מודעה של התיאטרון החזותי, כיכר ספרא (צילומים: צילום מסך, שלומי כהן)
מודעה של התיאטרון החזותי, כיכר ספרא (צילומים: צילום מסך, שלומי כהן)

מי מפחד מרקדנית עם בגד גוף וגרביונים? זעם על העירייה בעקבות הפרסום על פסילת מודעה

לאחר שפורסם אמש בחדשות 12 כי העירייה פסלה מודעה, שבה מופיעה רקדנית בבגד גוף וגרביונים - היום, שלישי, נרשמו תגובות זועמות על ההחלטה. עינב בר כהן ל"כל העיר": "לא ניתן להדיר נשים מהמרחב הציבורי בעיר"

פורסם בתאריך: 11.6.19 12:51

"ההחלטה לצנזר תמונות נשים מהמרחב הציבור בירושלים היא עליית מדרגה חמורה ומסוכנת מצד עיריית ירושלים והעומד בראשה", כך אומרת היום, שלישי, ל"כל העיר" חברת האופוזיציה העירונית עינב בר כהן (התעוררות), ותוקפת את ראש העיר משה ליאון: "ליאון הולך בדרכו של אורי לופוליאנסקי, אשר בדיוק לפני עשור דרש מבנות מחולה לרקוד עם רעלות על הראש. אין הבדל בין המקרים, אז זו היתה הדרה של נשים מהמרחב הציבורי וכך גם היום".



אמש, שני, פורסם בחדשות 12 כי העירייה פסלה פרסום של מודעה של בית הספר לתיאטרון חזותי, שבה נראית רקדנית כשהיא לבושה בבגד גוף עם גרביונים. העירייה החליטה לאסור עליהם לפרסם את המודעה בטענה כי מדובר ב"פגיעה ברגשות המוסריים של הציבור", כך פורסם. בתשובתו של היועץ המשפטי של העירייה נכתב כי "תמונת האישה בבגד ים כוללת חשיפת גוף קיצונית שאינה מקובלת ברחוב. הפרסום פוגע ברגשותיו המוסריים של חלק מהציבור, בעיקר שומרי המסורת הרבים בעיר".


עינב בר כהן (צילום: ראובן קפוצינסקי)

עינב בר כהן (צילום: ראובן קפוצינסקי)


בתגובה, בית הספר טען כי מדובר בפגיעה חמורה בחופש הביטוי; כמו כן, שדולת הנשים הוציאה מכתב חריף לראש העיר ליאון בנושא, שבו נטען כי מדובר בחצייה של קו אדום בכל הקשור להדרת נשים במרחב הציבורי בירושלים. עיריית ירושלים טענה בתגובתה כי פרסום המודעה לא אושרה, "נוכח צילום חושפני אשר פוגע ברגשות הציבור בדומה להסרת השלטים שפגעו ברגשות ציבור אחר לפני מספר ימים. הכל על פי החוק והנחיות היועמ"ש". העירייה למעשה מתכוונת להוראתה בשבוע שעבר להסיר את השילוט המתריס של עמותת חזון, שהכריז "מהי משפחה נורמלית".


משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado photography)

משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado photography)


בר כהן ממשיכה ואומרת ל"כל העיר" כי "בשבוע האחרון הוסרו שני פרסומים מהמרחב הציבורי על ידי העירייה, שתי ההחלטות שגויות לדעתנו – על אף שלא אהבנו, בלשון המעטה, את קמפיין חזון, שפוגע במשפחות שונות בעיר, אנו סבורים כי המגמה של עיריית ירושלים לפעול כצנזור מסוכנת ותפגע בכולנו, כל התושבים החיים בה. אנחנו לא ניתן להדיר נשים מהמרחב הציבורי בעיר ולא ניתן למרחב העירוני להישלט ידי עסקנים, ולהפוך את לבושן של נשים בעיר לעניינם של פוליטיקאים ויועצים משפטיים. ירושלים היא של כולם ותשאר כזאת".


לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)


מנגד, חברת הקואליציה העירונית לורה ורטון (מרצ), שתמכה בהוראתה של העירייה להסיר את השילוט של עמותת חזון בשבוע שעבר, מבהירה היום בשיחה עם "כל העיר" כי לא מדובר באותה דוגמה. "זו מודעה שמציגה את גוף האדם, גוף של אישה, זו לא אמירה שעלולה לפגוע. אני לא רואה הצדקה לפסילה של המודעה. מדובר בגוף של אישה, שאפילו לא חשופה כל כך – לא מדובר בדוגמה של ניצול גוף של אישה, זה לא מסחור  של גוף האישה – זו אמנות. אני בהחלט אבדוק את העניין".


עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)



"על אף שלא אהבנו, בלשון המעטה, את קמפיין חזון, שפוגע במשפחות שונות בעיר, המגמה של עיריית ירושלים לפעול כצנזור מסוכנת ותפגע בכולנו, כל התושבים החיים בה", כתב הבוקר יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות) בדף הפייסבוק שלו. "ההחלטה ההאחרונה היא כבר חריגה מתחומי דיון על חופש ביטוי. ההחלטה להסיר את שלט האישה היא כבר עליית מדרגה חמורה. לא ניתן למרחב העירוני להשלט ידי עסקנים, ולהפוך את לבושן של נשים בעיר לעניינם של פוליטיקאים ויועצים משפטיים. בגד ים או מחר פאה, היום זה משלטים, מחר זה מהרחובות עצמם. ירושלים חייבת להישאר סובלנית לכולם. נילחם על כך".

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. אבי

    ירושלים הינה עיר הקודש של 3 דתות, ויש לנהוג בהתאם.
    לא ראוי לפרסם מודעות ברבים שעלולות לפגוע ברגשות של אנשים מאמינים. ועוד באצטלא של חופש הדיבור.

    אצלך בבית אף אחד לא יפריע לך, תתלה מה שתרצה

  2. זכותי

    הי. כן את. רוצה ללכת בעירום? רוצה להצטלם בעירום? רוצה להפחית את הגוף שלך? זכותך. הכל זכותך. תעשי מה שאת רוצה עם הגוף שלך. אבל גם לי יש זכויות. גם אני משלם מיסים. גם אני עשיתי צבא. וגם אני אזרח המדינה. וגם אני תושב ירושלים. ועכשיו תקשיבי טוב "א נ י ל א ר ו צ ה" לא רוצה לראות אותך מסתובבת בעיר שלי בעירום וגם לא בחצי עירום וגם לא לראות את התמונה שלך או של חברותייך ואין לך שום זכות להשתלט
    לי על המרחב הציבורי וכן תכניסי לך לראש טוב טוב המרחב הציבורי הוא גם שלי וכמו שאני מכבד אותך חובה כן חובה עלייך לכבד אותי כי ביום שנקדש מלחמה אחד כנגד השני גם את תפסידי אני בטוח אז תחשבי פעמיים לפני ש א ת מתחילה עם המלחמה המיותרת הזאת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר