נשות הכותל - תקיעה בשופר (צילום: הדס פרוש לפלאש 90)
(צילום: הדס פרוש לפלאש 90)

התוכנית הייחודית לקידום יוזמות חברתיות בירושלים: נשות הכותל בפנים

ארגון "פרזנטנס", שמקיים תוכנית לקידום יוזמות חברתיות בעיר - LEAP, יפתח את הפרויקט בפעם השלישית בשבוע הבא; בין הארגונים הירושלמיים שנבחרו להשתתף בתוכנית: נשות הכותל; ליאור אוריין, מנהלת פעילות פרזנטנס בירושלים: "היה מאתגר לבחור את המשתתפים השנה. הגישו מועמדות ארגונים באמת מעוררי השראה. מרגש כל פעם מחדש לשמוע את הסיפורים שמאחורי כל מיזם"

פורסם בתאריך: 30.1.19 14:50

מקפצה ליזמות החברתית בירושלים: ארגון "פרזנטנס", שמקיים תוכנית לקידום יוזמות חברתיות – LEAP, יפתח את הפרויקט בפעם השלישית ביום רביעי הבא, 6.2.19. התוכנית הייחודית תפעל עד לחודש יוני 2019. מדובר בפרויקט שנערך בשיתוף פעולה עם מרכז הצעירים הירושלמי, ובתמיכת קרן לישטאג שתורמת כ-60 אלף דולר לכל מחזור בתוכנית.



בשנת 2019 נבחרו שישה ארגונים השונים בתכליתם זה מזה, ביניהם גם נשות הכותל. כידוע, ארגון נשות הכותל נאבק שנים רבות למען זכותן להתפלל כדרכן בכותל המערבי. חלק מחברות הקבוצות קוראות בתורה, מניחות תפילין ומתעטפות בטלית בעזרת נשים בכותל.

עוד מבין הארגונים שנבחרו: להשתתף בתוכנית כולנא ירושלים, תקוה לפרקינסון, אביעה – מרכז קהילתי לצעירים חרדים, מרכז פאני קפלן ורשת לחם-עבודה. במחזורים שקדמו להם השתתפו גם כן אירגוניים חברתיים מגוונים כגון: הבוידעם, הבית הפתוח לגאווה וסובלנות, שבוס, קואופרטיב "בשותף", תזמורת פירקת אלנור ועוד.

בארגון פרזנטנס מספרים כי מדובר בתוכנית שמטרתה לקדם יוזמות חברתיות בעיר, תוך הענקת הכלים המתאימים לחיזוקם ולקידומם של האירגוניים שנבחרו להשתתף בתוכנית. התוכנית, למעשה,  יצרה מעטפת, שמיועדת לעזור לארגונים הן מבחינת ידע, והן מבחינת קשרים. במסגרת התוכנית ייערכו 17 מפגשים שבועיים, שכוללים בין השאר הקמת רשת של קשרים ותמיכה וליווי על ידי אנשי מקצוע מובילים בירושלים.


הניצחון של נשות הכותל: העירייה אישרה להקים דוכן להנחת תפילין לנשים במרכז העיר


ליאור אוריין, מנהלת פעילות פרזנטנס בירושלים מציינת בשיחה עם "כל העיר": "היה מאתגר לבחור את המשתתפים השנה. הגישו מועמדות ארגונים באמת מעוררי השראה. מרגש כל פעם מחדש לשמוע את הסיפורים שמאחורי כל מיזם, לראות את הניצוץ בעיניים ואת האימפקט העצום שהם מייצרים סביבנו. אנחנו מתאגדים הרבה אנשים שמסתכלים על הטוב הירושלמי ופועלים למען עשייה חברתית משותפת".

אלדד וייל, מנכ"ל מרכז צעירים ירושלים, מוסיף: "הצוות שלנו במרכז צעירים כאן בשביל לעזור ולקדם את העשייה החברתית של הצעירים והארגונים החברתיים בעיר. אני שמח על השותפות עם ארגון פרזנטנס ומאמין שיחד נקיים תכנית משמעותית ומיוחדת בנוף הירושלמי".


לאחר 30 שנות פעילות: עיריית ירושלים תפנה שלוש בסטות מיתולוגית בכניסה למאה שערים

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר