בית הספר הניסויי מרכז העיר (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)
בית הספר הניסויי מרכז העיר (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)

סוף הסאגה: נחתם הסכם בין הורי הניסויי לעירייה – מתקני החניה לגובה בוטלו

המאבק על החניון בשטח בית הספר הגיע לסיומו עם הישגים משמעותיים להורים, פרטי ההסכם בפנים

פורסם בתאריך: 3.4.19 13:33

חודשים ארוכים של מאבק הסתיימו בהישגים משמעותיים להורים בבית הספר הניסויי במרכז העיר – בראש ביטול התוכנית להצבת מתקני החניה לגובה (קרוסלות) בשטח החניון. על פי ההסכם, שנחתם בין ועד ההורים לבין עיריית ירושלים, להורי בית הספר ישוריינו מקומות חניה בתוך החניון ובשעות הבוקר והצהריים החניה להורים תהיה בחינם. כמו כן, תפעל העירייה לביצוע של מקומות חניה נוספים לטובת העלאת והורדת נוסעים בשעות הבוקר והצהריים.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

להלן הפירוט המלא של ההסכם:
* בין השעות 8:30-7:30, 14:30-13:15, 16:45-15:45 וכן בימי שישי בין השעות 13:00-12:00 ישמרו להורי בית הספר 8 מקומות חניה בחניון. בשעות אלו החניה להורי בית הספר הניסויי תהיה בחינם.
* בין השעות 8:30-7:30 ישוריינו 25 מקומות חניה נוספים להורי בית הספר הניסויי.
* ההסכם לא גורע ממצבת החניות הקיימות כיום ברחוב מנשה בן ישראל המסומנים להעלאה והורדה של תלמידים. מקומות חניה אלה, כ-15 במספר, יוותרו על כנם.
* ברחוב רבי עקיבא מסומנים כיום 9 מקומות חניה להעלאה והורדה של נוסעים בלבד, והעירייה תפעל לביצוע של תוספת 4 מקומות חניה נוספים.



ההסכם כולל גם הסדרה של מקומות חניה עבור תושבי מרכז העיר, בעלי תו חניה אזורי. על פי ההסכם: העירייה תפעל מול המינהל הקהילתי למציאת פתרונות חניה לתושבים בעלי תו אזורי או בתוך החניון או מחוצה לו; עד למציאת פתרון חניה מחוץ לחניון, לבעלי תו חניה אזורי ישוריינו 15 מקומות חניה בחניון, בין השעות 17:00-7:30.


העבודות להצבת חניוני הקומות, סמוך לבית הספר הניסויי

העבודות להקמת החניון בסמוך לבית הספר הניסויי


בשיחה עם "כל העיר" מציינת לילך רובין, מועד הורי הניסיי: "מדובר בהסכם היסטורי – הסדרה של יחסים בין העירייה לבין ההורים של בית הספר הניסויי. עמדנו על שלנו והצלחנו. ההסכם הזה מראה שבניגוד לנטען עלינו – אנחנו לא אליטיסטים ומפונקים. קרדיט גדול על ההסכם מגיע ליועץ ראש העיר עופר איובי, שנתן מזמנו וממרצו עד לפיתרון. הוא הבין כבר מההתחלה את הבעיות ועשה הרבה מאוד כדי לפתור אותן. אני רוצה לציין גם את ראש העיר משה ליאון, שהיה קשוב לבעיות, היה זמין והתעדכן כל הזמן במגעים. שניהם באו למפגשים מולנו במטרה לפתור את המשבר, והצלחנו לעשות זאת ביחד".


משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)

משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)


ראש העיר ליאון: "אין דבר שהידברות ושיתוף ציבור עוד לא פתר, ואנו רואים זאת בחודשים האחרונים בכל סוגיה בה נדרשנו לטפל. זו המדיניות אותה אני מנהיג בכל סוגיה אליה אני נדרש".

מחזיק תיק החניה חביליו: "אני מלווה את הורי בית הספר הניסויי מתחילת המאבק ושמח שבסופו של יום הושגה פשרה המקובלת על כל הצדדים. עיריית ירושלים צריכה לשרת את התושבים ולא להילחם בהם. אני מברך את ראש העיר שתמך בהשגת פשרה לאור עקרון זה".

יועץ ראש העיר איובי: "לאחר תהליך של כמה חודשים, הוכח שוב שהידברות היא המפתח להצלחה ושמדיניותו של ראש העיר נכונה. אני שמח שהגענו לפתרון בסוגיה הזו, ושאין צורך בבתי משפט בשביל לגשר בין פערים".

בהודעה משותפת שפרסמו יו"ר ועד בית ספר הניסויי יניב מזר ויו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג נמסר: "לאחר כשנה שמגרש החנייה ברח' מנשה בן ישראל היה סגור לציבור עקב פעולותיה של העירייה, אנו שמחים לבשר כי הודות לראש העיר הנכנס משה ליאון ומחזיק תיק החניות יוסי חביליו, הגענו ביממה האחרונה להסדר משולב לפתיחה מחדש של המגרש, הכולל פתרון קבע להעלאה והורדת ילדים של בית הספר הניסויי, הקצאת מקומות לבעלי תו אזורי ומתן אפשרות חנייה למבקרים במגרש. הסדר זה גובש על רקע הידברות חיובית ושיח מקדם שנפתח בתקופה האחרונה בין יועצו הבכיר של ראש העיר עופר איובי לבין נציגות בית ספר הניסויי ומינהל קהילתי לב העיר. היום יותר מתמיד ברור במערכת העירונית כי בית הספר הניסויי מהווה עוגן חינוכי משמעותי ומסמל יותר מכל את העובדה כי באזור מרכז העיר, קיימים לא רק אתרים היסטוריים ותיירותיים המשמשים עוברי אורח, אלא גם אזור מגורים שוקק חיים ומקור משיכה למשפחות מרחבי העיר. בכוונתנו להמשיך לפעול יחד למען חיזוק בית הספר ותושבי מרכז העיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עכשיו נותר לתהות איזו שכונה "תזכה" לקבל את מתקני החניה האלו שייפארו את רחובותיה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר