רכס לבן (צילום: אוליבייה פיטוסי)
רכס לבן (צילום: אוליבייה פיטוסי)

למרות אלפי ההתנגדויות – התוכנית לבניית שכונה חדשה בדרום ירושלים אושרה בוועדה המקומית

התוכנית השנויה במחלוקת להקמת שכונה חדשה ברכס לבן, שבדרום העיר, אושרה הלילה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה; נגד התוכנית הוגשו למעלה מ-6,000 התנגדויות - כעת היא עוברת לוועדה המחוזית - שם תתקבל החלטה סופית

פורסם בתאריך: 26.3.19 08:51

הלילה (שני) בתום דיון מרתוני שנמשך למעלה מ-13 שעות, אישרו חברי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה את התוכנית השנויה במחלוקת להקמת שכונה חדשה ברכס לבן שבדרום ירושלים. למעשה, חברי הוועדה המליצו לקדם את התוכנית בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה – שם תתקבל ההחלטה המכריעה.

מדובר בתוכנית, שמקודמת על ידי משרד הבינוי והשיכון, הכוללת בנייה של למעלה מ-5,000 יחידות דיור, 300 חדרי מלון, שטחי תעסוקה, מסחר וחניון באתר הטבע העירוני רכס לבן – סמוך לשכונות גבעת משואה וקרית מנחם. נגד התוכנית הוגשו למעלה מ-6,000 התנגדויות על ידי תושבים, פעילים בארגוני טבע ובעלי חיים ואנשי מחקר ואקדמיה.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

חברת הוועדה המקומית לורה ורטון (מרצ) מציינת הבוקר כי "התוכנית לרכס לבן היא פשע. כיום 40 אחוז מהשטח עליו רוצים לבנות מוגדר כיער לשמירה. עוד כ-10 אחוזים לשטחים ירוקים מסוגים שונים. אין הצדקה לפגיעה כזאת, כשיש מקום ליותר מ-100,000 יחידות בתוך קווי העיר הקיימים, על פי סקרים מקצועיים מוכרים על ידי העירייה. מעבר לכך, הבנייה כפי שהיא תדרוש השקעות רבות בתשתיות שהעירייה הייתה צריכה להשקיע בשכונות קיימות והתחדשות עירונית, לא להגדלת פערים בשכונה חדשה שרק תפגע בשכונות הוותיקות השכנות. צר לי שגורמים שונים מקדמים תוכנית שפוגעת בעתיד העיר".

יו"ר הוועדה המקומית מ"ר ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה) מסר: "ועדת התכנון והבנייה קיימה אמש דיון מרתוני שנמשך 13 שעות בהתנגדויות לאישור תוכנית הקמת רכס לבן המונה 5,250 יחידות דיור. בתום הדיון ולאחר ששמענו את ההתנגדויות הרבות התוכנית אושרה פה אחד. כולל התעוררות שבאופוזיציה. חלק מההתנגדויות התקבלו, אבל את רובן דחינו".



כפי שפורסם ב"כל העיר", בין המתנגדים לתוכנית להקמת השכונה החדשה ברכס לבן: חברי הכנסת מיקי לוי, יעל כהן פארן, דב חנין, מוסי רז ואיתן בראשי. גם חבר מועצת העירייה אריה קינג, שצפוי להתמנות לסגן ראש העיר בעוד כשנתיים, חתם על התנגדות למגה פרויקט. מתנגדים נוספים הם אנשי הרוח מאיר שלו, חיים באר, אלי עמיר, יהודית קציר, אפרים סידון ורונה קינן. כמו כן, לוועדה המחוזית הועברה גם התנגדותם של 72 אנשי אקדמיה, מדענים, מרצים וחוקרים, מאוניברסיטאות מכל רחבי הארץ. גם עמותת תנו לחיות לחיות הגישה התנגדות מטעמה, שעיקרה הפגיעה הצפויה בבעלי החיים הנמצאים באזור.


רכס לבן ממעוף הרחפן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

רכס לבן ממעוף הרחפן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)


נעמי צור, יושבת ראש שדולת ירושלים בת קיימא: "המינהלים הקהילתיים והארגונים החברים ב'שדולת ירושלים בת קיימא' מאוחדים בהתנגדותם לתכנית רכס לבן, והציגו את עמדתם בפני ראש העיר גם בחודשים שלפני הבחירות. פיתוח רכס לבן ירד מסדר היום יחד עם תכנית ספדי ב-2007, והסיבות לביטול התכנית אז תקפות לא פחות היום. ירושלים נאלצה להתמודד בעשור האחרון בתהליך מבורך של עיבוי וציפוף העיר פנימה, והתהליך רחוק מלהסתיים. מתוכננים שיכונים צפופים וגבוהים מאד בשכונות דרום מערב העיר, והצלחתם תלויה במידה רבה בהשקעה הציבורית בתשתיות הנדרשות להבטיח רווחת חיים ולא רק יחידות דיור לאלפי המשפחות שאמורות לאכלס את הפרוייקטים של פינוי בינוי ברח' הנורית ובעוד מקומות רבים. קידום השקעה ציבורית ברכס לבן לפני מימוש תכניות הפינוי בינוי מהווה מתכון לכישלון, והנפת דגל הקרקע המשלימה לא משפרת את המחדל. סיסמת הקרקע המשלימה סיפקה את מילת הקסם לפריצה תכנונית אל תוך הרי ירושלים, תוך הבטחות ריקות מתוכן שהפיתוח יהיה 'רגיש' ומתחשב בטבע ובמעיינות. ארגוני השדולה טוענים שהעושר הטבעי ברכס לבן נחוץ לעיר לא פחות מיחידות הדיור, מה עוד יש קרקע ציבורית של רמ"י בגבעת המטוס, בעטרות ובעוד מקומות, שיכולה להשלים יפה מאד את המכסה, מבלי להרוס נכסים ירוקים שהעיר תלויה בהם לקיום ולא רק לפנאי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יודע דבר

    שערוריה, הולילנד זה בדיחה לעומת מה שהוועדה המחוזית מאשרת ללא שום הגיון ומשיקולים זרים שצריכים להיבדק. נקווה שהתכנית המטורפת הזאת(עוד אחת בסדרה) תיבלם בערכאות הבאות.

  2. תושב ק מנחם

    מושחטים !! זה הטבע הכי יפה בי-ם!! יש שם שחיטות גדולה!

  3. ח.ז.

    כל מה שקשור בטובת האזרחים לא מעניין את המתכננים.רואים רק את התכנית ולא את האדם והסביבה .כמו ששמעתי באחת הוועדות לתכנון בניה בעינין אזור מגורים אחר בעיר.המקרו חשוב לא המיקרו !! האזרח והסביבה לא קיימים!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר