הרכבת בתחנת האומה בירושלים (צילום: שלומי כהן)
הרכבת בתחנת האומה בירושלים (צילום: שלומי כהן)

קו הרכבת ירושלים-נתב"ג: ההקלות החדשות לנוסעים

בהמשך לפרסום ב"כל העיר": השבוע הוחלט במשרד התחבורה לאפשר הכנסת קורקינטים חשמליים לקרונות הרכבת בקו ירושלים-נתב"ג; ומה לגבי האופניים החשמליים?

פורסם בתאריך: 15.7.19 13:54

בהמשך לפרסום ב"כל העיר": יבוטל האיסור הקיים כיום על העלאת קורקינטים חשמליים בקו הרכבת ירושלים-נתב"ג. יחד עם זאת, לגבי אופניים חשמליים – האיסור על העלאתם לקרונות הרכבת עדיין קיים, במשרד התחבורה בוחנים בימים אלה את האפשרות לאפשר לנוסעים לעלות גם אופניים חשמליים לקרונות.

כרגע לא ברור מדוע לא ניתן להכניס אופניים חשמליים לרכבת, בעוד שאפשרי להכניס קורקינטים. אם מדובר בשיקול של מרחב ומקום, כיום ישנם אופניים חשמליים שאינם תופסים מקום רב בקרונות. למעשה, בלא מעט מקומות בעולם יש קרון המיועד לאופניים ולקורקינטים ללא תיק, אולם בקו החדש מירושלים לנתב"ג טרם הוקצה קרון שכזה.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

כפי שפורסם ב"כל העיר", ברכבת ישראל, עם תחילת הפעלת קו הרכבת ירושלים-נתב"ג, החליטו שלא לאפשר לנוסעים להכניס אופניים חשמליים, אופניים לא ממונעים וקורקינטים לתחנת נבון ולקרונות הרכבת של הקו המהיר ירושלים-נתב"ג. חבר המועצה אלעד מלכא (התעוררות), שפועל למען תחבורה ציבורית איכותית וטובה בירושלים, שיגר בעבר מכתב בנושא למנכ"ל רכבת ישראל, שבו הוא מציין כי האיסור על הכנסת אופניים וקורקינטים חשמליים לקו הרכבת ירושלים-נתב"ג, "יש בכך אפליה כלפי ציבור רוכבי האופניים וקורקינטים המשתמשים ברכבת על מנת לעבור בין עיר לעיר".



בימים האחרונים שר התחבורה החדש בצלאל סמוטריץ' (איחוד הימין) קרא לציבור לפנות אליו בבקשות ובתלונות בחשבון הטוויטר האישי שלו – מי שנענה לקריאתו של השר הוא ראש צוות תחבורה ב'התעוררות', אליהו לאב, שפנה בנושא זה ובין השאר ציין כי "האיסור יוצר ניתוק של הרוכבים בירושלים מרשת הרכבות הארצית ומהווה פגיעה רצינית בכדאיות השימוש ברכבת".

לאב הוסיף כי התבצעה פנייה בעניין לרכבת ישראל ולמנהל התחנה והתקבלו מגוון תשובות ובהן "המסילה חשמלית אז אסור", "התחנה עמוקה" ו"עניין ביטחוני". שר התחבורה השיב כי יבוטל האיסור.

מלכא מוסיף וטוען כי "קורקינטים הפכו כלי רכב לכל דבר ועניין היום, קישוריות עם תחבורה ציבורית הופכת את השימוש בהם לנח יותר ועשויה לגרום ליותר אנשים לוותר על הרכב הפרטי לטובת תחבורה ציבורית. אני מודה לשר התחבורה על הצעד בכיוון הנכון, בשלב הבא, יש לאפשר גם העלאת אופניים על הרכבת".



ממשרד התחבורה נמסר לפניית "כל העיר": "השר בצלאל סמוטריץ' החליט לבטל את האיסור על הכנסת קורקינטים לרכבות בקו נתב"ג-ירושלים נבון. בנושא אופניים חשמליים, טרם התקבלה החלטה. הנושא נבחן בימים אלה על ידי משרד התחבורה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר