הרכבת המהירה ירושלים-ת"א ותחנת האומה, השבוע (צילום: שלומי כהן)
תחנת האומה (נבון) - הרכבת המהירה ירושלים-ת"א (צילום: שלומי כהן)

הקו המהיר מירושלים: הופסקה תנועת הרכבות עקב פיצוץ במערכת המים

מרכבת ישראל נמסר הבוקר, שלישי, כי עקב פיצוץ במערכת המים בקו ירושלים-נתב"ג הופסקה זמנית תנועת הרכבות; נוסעים בתחנת האומה (נבון) פונו לתחבורה ציבורית חלופית. תנועת הרכבות חודשה כעבור כשעתיים

פורסם בתאריך: 9.10.18 09:03

**עדכון – 9:39: תנועת הרכבות בקו ירושלים-נתב"ג חודשה כסדרה.

הבוקר, שלישי, 9.10.18, הופסקה תנועת הרכבות בקו המהיר ירושלים-נתב"ג עקב פיצוץ במערכת המים בקו, סמוך לצומת דניאל. נוסעים שממתינים לרכבת בתחנת האומה (נבון) פונו לתחבורה ציבורית חלופית – אוטובוסים היוצאים מהתחנה המרכזית הסמוכה.



מרכבת ישראל נמסר: "מערכת מים באחד הישובים בקרבת צומת דניאל התפוצצה, וגרמה להפסקה זמנית של תנועת הרכבות בקו ירושלים נבון- נתב"ג. צוותי רכבת ישראל הוזנקו למקום ופועלים עם צוותי 'מקורות' לטיפול באירוע".

ברכבת ישראל ציינו כי "לרשות הנוסעים מנתב"ג הוזמנו היסעים. נוסעים מתחנת ירושלים נבון מופנים לתחבורה ציבורית חלופית".


פיצוץ צינור המים, סמוך לקו הרכבת המהיר, הבוקר


הרכבת המהירה ירושלים-ת"א ותחנת האומה, השבוע (צילום: שלומי כהן)

הרכבת המהירה ירושלים-ת"א (צילום: שלומי כהן)

הקו המהיר, כזכור, יצא לדרך באופן חלקי – ירושלים-נתב"ג לפני שבועיים במהלך חול המועד סוכות, וזאת באיחור של 10 חודשים. הקו נפתח למעשה לתקופת 'הרצה'. לפי תוכנית משרד התחבורה בתום תקופת ההרצה תדירות הרכבת תעמוד על 4 רכבות בשעה – הקו המלא עד לתל אביב יחל לפעול רק במהלך שנת 2019. כך שנסיעה מירושלים לתל אביב צפויה להתמשך רק 28 דקות.

הרכבת המהירה ירושלים-ת"א ותחנת האומה, השבוע (צילום: שלומי כהן)

תחנת האומה (צילום: שלומי כהן)

קו הרכבת המלא עד לתל אביב כולל מסילה כפולה באורך של כ-57 קילומטרים, והוא יעבור דרך נתב"ג, מודיעין ושער הגיא, עד לירושלים. הוא כולל חמש מנהרות ותשעה גשרים, בהם כאלו שקבעו כמה שיאים חדשים במונחים ישראליים – הגשר הארוך ביותר בארץ (גשר הרכבת שנמתח מעל עמק איילון, שאורכו 1,250 מטרים), הגשר הגבוה בישראל (הגשר שמעל עמק הארזים, בגובה 90 מטרים מהקרקע) והמנהרה הארוכה ביותר בארץ (המנהרה השלישית והאחרונה, שאורכה 11.6 ק"מ). מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא צפויה לבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד, אך הקו צפוי להתחיל לפעול במלואו, מתל אביב ועד אליה, רק בשנת 2019.

תחנת בנייני האומה משתרעת על פני כ-70 אלף מ"ר, (יותר מ-80 מטרים מתחת לקרקע, כוללת רציפים, שטחי שירות ופירי אוורור. חלקה העליון של התחנה כולל אולמות כניסה, עמדות כרטוס, שירותים לנוסעים וחדרי מערכות בשטח כולל של כ-20 אלף מ"ר. מערך הבטיחות של התחנה תוכנן על פי אמות מידה בינלאומיות המחמירות ביותר, והוא אמור לתת מענה לשהותם של כ-4,000 נוסעים בעת ובעונה אחת. מתחם התחנה יכלול גם שתי תחנות של הרכבת קלה, תחנות מוניות וחניון חנה וסע המכיל יותר מ-1,200 מקומות חניה. המבנה התחתון של התחנה מורכב ממנהרות ומפירים וכולל ארבעה רציפים באורך של 300 מטרים כל אחד. בשעת חירום ישמש מבנה התחנה כמקלט אטומי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר