צוות החוקרים בבית הכנסת בקריתהיובל (צילום: דוברות המשטרה)
צוות החוקרים בבית הכנסת בקריתהיובל (צילום: דוברות המשטרה)

השחתת בית הכנסת בקרית היובל | ל"כל העיר" נודע כי 7 חשודים עוכבו לחקירה ושוחררו

במסגרת החקירה שנפתחה ביחידה המרכזית (ימ"ר) במשטרת ירושלים - ל"כל העיר" נודע כי אמש, שלישי, עוכבו לחקירה שבעה חשודים, ערבים ויהודים, ששוחררו; טרם בוצעו מעצרים; החוקרים אספו אתמול ממצאים מהזירה, ביניהם טביעות אצבע וראיות נוספות, החקירה נמשכת

פורסם בתאריך: 30.1.19 08:32

הבוקר, רביעי, ממשיכים חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) במשטרת ירושלים בחקירה האינטנסיבית של הוונדליזם בבית הכנסת בקרית היובל בירושלים. ל"כל העיר" נודע כי אמש, שלישי, עוכבו לחקירה שבעה חשודים, ערבים ויהודים, ששוחררו בתום החקירה. כמו כן, טרם בוצעו מעצרים בחקירה.

במשטרת ירושלים מאשרים הבוקר, רביעי, את הדברים ומדגישים כי החקירה נמשכת.

חוקרי הימ"ר אספו אתמול ממצאים פורנזיים מהזירה – ביניהם טביעות אצבע וראיות נוספות, שיכולות להוביל לחשודים במעשה הפריצה וההשחתה.



כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר", במשטרת ירושלים נפתחה חקירה אינטנסיבית לגילוי האלמונים שהשחיתו את בית הכנסת "שיח ישראל" של עולי צרפת. "למקום הוזנקו מיד כוחות משטרה בהם בלשים, חוקרים ואנשי המעבדה לזיהוי פלילי שהחלו במלאכת איסוף ממצאים וראיות מהזירה", כך נמסר מהמשטרה.

הוונדליזם בבית הכנסת הוביל לגל של תגובות סוערות – רבים הזדעזעו מהמראות הקשים של ספרי תורה שהושלכו על הרצפה, ביניהם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש העיר משה ליאון, שרים, חברי כנסת, חברי מועצתת עיריית ירושלים, רבנים ועוד.


צוות החוקרים בבית הכנסת בקריתהיובל (צילום: דוברות המשטרה)

צוות החוקרים בבית הכנסת בקרית היובל (צילום: דוברות המשטרה)


בתגובה, שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) הבטיח לבנות במקום בית כנסת מפואר יותר: "כואב עוד יותר שקהילת עולי צרפת שברחו מהאנטישמיות שם רואים שמקום תפילתם הצנוע במקלט מחולל. לכן, התשובה שלנו – נבנה בית כנסת מפואר במקום עבורם, ואני כבר שוחחתי עם ראש העיר בנושא ואנחנו נפעל שאכן כך יהיה".

את ההשחתה בבית הכנסת גילה שמואל מרציאנו, חבר מועצת העירייה מטעם ש"ס, שמתגורר בבניין ברחוב זנגוויל שבו שוכן בית הכנסת ומתפלל בו באופן קבוע. בשיחה עם "כל העיר" שיחזר מרציאנו את רגעי הגילוי: "הבוקר, בשעה 07:20, הגעתי לבית הכנסת ביחד עם מתפלל נוסף. דלת הכניסה היתה נעולה אבל הידית היתה שבורה. פרצנו את הדלת עם פטיש וכבר במדרגות שיורדות למקלט, הבחנתי שמשהו לא כשורה. כשנכנסנו לבית הכנסת המראות היו קשים. ראינו שיש חור בתוך הכספת של ארון ספרי התורה ולאחר מכן ראינו את הספרים זרוקים על הרצפה אחרי שהשחיתו אותם".


בית הכנסת בקרית היובל (צילום: פרטי)

בית הכנסת בקרית היובל (צילום: פרטי)


מרציאנו הוסיף כי "התחושות קשות מאוד מרבית המתפללים בבית הכנסת הם עולים מצרפת, שחוו שם אנטישמיות והגיעו לפה כדי לברוח מזה. זה פשוט נורא שהם נאלצים לחוות פה דבר שכזה. אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש כדי להבין איך קורה שארבעה ספרי תורה חוללו בצורה שכזו בתוך הבית שלנו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר