רימה אקסלר (צילום: דוברות המשטרה)
רימה אקסלר (צילום: דוברות המשטרה)

"בזמן שהנחתי את הזר לזכר קורבנות השואה כל זיכרונות ילדותי צפו מחדש"

רימה אקסלר, בת ה-92, שמתגוררת ברמות, היתה בת 11 כשמשפחתה גורשה מסיביר. היא עלתה לארץ לפני כ-30 שנה ופעלה רבות למען קליטת עלייה - על כך קיבלה את אות "יקירת ירושלים". ביד ושם היא הניחה זר לזכר קורבנות השואה: "בירכתי את כל האנשים שנשארו בחיים ושרדו את המלחמה"

פורסם בתאריך: 2.5.19 07:05

יזכור: היום, חמישי, יום הזיכרון לשואה ולגבורה. ניצולת השואה רימה אקסלר, בת ה-92, שמתגוררת בבית גיל הזהב בשכונת רמות, מספרת כי בגיל 11 היא ומשפחתה גורשה מסיביר. בזמן המלחמה היא נשארה עם אמה, כשאחיה הגדול התגייס לשרת בצבא הסובייטי ולחם נגד הנאצים. אקסלר שרדה את המלחמה והמשיכה להתגורר ברוסיה – לפני כ-30 שנה היא החליטה לעלות לארץ והקימה בית בירושלים. עם עלייתה ארצה היא עסקה בפעילות החשובה – קליטת עלייה וגיוס תרומות של מיליונים עבור שיכון קשישים וקליטת עלייה. על פעילותה החברתית היא קיבלה את אות יקירת ירושלים.

בשבוע שעבר הגיעה אקסלר למוזיאון יד ושם והניחה זר לזכרם קורבנות השואה, ברחבה המנציחה את קורבנות מרד גטו ורשה. אקסלר לא היתה לבד – התלווה אליה שוטר מחוז ירושלים, שמלווה את אקסלר ואת דיירי בית גיל הזהב ברמות של חברת עמידר במסגרת פרויקט קהילתי-חברתי.

"בזמן שהנחתי את הזר לזכר קורבנות השואה כל זיכרונות ילדותי צפו מחדש", מספרת אקסלר, "בירכתי את כל האנשים שנשארו בחיים ושרדו את המלחמה ואת התקופה הנוראית הזו".


רימה אקסלר (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)


אל רימה הצטרף רס"ר אריאל זוהר, שוטר ממחוז ירושלים אשר יחד עם שוטרים נוספים מהמחוז, מלווים את דיירי גיל הזהב במפגשים ופעילויות כל השנה. "כבר לפני מספר שנים סיפרתי לחבריי השוטרים שאני מעוניין להקים 'פרויקט אימוץ' לדיירי בית גיל הזהב ברמות", מספר רס"ר זוהר, "וזאת במטרה לחזק את הקשר ולחבק את אוכלוסיית הגיל השלישי שבזכות האמונה שלהם והמסע הארוך והקשה אותו חלקם הגדול נאלץ לעבור, הדור שלנו חי וקיים היום בישראל בגאווה".

"במסגרת הפרויקט, חברי השוטרים ואני מזה מספר שנים מקפידים להגיע מדי שבוע ולהיפגש עם הדיירים, לשוחח עמם, לקחת אותם לסיורים שונים, ובהם מוזיאון המשטרה וגם בין היתר להעביר להם הרצאות שונות שנותנות להם כלים להתמודד ולהיות מודעים לשיטות השונות של העבריינים המנסים לנצל את תמימותם וטוב לבם". בתוך כל זה, במהלך השנים נרקם קשר אישי עם אישה מקסימה בשם רימה אקסלר בת ה-92 – רימה היא ניצולת שואה שיחד איתה אנחנו מדי שנה דואגים להנציח את זכרם של אלו שנספו בשואה ושבזכות אומץ ליבם, עם ישראל חי כיום. במהלך חג הפסח נסעתי יחד עם רימה ל רחבת מרד גטו וורשה ב'יד ושם', שם היא הניחה זר לזכרם של קורבנות המרד".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר