ברוך מרזל (צילום: ליאור מזרחי)
ברוך מרזל (צילום: ליאור מזרחי)

בשל הסרת שילוט לאזכרת כהנא: חברת פרסום תשלם למרזל 38 אלף שקלים

בשנה שעברה נתלה בכניסה לעיר שלט פרסום לציון אירוע האזכרה של הרב מאיר כהנא, חבר הכנסת מהימין הקיצוני שמפלגתו הגזענית הוצאה מחוץ לחוק לפני 30 שנה; השלט הוסר בעקבות לחץ ציבורי כעבור כיומיים ובתגובה, מי שעמד מאחורי השלט, איש הימין הקיצוני ברוך מרזל תבע את חברת הפרסום; לפי הסדר הפשרה שהושג בין הצדדים השבוע, החברה תשלם למרזל 38 אלף שקלים; עו"ד איתמר בן גביר, שייצג את מרזל: "נשתמש בכסף לטובת קמפיין חוצות חדש לזכרו של הרב כהנא"

פורסם בתאריך: 18.12.18 09:15

שנה לאחר הסערה סביב הצבת שלט הפרסום לאזכרת הרב כהנא בכניסה לירושלים – לאחר הסרת הפרסום, איש הימין הקיצוני ברוך מרזל, שעומד מאחורי השלט, יקבל 38 אלף שקלים. כזכור, בחודש נובמבר בשנה שעברה נתלה בכניסה לעיר שלט פרסום לציון האזכרה למותו של חבר הכנסת לשעבר מהימין הקיצוני הרב כהנא. השלט עורר סערה ציבורית, בעקבותיה הוא הוסר כעבור כיומיים ממועד הצבתו.



בעקבות הסרת השלט הגיש מרזל תביעה נגד חברת הפרסום בסך של 200 אלף שקלים, בטענה כי מדובר בהפרה חוזית. בתביעה שהגיש מרזל, באמצעות עו"ד איתמר בן גביר, נטען כי לפי חוזה הפרסום השלט היה אמור להיות מוצב 12 ימים, אך לדבריהם בעקבות לחצים מצד "השמאל הקיצוני", כך לפי התביעה, הוסר השלט לאחר יומיים בלבד.


השלט עם תמונתו של הרב מאיר כהנא, הכניסה לעיר, נובמבר 2017 (צילום: פרטי)

השלט עם תמונתו של מאיר כהנא, הכניסה לעיר, נובמבר 2017 (צילום: פרטי)


הצדדים הגיעו להסדר פשרה לפיו חברת הפרסום תשלם למרזל 38,000 שקלים. בשבוע שעבר אישר בית משפט השלום בירושלים את הסדר הפשרה בין הצדדים. בהסדר נכתב בין השאר כי "מבלי להודות באחריות, לפנים משורת הדין ולסילוק סופי של תביעת התובע מן הנתבעת, תשלם הנתבעת לתובע סך של 26,000 שקלים, בצירוף 12,000 שקלים בעבור שכר טרחת עורכי דין והוצאות – סך הכל 38,000 שקלים".

הרב כהנא, כידוע, היה חבר כנסת, שעמד בראש מפלגת ימין רדיקלית "כך" – ב-1988 הוצאה הרשימה מחוץ לחוק ולא התמודדה לכנסת, לאחר שנקבע כי מטרותיה גזעניות. הרב כהנא נרצח בנובמבר 1990 על ידי מתנקש פעיל אל קעידה, בסיום נאום שנשא במנהטן.


איתמר בן גביר (צילום: גיל אליהו)

איתמר בן גביר (צילום: גיל אליהו)


עו"ד בן גביר אומר השבוע ל"כל העיר" כי "העובדה שהרב כהנא היא דמות שחלקו עליה, היא בוודאי לא סיבה להסרת שלטים. בימים שמדינת ישראל מקדשת את חופש הביטוי ומאפשרת תליית שלטים וקמפיינים מזעזעים ביותר, ובית משפט עמד על זה שלמרות שהם מקוממים הם יכולים להשאר באוויר – לכן אני שמח שהגשנו תביעה. השכל הישר ניצח וקיבלנו את הכסף. נשתמש בכסף לטובת קמפיין חוצות חדש לזכרו של הרב מאיר כהנא", מבטיח עו"ד גביר, "שתדע כל חברת שילוט שאם היא תפר חווזה, תפגע בחופש הביטוי, או תפלה לרעה אותנו היא תצטרך לשלם וייגרם לה נזק בכיס".

"כל העיר" פנה לחברת הפרסום שהעדיפה שלא להגיב לידיעה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שי ירושלמי

    כך הכבוד מרזל, שיכבדו חוזים ויפסיקו לרקוד לפי החליל של הםוליטקלי קורקט של השמאל! בעיה שלהם, על טעויות משלמים!
    מהיכרותי הדלה עם האיש, שקל לא יקח לכיסו!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר