההסתה ותקיפת לובשי מדים.  בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של המשטרה פעלו בפעילות מתוכננת ויזומה בשכונת מאה שערים וזאת במסגרת מיכלול נרחב של פעולות גלויות וסמויות אותן מבצעת המשטרה כנגד תופעת ההסתה ותקיפת לובשי מדים. במהלך הפעילות, הרכב בו נסעו לובשי המדים נקלע לפקק תנועה ונאלץ לעצור. משהבחינו תושבי המקום ברכב ובו יושבים לובשי המדים, החלו להתגודד סביבם ולקרוא לעברם קריאות ליידות לעברם אבנים , ביצים ובקבוקי מים. כן נצפו חרדים שנכנסו לתוך מבנה ישיבה והוציאו מבעד לחלון זרנוק מים אותו כיוונו לעבר השוטרים. כוח משטרה שזיהה את האירוע צמצם טווח לכיוונם ועצר שני חרדים. תוך כדי ביצוע המעצרים החלה התקהלות סביבם והושלכו חפצים גם שוטרים הותקפו לא פעם על ידי חרדים קיצונים במאה שערים – באחד המקרים שהתרחש באוגוסט השנה שוטרים, שנכנסו לשכונה כדי לעצור מתפרעים, הותקפו  על ידי קיצונים.

כמו כן, בחודש שעבר, במהלך לילה, כפי שפורסם ב"כל העיר", עצרה משטרת ירושלים ארבעה חשודים מהפלג החרדי קיצוני, בחשד שהשתתפו בהפרות סדר ובעבירות אלימות בתקופה האחרונה. מדובר בתושבים שלפי החשד השתתפו בהפגנות סמוך ללשכת הגיוס בירושלים ונקטו באלימות, בין השאטר בחשד שזרקו חפצים על שוטרים, שחלקם נפצעו.


מחיר הדיור בעיר: צפי לעלייה של 10 אחוזים

שוד בבית מרקחת בקטמון: התיז גז מדמיע בעיני הרוקח ויצא עם שלל


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר