ענת הופמן והרבה סנדרה קוכמן (צילום: הדס פרוש לפלאש 90)
ענת הופמן והרבה סנדרה קוכמן (צילום: הדס פרוש לפלאש 90)

נשות הכותל מזמינות: סדנה ללימוד תקיעה בשופרות

הסדנה תתקיים ב-9.8 בפארק המסילה במיוחד לקראת חודש הסליחות

פורסם בתאריך: 4.8.18 20:24

לקראת ראש חודש אלול, ימי הסליחות וחגי תשרי, יקיים ארגון נשות הכותל סדנה ללימוד תקיעה בשופרות לנשים. הסדנה הפכה למסורת, ומתקיימת זו השנה הרביעית על ידי האגון בהשתתפות נשים, גברים וילדים.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

השנה תעביר את הסדנה ענבר שיפרין, סטודנטית שנה ג' לתואר ראשון במוזיקולוגיה מהאוניברסיטה העברית. שיפרין היא נגנית חצוצרה כבר 12 שנים. זה ארבע שנים שהיא 'בעלת תקיעה' בקהילת אחוות ישראל בראשון לציון, ונוהגת לקיים סדנאות תקיעה בשופר בגני ילדים ובבתי ספר. במהלך הסדנה תתקיים גם הפעלה לילדות וילדים – הם יוכלו להתנסות בתקיעה בשופרות צעצוע, ולהפריח בועות סבון.

בארגון נשות הכותל אומרים כי בשנים האחרונות קיימת דרישה רבה מצד נשים להעמיק את הידע והלימוד על תפילות ומנהגים. "כשאנחנו תוקעות בשופר, נשים מאוד מופתעות לגלות שזה מותר מבחינה הלכתית, ונלהבות להתנסות בתקיעה בו ולהשמיע את קולן", מספרות יוזמות הסדנה. "הלימוד המהיר מאפשר להן לחוות חוויה מעצימה ולקחת חלק פעיל בקהילותיהן כבר בחגים הקרובים".

נשות הכותל - תקיעה בשופר (צילום: הדס פרוש לפלאש 90)

(צילום: הדס פרוש לפלאש 90)

ענת הופמן, יו"ר הארגון: "נשות הכותל מזמינות את כל מי שאמרו לה 'שופר זה לא בשביל נשים', 'אסור לך' או 'תתביישי לך', לחוויה מתקנת במעגל המורכב מנשים תומכות. נשות הכותל מאפשרות לנשים להתגבר על חסמים פנימיים וחברתיים, ולהפוך להיות אזרחיות שוות בטקסים דתיים".

נשות הכותל - תקיעה בשופר (צילום: הדס פרוש לפלאש 90)

(צילום: הדס פרוש לפלאש 90)

הסדנה תתקיים ביום חמישי, 9 באוגוסט, בשעות 17:00-18:00 בתחנת הקריאה בפארק המסילה שברחוב מסריק. היא תהיה פתוחה לציבור הרחב, ללא תשלום.

לפרטים: [email protected]

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר