ברכת הכהנים בכותל המערבי (צילום: נמרוד גליקמן)
ברכת הכהנים בכותל המערבי (צילום: נמרוד גליקמן)

השבוע בירושלים: כמיליון תיירים ומבקרים צפויים להגיע לעיר

בעירייה וברשות לפיתוח ירושלים מעריכים כי כמיליון איש יבקרו בירושלים בשבוע הקרוב. הם ייהנו ממגוון האטרקציות שמציעה העיר, ביניהן תפילת ברכת הכהנים המסורתית שתתקיים מחר, שני. חג שמח

פורסם בתאריך: 21.4.19 07:22

חג הפסח צפוי למשוך אל העיר כמיליון תיירים ומבקרים. חלקם, בעיקר ישראלים מערים אחרות, יגיעו לביקור חד יומי לבילוי במגוון האטרקציות והאתרים שמציעה ירושלים, והאחרים, תיירים מחו"ל – בעיקר משפחות יהודיות מהתפוצות – יתארחו בבתי המלון הפרושים ברחבי העיר.



מנתונים שהגיעו לידי "כל העיר" עולה כי תפוסת בתי המלון במהלך חג הפסח תעמוד על כ-95-90 אחוזים. מרבית האורחים בבתי המלון, כאמור, הינם משפחות יהודיות מהתפוצות שמגיעות במיוחד כדי לחגוג את ליל הסדר בעיר הקודש. ברשות לפיתוח ירושלים מציינים כי מדובר במשפחות שלמות – מסבים ועד נינים – שחלק לא מבוטל מהן מזמינות כ-30-20 חדרי אירוח כדי לחגוג את הסדר יחדיו.


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

בשיחה עם "כל העיר" השבוע אומרת אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים, כי "כמיליון מבקרים ותיירים צפויים להגיע לירושלים במהלך השבוע של פסח. מדובר על תיירות חוץ, שעיקרה משפחות יהודיות שמגיעות בקבוצות גדולות כדי לחגוג בעיר את החג, תיירות פנים, של ישראלים שמגיעים למגוון העצום של האתרים והמוסדות בירושלים, בהם הפארקים המרכזיים, פארק עמק הצבאים, גן החיות, מוזיאון ישראל, השוק, עין כרם וכמובן אגן העיר העתיקה ועיר דוד".



חג הפסח, כידוע, נמנה על אחד מחגי שלושת הרגלים (ביחד עם סוכות ושבועות), כשעל פי המסורת היהודית בשלושת הרגלים חלה המצווה לעלייה לרגל לירושלים. כפועל יוצא מכך, רבבות אם לא מאות אלפי ישראלים צפויים לפקוד את העיר בשבוע הקרוב.

אחד ממוקדי המשיכה המרכזיים של ירושלים בפסח הוא תפילת ברכת הכוהנים המסורתית בכותל. התפילה תתקיים ביום שני הקרוב, י"ז בניסן, 22.4, ובה על פי ההערכות צפויים להשתתף רבבות מתפללים.

בקרן למורשת הכותל המערבי מציינים כי "במהלך ברכת הכוהנים תאמר ברוב עם הדרת מלך 'תפילת הודיה' על גשמי הברכה של החורף השנה".

התפילה תחל בשעה 8:45 בתפילת שחרית. בשעה 9:30 תתקיים ברכת כוהנים של שחרית. תפילת המוסף תחל בשעה 10:00 וברכת הכוהנים של מוסף תאמר בשעה 10:15.


ברכת הכהנים המסורתית בכותל (צילום: באדיבות הקרן למורשת הכותל המערבי)

ברכת הכהנים המסורתית בכותל (צילום: באדיבות הקרן למורשת הכותל המערבי)


"בברכת הכוהנים המסורתית צפויים לקחת רבבות עם ישראל ומאות כוהנים מעוטרים בטליתות, אשר יברכו את עם ישראל במקום הקדוש ביותר לעם היהודי", מציינים בקרן למורשת הכותל. "ברכת הכוהנים תתקיים בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון הרב שלמה משה עאמר והרב יונה יחיאל מצגר, ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל בן ציון רבינוביץ".

בקרן למורשת הכותל מוסיפים ומדגישים: "למעוניינים להשתתף במעמד ברכת הכוהנים מומלץ להגיע מוקדם. כמו כן, מומלץ להשאיר את הרכבים בחניוני חנה וסע של הרכבת הקלה (בגבעת התחמושת או בהר הרצל), לנסוע עם הרכבת עד תחנת העירייה ומשם ללכת מספר דקות ברגל לכותל המערבי".

מעבר לתפילת ברכת הכוהנים, הקרן למורשת הכותל המערבי מזמינה את הציבור "להצטרף לאחד מהסיורים המיוחדים באתרי הכותל המערבי, בהם סיורים חווייתיים במנהרות הכותל, ביקור בבית המקדש עם משקפות מציאות מדומה, סיורים שורשים מארץ המוצא של משפחתכם ועד לירושלים, מרכז שרשרת הדורות ועוד".

מלכיאור מסכמת ומציינים כי "עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים מזמינים את כולם להגיע לבלות, ליהנות ולחגוג במהלך חג הפסח, וגם לנקות אחרי הבילוי. הגורמים הרלוונטיים בירושלים – כוחות הביטחון וההצלה, העירייה והרל"י – פועלים כדי להבטיח למאות אלפי המבקרים הנאה במהלך החג ואנו תקווה שכולם אכן ייהנו ויבלו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. איך נפלו גיבורים

    למה להזכיר עוד איזה חג קטן ש2 מיליארד אנשים חוגגים ומרכזו ירושלים.
    הכותבים בכל העיר כנראה עושים זאת בהתנדבות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר