הפחים המוטמנים - הדגם המשופר (צילום: גילי גורני)
הפחים המוטמנים (צילום: גילי גורני)

בעקבות פניות התושבים: כ-350 פחים מוטמנים יוחלפו בשכונות בירושלים

ל"כל העיר" נודע כי העירייה החלה להחליף חלק מהפחים המוטמנים בשכונות העיר בדגם משודרג. עלות הפרויקט: כחמישה מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 26.6.19 20:28

הלחץ הציבורי עבד: בעקבות בקשות של תושבים – הפחים המוטמנים שהוצבו בשכונות ברחבי ירושלים יוחלפו לדגם משופר ורחב יותר. ל"כל העיר" נודע כי עובדי אגף התברואה בעיריית ירושלים החלו כבר בעבודות להחלפת 346 פחים בשכונות הירושלמיות. עלות הפרויקט של ההחלפה: כ-5 מיליון שקלים. ההשקעה העירונית הכוללת להתקנת פחים מוטמנים ברחבי ירושלים עומדת על כ-150 מיליון שקלים.

כפי שפורסם ב"כל העיר" לאחר שהותקנו פחים מוטמנים במספר שכונות בירושלים – ביניהן בפסגת זאב, בארמון הנציב, בנוה יעקב ובהר חומה – עלתה ביקורת חריפה על כך שהעירייה בקדנציה הקודמת בחרה בדגם פח אשפה מוטמן זול, צר מדי ופחות נוח לשימוש. הדגם מתקלקל במהרה, כך שחלק מהתושבים פשוט מניח את שקית האשפה סמוך לפח, ולא משליכים אותה פנימה, מה שיוצר מפגע תברואתי. הדגם החדש והמשופר מצויד בפתח רחב יותר שיכול להכיל שקיות אשפה גדולות.


פחים מוטמנים (צילום: פרטי)

פחים מוטמנים – הדגם הצר (צילום: פרטי)


לפי תוכנית העירייה בהר חומה יוחלפו 75 פחים מוטמנים לדגם המשופר ובשכונת רמת שלמה יוחלפו 84 פחים מוטמנים עד סוף ספטמבר 2019 בדגם החדש. גם במרכז העיר הוחלפו חלק מהפחים המוטמנים בדגם החדש.


משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


המהלך, כאמור, יצא אל הפועל לאחר שתושבים פנו לראש העיר משה ליאון, והציפו בפניו את הפגמים הקיימים בפחים המוטמנים ברחבי העיר. "דלתי פתוחה ואני קשוב לצרכי התושבים", מוסר ליאון ל"כל העיר", "ושמח שיש ביכולתנו לשפר את הניקיון בעיר ואת איכות החיים בה. אני בטוח שהדבר חשוב ומועיל גם לתושבים. כולנו יחד – במטרה משותפת – נדאג לעיר יפה, נקייה ומכובדת, למען כולנו".


פח מוטמן - הדגם המשופר (צילום: גילי גורני)

פח מוטמן – הדגם המשופר (צילום: גילי גורני)




בעיריית ירושלים מוסיפים ואומרים כי "אין ספק שהתקנת עשרות פחים מוטמנים חדשים, והחלפת קיימים הוא אירוע רחב ממדים. ראש העיר שקל את בקשת התושבים ואישר אותה. בעירייה פועלים בנחישות להחלפת המכולות הגדולות. יחד עם זאת נשמח לשיתוף הפעולה של התושבים בכל השכונות להכנסת האשפה לתוך המכלים, ולהקפיד לא לחנות את הרכבים סמוך לפחים".



 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבעיה היא ששולחים ילדים עם שקיות זבל בגודלו של הילד שלא יכוללשים אותו בפח ומשאיר אותו ליד הפח

  2. ירושלים של זהב

    שוב היחצנים של משה ליאון עושים שעות נוספות בהאדרת שמו, בלי שום קשר למציאות האמיתית בירושלים. יש שכונות בודדות שהעיריה חפצה ביקרן, אבל בשכונות אחרות בעיר, דוגמת שכונת גילה, ורבות אחרות, ההזנחה והטינופת חוגגות. פנינו בפניות חוזרות ונשנות למוקד 106 בנוגע לנקיון הרחובות המטונפים, אכיפה על בעלי כלבים שמשאירים את צואת כלביהם 'לרצף' את המדרכות, גיזום קוצים ועשבים שוטים שמכסים כל פינה – אבל כל הפניות הללו נותרו כמעט תמיד ללא מענה, או מענה חלקי בלבד. חבל שאי אפשר לצרף כאן תמונות של רחובות אמיתיים, ולא כאלו שנמצאים בהודעות היחצנות של מר ליאון. זבל, צואת כלבים, קוצים ועשבים שוטים, זה התיאור היותר מדוייק לשכונתנו. אבל לפחות אפשר להתנחם בהמון מספרי פניות שמצטברים כאבן שאין לה הופכין… "נדאג לעיר יפה, נקיה ומכובדת" – אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק. זה עצוב גם כי אנחנו חיים במציאות של זוהמה והזנחה, וגם כי תמורת ה"תענוג", אנחנו משלמים כ 6,000 ש"ח לשנה כתשלומי ארנונה, שאין לי מושג לאן הם הולכים. בטח לא כדי לשפר את מראה ואייכות החיים בשכונתנו. העניין זה שמדובר במשחק על זמן. בתוך זמן קצר, גם אנחנו נתייאש מפניות לעיריה ומתשלומי ארנונה מופקעים שתמורתם מקבלים כמעט כלום, וגם אנחנו ננטוש את גילה, ואת ירושלים. ואז מה? ישארו אלו שמשליכים את האשפה ברחובות ומשאירים את צואת כלביהם ברחובות, ובטח שלא אכפת להם שתחת כל עץ, ומסביב לכל ערוגה ותחנת אוטובוס צומחים לגובה קוצים ועשבים שוטים. אז גם אף אחד כבר לא יפנה בתלונות למוקד העיריה, כי לאף אחד לא יהיה על מה להתלונן, ומבחינת העיריה – הושג הניצחון. אין יותר תלונות. השאלה היא, ממי יגבו את כספי הארנונה, כי אותם אלו שהלכלוך וההזנחה מפריעים הם, הם גם אותם אלו שנטל הארנונה נופל בלעדית עליהם

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    וממש בימים אלו מרכיבים את הפחים הפגומים – חלמאים
    במקום להרכיב ישר את הדגם החדיש ולחסוך עלויות נוספות של ההחלפה

  4. צפרדע

    מה קורה אם ילד שובב החליט להציץ פנימה…
    מה קורה אם הטבעת יהלום של רעייתי נפלה פנימה…
    כל מטען קצת עבה חוסם פח לרחוב שלם
    מה עם ילדים שלא מצליחים להשתלט
    מי האהבל או מי הקומבינטור שעמו ביצע ברקת את פרוייקט המאות מליונים, והאם יצא על זה מכרז???
    אין על הצפרדעים! מאז המכה שהם הנחיתו על המצרים, כרתנו אתם ברית.

    הריח המוטמן שפורץ החוצה בעת פתיחת הפח המוטמן קל וחומר בעת פינויו, הוא פשוט בלתי נסבל, נורא הייתי אומר.
    אני קורא להחזיר את חברינו מאז – הצפרדעים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר