תחנת הרכבת החדשה (צילום: שלומי כהן)
תחנת הרכבת החדשה (צילום: שלומי כהן)

תקלת קטר 70414: רכבת ירושלים-נתב"ג ב-6:30 בוטלה; התדירות ירדה לשעה

בשל תקלה בקטר בוטלה הרכבת שהיתה אמורה לצאת בשעה 6:30 - תדירות הרכבות בקו ירושלים-נתב"ג עומדת כעת על אחת בשעה לכל כיוון

פורסם בתאריך: 7.5.19 07:35

הבוקר, שלישי, שוב תקלה בקו הרכבת ירושלים-נתב"ג: בשל תקלה בקטר בוטלה הרכבת שהיתה אמורה לצאת בשעה 6:30 מירושלים לנתב"ג. כעת עומדת תדירות הרכבות בקו אחת לשעה, במקום שתי רכבות בשעה. עשרות נוסעים ממתינים בתחנת ירושלים-נבון.

מרכבת ישראל נמסר: "בשל תקלה בקטר, בוטלה הרכבת של 6:30 מירושלים נבון לנתב"ג, ותדירות הרכבות בקו ירדה באופן זמני לרכבת אחת בשעה לכל כיוון, במקום שתיים".



שירו של אריק לביא "הקטר", שידוע גם בשם "קטר 70414", יצא ב-1958, לרגל חגיגות עשור לרכבת ישראל. השיר הוקלט כחלק מסרט המספר את המעבר של רכבת ישראל מקטרים מיושנים המונעים על ידי קיטור לקטרים חדישים המונעים על ידי דיזל. עם השנים הסרט נשכח, אך השיר של לביא הושמע וכיכב ברדיו. ב-1998 חודש השיר על ידי להקת אטרף במסגרת פרויקט "עבודה עברית". לחן: יוחנן זראי. האזינו. 



כידוע, קו ירושלים-נתב"ג, סובל ממילא מאז תחילת הפעלתו משורה של תקלות חוזרות ונשנות, כשראוי להדגיש שהרכבת בכלל לא פועלת בצורה מלאה ואינה מגיעה עדיין לתל אביב, זאת למרות מספר דחיות ולמרות הבטחות של שר התחבורה ישראל כץ שהיא תפעל בצורה מלאה עד לסוכות 2018, מה שכאמור לא בדיוק קרה. אחת התקלות החמורות היתה כאשר 150 נוסעים נתקעו בתוך מנהרה על התוואי.

רק לפני יומיים, ביום ראשון, נרשמה תקלה בקו הרכבת ירושלים-נתב"ג ושוב בוטלו רכבות. מדובר היה בתקלת תקשורת באחת ממערכות החיווי בקטר – הרכבת שיצאה ב-17:31 מנתב"ג התעכבה והנוסעים נתקעו במנהרה. בשל התקלה בוטלו נסיעות באותו ערב.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

בשבוע שעבר התגלתה תקלה במערכת האיתות בתחנת נתב"ג ועל כן הופסקה תנועת הרכבות. התקלה תוקנה עבור כשעה וחצי. ולפני כשבועיים הופסקה תנועת הרכבות בקו ירושלים-נתב"ג בשל תקלה במערכת החשמל. אז, ב-15.4, תוקלה התקלה רק לאחר 10 שעות ומספר רב של רכבות בקו בוטלו והנוסעים נשארו ללא מענה. בתקלה אחרת שהתרחשה באחד מהקטרים החשמליים – רכיב התפרק.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר