מימין: רמי בן עזרא, עמרם קונקי, אהרון כהן - הרוכלים שעיריית ירושלים רוצה לפנות מכיכר השבת (צילום: פרטי)
מימין: רמי בן עזרא, עמרם קונקי, אהרון כהן - הרוכלים שעיריית ירושלים רוצה לפנות מכיכר השבת (צילום: פרטי)

לאחר 30 שנות פעילות: עיריית ירושלים תפנה שלוש בסטות מיתולוגית בכניסה למאה שערים

סוף עידן בכיכר השבת | הרוכלים, רמי בן עזרא, אהרון כהן ועמרם קונקי, שמתפרנסים מהדוכנים כ-30 שנה, טוענים כי "העירייה פועלת באופן מגמתי". העירייה בתגובה: "הפינוי ייעשה לאחר תיאום ושימוע"

פורסם בתאריך: 28.1.19 15:38

עיריית ירושלים החליטה לפנות שלושה רוכלים מיתולוגיים בכיכר השבת, וזאת לאחר 30 שנות עבודה במקום. לטענת הרוכלים – רמי בן עזרא, אהרון כהן ועמרם קונקי – פקחי העירייה פנו אליהם השבוע בדרישה כי יפנו את דוכני הרוכלות שלהם בתוך 72 שעות. הרוכלים, שזוהי כל פרנסתם, חוששים שיאלצו לסגור את הדוכנים ולהישאר ללא מקור פרנסה.



"עיריית ירושלים לא פנתה אלינו מבעוד מועד ולא ניסתה לייצר שיח", טוענים הרוכלים ומוסיפים: "העירייה נחפזה ומסרה לנו הודעות פינוי בלי להציע לנו כל חלופה או פיצוי. דוכני הרוכלות ניתנו לנו בשעתו במסגרת הליכים שיקומיים, והמיקום שבו אנו פועלים כבר 30 שנה אושר על ידי העירייה. אבל כיום, העירייה פועלת באופן מגמתי לחסל את הרוכלות לחלוטין מרחובות העיר ירושלים וכיום כמעט ולא נותרו רוכלי רחוב".

רמי בן עזרא צילום: פרטי)

עמרם קונקי (צילום: פרטי)

אהרון כהן (צילום: פרטי)

עורך הדין טל ליפר, אשר מייצג את הרוכלים, מוסיף בשיחה עם "כל העיר" כי "הקושי העיקרי נובע מכך שעיריית ירושלים טוענת שהרוכלים הפרו לכאורה את תנאי הרוכלות, זאת בזמן שעיריית ירושלים באורח חד-צדדי לפני מספר שנים חדלה לחלוטין להנפיק רישיונות רוכלות, כך שמדובר בתקנה שאין הציבור יכול לעמוד בה. יתרה מכך, עיריית ירושלים התחייבה, לרבות בערכאות המשפטיות הגבוהות ביותר, כי תציג תוכנית להסדרת תחום הרוכלות וחרף כך לא נעשה דבר. האינטרס הציבורי הוא שיתקיים מגון של תחומי מסחר בעיר ולא נימצא בעיר סטרילית שכוללת רק חנויות של רשתות וקניונים. הרוכלות קיימת בכל ערי העולם ואין סיבה שתיעלם בירושלים".

קיוסק האומה המיתולוגי פונה, הבעלים מוחה מול בניין העירייה

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים וחברת עדן מבצעות עבודות לפיתוח תשתיות ושיקום מדרכות ומרחב ציבורי באזור שכונת מאה שערים. לאור זאת וכדי לאפשר נגישות, קיים צורך לפנות את דוכני הרוכלים. יודגש כי מדובר בעבודות המשך לעבודות נרחבות שבוצעו בשנים האחרונות ברחוב מלכי ישראל בשכונת גאולה, אשר שידרגו באופן משמעותי את המרחב הציבורי וגם בהם נדרשו לפנות רוכלים אשר היו ממוקמים על המדרכות. יצוין כי הפינוי ייעשה לאחר תיאום ושימוע שייערך באגף אכיפה ושיטור בתיאום עם אגף קידום עסקים והתביעה העירונית. יודגש שהפינוי הנדרש לצורך המרחב הציבורי יבוצע ככל הניתן בתיאום הרוכלים, כאשר כל מקרה ייבחן לגופו ויוצע להם פיצוי או חלופה מתאימה".

בבא ג'ון: האימפריה הפרסית בירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר