הרכב שנתפס בגן המשחקים בהר חומה (צילום: אגף אכיפה ושיטור)
הרכב שנתפס בגן המשחקים בהר חומה (צילום: אגף אכיפה ושיטור)

הגיע הזמן: העירייה החרימה רכב פרטי שנכנס לתוך פארק בהר חומה

מפקחי אגף אכיפה ושיטור בעירייה החרימו בשבוע שעבר את הרכב הפרטי, שבעליו נתפס נוהג בו בתוך שטח הפארק בהר חומה, תוך סיכון הילדים בגן

פורסם בתאריך: 1.7.18 11:17

לראשונה: העירייה החרימה רכב פרטי, שבעליו נתפס נוהג בו בתוך שטח גן משחקים בהר חומה, תוך סיכון התושבים והילדים בגן.

בעירייה מספרים הבוקר ל"כל העיר" כי "מפקחי אגף אכיפה ושיטור החרימו בשבוע שעבר רכב פרטי שנהגו נתפס נוהג בו בתוך שטח גן משחקים בשכונת חומת שמואל שהקמתו הסתיימה רק לאחרונה. בעקבות פניות תושבים לעירייה על רכבים הנכנסים לגן, מסכנים את הילדים וההורים המשחקים בגן ופוגעים בתשתיות ההשקיה, ביצעו מפקחי אגף אכיפה ושיטור פעילות סמויה לאיתור הרכבים הנכנסים לגן. בפעילות הסמויה נתפס בשבוע שעבר רכב שנכנס לתוך הגן, נוסע על הדשא במקום אסור ובאופן בלתי חוקי".



בעירייה מציינים כי באישור התביעה העירונית הוחרם הרכב, בעליו והוזמן לחקירה ויינקטו הליכי אכיפה כבדים. בעירייה מוסיפים ואומרים כי "מדובר בעבירה בוטה ובצפצוף על החוק, תוך סיכון חיי הילדים המשחקים בגן וונדליזם במרחב הציבורי. אגף אכיפה ושיטור יפעיל יד קשה כנגד עבירות מסכנות חיי אדם בגני המשחקים ובכל המרחבים הציבוריים בעיר על מנת לשמור על הגנים והפארקים לטובת התושבים".

מבצע האכיפה בוצע על ידי אגף אכיפה ושיטור במינהל תפעול בשיתוף ובתיאום התביעה העירונית.

הנהג, שנתפס על ידי העירייה מגיב בשיחה עם "כל העיר" לדברים, וטוען: "כתושב השכונה – ביטחון הילדים בעיני זה הדבר החשוב ביותר. עשרה מטרים מהמחצבה יש דשא, שקרוב למגרש הכדורגל. שם חניתי ועל כך אני מצר. עם כל זאת, כאשר הגיע הפקח ושני שוטרים חמושים,  קראו לי להגיע אליהם מתוך המגרש. תוך כדי הגעתי אליהם מתוך המגרש חלק מהילדים בגילאי 6 ומטה החלו לבכות. שאלתי את הפקח הנכבד מה רצונו והוא אמר לי 'תצא החוצה ונדבר'. הסברתי לו שוב ושוב שהילדים רואים את השוטרים וזה מפחיד בעיניהם, ולכן אני מבקש שיסביר לי מה עשיתי לא בסדר. על מה הוא קורא לי. הפקח החליט בכל זאת שאגיע, ללא שיקול דעת וללא ראייה קדימה שבהנחה שאגיע עם הילדים אליו יכול להתפתח בכי רב יותר. ואכן כך קרה".

לטענת הנהג: "כשהגענו לפקח ולשני השוטרים, הילדים פרצו בבכי והפקח ביקש שאסגיר את הרכב ברגע זה. הוסבר לפקח שיש מספר ילדים באחריותי, ולכן באותו הרגע לא אוכל להסגיר את הרכב ואין מניעה שאעשה את זה ביום ראשון. אך הפקח התעקש שאמתין עם שישה הילדים עד לקבלת תשובה מהממונה שלו. כעבור חצי שעה שהילדים בוכים הסכים הפקח שאפזר את הילדים בעוד הוא עוקב אחרי, ואז הוא החרים את רכבי. היכן שיקול הדעת של אותו הפקח ושל השוטרים שהגיעו למקום? למה לעשות את הכל בפרהסיה כל כך גדולה מול הילדים שנבהלו?".

***

בתוך כך, כפי שפורסם ב"כל העיר" הלילה פעלה משטרת ירושלים בדרום העיר במסגרת מבצע מיוחד נגד תופעת גניבות כלי רכב באזור. במהלך פעילות השוטרים לכדה המשטרה שני צעירים על חם בחשד שפרצו לשתי מוניות – כשהבחינו החשודים במשטרה הם ניסו להימלט על גבי קטנוע שגנבו מוקדם יותר.

במשטרה סיפרו כי "שני חשודים נתפסו הלילה על חם על ידי השוטרים לאחר שפרצו לשתימוניות וניסו להימלט על גבי קטנוע שגנבו. במהלך הלילה נערכו השוטרים בפעילות מבצעית ממוקדת כנגד עבירות התפרצות וגניבה. במהלכה הבחינו השוטרים בשני חשודים שפרצו לשתי מוניות וגנבו אופנוע בדרום העיר. השוטרים מיד פעלו למעצר החשודים (קטינים, תושבי איו"ש), שהובאו לחקירה במשטרה. היום, ראשון, יובאו החשודים להארכת מעצרם בפני בית המשפט".


השאלות סביב הטרגדיה של ליון לוין ז"ל בת ה-3 מהר חומה 


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ש

    מדהים. איזה תגובה. כולם לא מפעילים שיקול דעת. רק הוא הצודק. לילדים שברכב שלו הוא דואג שלא תהיה להם טראומה מהמגע עם שוטרים. אבל הילדים שמשחקים בפארק ויודעים שזה לא כביש ולכן לפחות ממכוניות הם לא צריכים לדאוג. ופתאום מופיעה להם מכונית . הטראומה שלהם זה לא העניין שלו.
    חוץ מזה מי שהילד שלו בוכה כשהוא רואה שוטר כנראה שהוא לא צדיק ולא שומר על החוק וכבר היו לו התנגשויות עם אנשי חוק

  2. עדי

    נמאס מהערסים של הר חומה. חונים על מדרכות, שמים מוזיקה רועשת עד חצות, מלכלכים גינות ציבוריות…. תת תרבות!!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני כבר שנים מתלוננת על התופעה הזאת בגן שסמוך למגרש כדורגל של בית ספר "קשת" בקטמונים. שלחתי עשרות תמונות לעירייה איך מכוניות חונות בתוך הגן. אבל לאף אחד לא אכפת.. ..!! עד שילד לא ייהרג ח"ו הם לא יעשו כלום….

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר