עופר ברקוביץ, יוסי חביליו (צילומים: שרון גבאי, פרטי)
עופר ברקוביץ, יוסי חביליו (צילומים: שרון גבאי, פרטי)

זיכרון קצר: פיצוץ בין ברקוביץ לחביליו

רגע לפני כניסתו של עופר ברקוביץ לקואליציה של ראש העיר משה ליאון: יוסי חביליו חושש כי ברקוביץ לא יכבד את ההסכם עימו ומאיים לשבור לאופוזיציה. מקורבי ליאון: "אנחנו המומים, אם חביליו לא בפנים ההצעה שהונחה לברקוביץ תשתנה"

פורסם בתאריך: 23.12.18 13:28

רגע לפני החתימה על הסכם הקואוליציוני בין ראש העיר משה ליאון לבין יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ: יו"ר סיעת מצילים את ירושלים יוסי חביליו חושש כי ההסכם שחתם עם ברקוביץ על שילובו בקואליציה ומינויו לסגן ראש העיר לא יתממש.



פרסום ראשון: ליאון וברקוביץ סיכמו עקרונית על הצטרפות סיעת התעוררות לקואליציה


חביליו, כזכור, תמך בברקוביץ בבחירות לראשות העיר בסיבוב הראשון וגם בסיבוב השני, כשהאחרון התמודד מול ליאון. ברקוביץ וחביליו חתמו על הסכם כי חביליו יתמנה לסגן ראש עיר במידה וברקוביץ ייבחר. אחרי תוצאות הבחירות של הסיבוב השני, הסכימו השניים ללכת כגוש אחד במשא ומתן מול ליאון על כניסה לקואליציה. במסגרת ההסכם, חביליו יתמנה לסגן ראש עיר בחצי השני של הקדנציה.

אולם, נראה כי חביליו חושש שברקוביץ לא יכבד את ההסכם מולו. אמש, מוצ"ש, שיגר חביליו מכתב בהול לליאון, שבו הוא דורש לממש את הבטחתו של ברקוביץ כי הוא ימונה לסגן ראש עיר לתקופה של מחצית קדנציה, אחרת הוא לא ייכנס לקואליציה. חביליו למעשה חושש שבסופו של דבר הוא לא יקבל את המינוי, במידה ובמהלך השנתיים וחצי הבאות תיכנס סיעת אגודת ישראל לקואליציה ומינויו יעבור אליהם.

ל"כל העיר" נודע כי חביליו דרש מברקוביץ שיחתום עימו על הסכם ביניהם, לפיו כך או כך הוא ימונה לסגן ראש עיר במחצית השנייה של הקדנציה. גם אם זה יהיה על חשבון מינויה של מס' 2 בסיעת התעוררות – עינב בר-כהן, שצפויה להתמנות לסגנית ראש עיר לקדנציה מלאה.

"על אף בקשותיי מנציגי תנועת התעוררות עד לרגע זה לא עודכנתי בפרטי ההסכם ולא הועברה לעיוני והערותיי טיוטת הסכם", מציין חביליו במכתב לליאון. "כיו"ר סיעת מצילים את ירושלים חשוב לי שבהסכם יבואו לידי ביטוי העמדות והערכים החשובים לסיעה ולבוחריה".

"טרם הבחירות", עוד מציין חביליו במכתבו, "נחתם בין סיעת מצילים את ירושלים לבין סיעת התעוררות הסכם, ההסכם הועבר למזכיר העירייה כדין ואף הוצג על ידי לציבור. מדברים שנמסרו לי על ידי נציגי תנועת התעוררות עולה כי סיעת התעוררות מתכוונת שלא לכבד את ההסכם שנחתם".

חביליו מדגיש במכתבו כי "סיעת מצילים את ירושלים הינה סיעה עצמאית ולא אחתום על הסכם שאיננו מביא לידי ביטוי את עמדות וערכי הדיעה, כמו גם את התחייבויותיה של סיעת התעוררות לרבות התחייסות כי אשמש כסגן ראש העירייה בשכר למשך מחצית הקדנציה".

חביליו חותם את מכתבו בדברים: "כולי תקווה כי בסופו של יום סיעת התעוררות ועופר ברקוביץ יעמדו בהסכם בינינו על כל חלקיו, שאם לא כן סיעת מצילים את ירושלים לא תהיה חלק מהסכם זה".

מקורבי ליאון מציינים כי הם בהלם מהמכתב שנשלח לליאון רגע לפני החתימה של ברקוביץ על ההסכם הקואליציוני, שצפויה להיערך ביומיים הקרובים: "המכתב התקבל", מוסרים מקורבי ליאון, "אנחנו המומים. המשא ומתן מול עופר ברקוביץ היה כגוש – כתשעה חברי מועצה, ואל כשבעה חברי מועצה. אם חביליו לא בפנים ההצעה שהונחה לברקוביץ תשתנה".

מהתעוררות נמסר בתגובה: "התעוררות עמדה ותעמוד בהתחייבויות שניתנו לחביליו. לשמחתנו הצלחנו להשיג לחביליו את מבוקשו בנוגע לחצי סגנות. השאלה כרגע היא האם חביליו מעוניין בבניית שיתוף פעולה. אנחנו ממשיכים במו"מ הכולל מול ליאון על מנת לשמור על ירושלים ולייצג נאמנה את הציבור הרחב שבחר בנו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר