משתתפי כנס עיר מצוינת (צילום: עיריית מעלה אדומים)
משתתפי כנס עיר מצוינת (צילום: עיריית מעלה אדומים)

מעלה אדומים: מקדמים מצוינות במדעים ובמתמטיקה

מערכת החינות העירונית הצטרפה לרשת 'ערי מצוינות', כשהמשמעות היא שיותר תלמידים יופנו ל-5 יחידות בגרות

פורסם בתאריך: 30.5.19 07:37

מעלה אדומים הצטרפה לרשת "ערי מצוינות" לקידום מצוינות במתמטיקה ומדעים. המשמעות המעשית היא שיותר תלמידים מהעיר יופנו ללימודי 5 יחידות לימוד במדעים ובמתמטיקה.

"רשת "ערי מצוינות" מיועדת להוות בית מקצועי לרשויות בכל הנוגע לקידום מצוינות במתמטיקה ובמדעים", מסבירים בעיריית מעלה אדומים. "הרשת הוקמה ביוזמת קרן טראמפ ובהובלת המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב ובשיתוף המרכז לשלטון מקומי ואיגוד מנהלי המחלקות לחינוך".

קרן טראמפ, כידוע, היא קרן פילנתרופית המעניקה תרומות ומענקים שלא למטרת הלוואה או רווח. הקרן הוקמה בשנת 2011 על ידי האחים היהודים ג'ולס ואדי טראמפ מארה"ב (אין קשר משפחתי לנשיא דונלד טראמפ), כדי לסייע למערכת החינוך בישראל לבלום את ההידרדרות במצוינות בלימודי המדעים והמתמטיקה בבתי הספר.



סיון לנדמן, מנהלת תכנית רשת "ערי מצוינות": "הרשויות המקומיות הן האחראיות על הפעלת התיכונים שבתחומן ולהן גישה ישירה לתלמידים, למורים ולהורים. כל אלו מקנים להן יתרונות ברורים, שאם ינוצלו כראוי, יובילו את מערכת החינוך כולה לכיוון של מצוינות. משרד החינוך מתווה את אבני הדרך לחתירה למצוינות, אך המפתחות ליישומו של המעבר בין אבני הדרך חייבים להינתן בידי הרשות המקומית".

ראש העיר בני כשריאל: "כל ילד צריך ויכול להגיע למצוינות. השאלה היא אילו כלים הוא מקבל בשביל לייצר מצוינות ובאיזו מציאות הוא נמצא. קידום תפיסת המצוינות חייב להיות בקשר ישיר לרשות המקומית, לאווירה והרוח הכללית בעיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר